Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

    Ik werkte tot tevredenheid met ON 1 Photo RAW 2018. Nadat ik enkele dagen geleden de nieuwste update geïnstalleerd heb lijkt het wel of het programma totaal "instabiel" geworden is. Bij eenvoudige bewerkingen slaat de boel "op hol". Ook duurt het lang voordat een foto scherp afgebeeld wordt. Er is niet goed meer mee te weken. Bij controle bij de info van het programma wordt gezegd dat de alles correct geïnstalleerd is. Mijn vraag is of er meer gebruikers dit verhaal herkennen en of zij een oplossing weten. Zou er ook een downgrade uitgevoerd kunnen worden?
    Bij voorbaat dank voor uw reactie. fiv

  • #2
    Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

    Er is een downgrade, ik moet even de Plus discussion fora aflopen, maar ik kom er op terug.
    Ze lossen het wel op ook hoor, even geduld.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

      Dag Lieven. Bedankt voor de reactie. Ik zie met belangstelling naar uw vervolgbericht uit. fiv

      Comment


      • #4
        Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

        Oorspronkelijk geplaatst door fiv Bekijk bericht
        Dag Lieven. Bedankt voor de reactie. Ik zie met belangstelling naar uw vervolgbericht uit. fiv
        Volgens wat ik lees kan support jou wel een link bezorgen.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

          er is van 2018.5 reeds een fix uitgebracht kijk mss ff na of je deze wel hebt
          v12.5.1.5571

          ik heb nog een paar kleine issues maar het werkt nu wel pak beter
          alleen heb ik terug een clean install moeten doen eer alles deftig werkte (standalone op osx)
          Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
          https://500px.com/patrikuytterhoeven

          Comment


          • #6
            Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

            Vraag: Wat is een clean install? Programma wissen en opnieuw installeren? Maar als je dat doet zijn dan niet al je sleutelwoorden enz. gewist? Bijvoorbaar dank voor uw antwoord. fiv

            Comment


            • #7
              Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

              Oorspronkelijk geplaatst door fiv Bekijk bericht
              Vraag: Wat is een clean install? Programma wissen en opnieuw installeren? Maar als je dat doet zijn dan niet al je sleutelwoorden enz. gewist? Bijvoorbaar dank voor uw antwoord. fiv
              Een terechte vraag.
              ON1 spaart alles in een sidecar (elk bestand krijgt een bestand met gegevens/bewerkingen etc.) die worden nadien weer ingelezen.
              Geen probleem normaal gezien.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Een terechte vraag.
                ON1 spaart alles in een sidecar (elk bestand krijgt een bestand met gegevens/bewerkingen etc.) die worden nadien weer ingelezen.
                Geen probleem normaal gezien.
                Maar moet je niet daarom dit hebben aangevinkt in je Voorkeuren?

                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Maar moet je niet daarom dit hebben aangevinkt in je Voorkeuren?

                  Staat default aan.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                    Een terechte vraag.
                    ON1 spaart alles in een sidecar (elk bestand krijgt een bestand met gegevens/bewerkingen etc.) die worden nadien weer ingelezen.
                    Geen probleem normaal gezien.
                    Wijzigingen worden default toch niet in sidecars opgeslagen maar in een database.
                    Enkel als je "Save on1 sidecar ....." aanvinkt worden wijzigingen in sidecars.
                    www.polartha.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

                      Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                      Wijzigingen worden default toch niet in sidecars opgeslagen maar in een database.
                      Enkel als je "Save on1 sidecar ....." aanvinkt worden wijzigingen in sidecars.
                      Welk deel van het staat standaard aan heb je niet verstaan?
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

                        Post #9 schrijf je dat "Save on1 sidecar ....." default aanstaat, dat is volgens mij niet zo of on1 RAW
                        zou een uitzondering op de regel moeten zijn wat ik zeer sterk betwijfel.
                        Wijzigingen die je maakt aan een foto worden normaal in een dB opgeslagen niet in sidecars, gebruik
                        van sidecars is optioneel.
                        www.polartha.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

                          Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                          Post #9 schrijf je dat "Save on1 sidecar ....." default aanstaat, dat is volgens mij niet zo of on1 RAW
                          zou een uitzondering op de regel moeten zijn wat ik zeer sterk betwijfel.
                          Wijzigingen die je maakt aan een foto worden normaal in een dB opgeslagen niet in sidecars, gebruik
                          van sidecars is optioneel.
                          Bij de eerste import zag ik alle side-cars verschijnen. Nu tevreden?
                          Gebruik je ON1 en heb jij het moeten aan zetten?
                          ...leeg...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

                            Dat klopt: ik heb het nooit moeten aanzetten. Ik werk nog wel met v. 2017.7. Maar ik dacht dat er naast de sidecars ook nog een database was.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

                              @fiv
                              Ik heb eveneens problemen gehad na de laatste upgrade. Bij het wegschrijven van de PSD liep hij vast in een oneindige lus tot uitschakelen van het prg via taakmanager. Bovendien werden alle lagen tot 1 composite laag gemaakt. Maar nu schijnt alles normaal te functioneren zonder verder bijkomende update.
                              @Lieven Lema
                              Inderdaad bij de laatste versie schijnt die sidecar standaard aan te staan.

                              mvg,
                              Patric

                              Comment

                              Working...
                              X