Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem nieuwe update lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem nieuwe update lightroom

    Lightroom werd upgedated naar de laatste versie 12 en ook de catalog werd upgegraded.

    In de nieuwe versie importeert Lightroom zowel de JPG als Raw-files ondanks dat in de voorinstellingen dit niet werd aangevinkt.
    Blijkbaar worden de nieuwe foto's nu in een andere catalogus opgenomen, waar de foto's van de vorige catalogus niet meer inzitten.
    Als ik de catalogus open waar de oudere foto's inzitten kan ik die foto's niet meer bewerken in "Ontwikkelen".

    Heeft iemand van jullie ook deze problemen en bestaat er een oplossing voor ?

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    Peter

  • #2
    Re: Probleem nieuwe update lightroom

    Ik heb net ge-updated.

    De bestaande catalogus wordt hier gekopieerd naar een nieuwe, en van daaruit kan ik gewoon weer alles bewerken, zowel oud als nieuw?
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Probleem nieuwe update lightroom

      Bij het opstarten van LR na de update kreeg ik een pop-up met de vraag of de oude catalogus moest omgezet worden naar de nieuwe versie.
      Ofwel via onderstaande link werken.
      Ontdek hoe u catalogi in Adobe Photoshop Lightroom Classic kunt maken en beheren: openen, exporteren, upgraden, aanpassen en meer.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem nieuwe update lightroom

        Ik vermoed dat je om de een of andere (gewilde? reden je oude catalogus bij het eerste gebruik van LRC 12 niet hebt laten updaten?

        Alle nieuwen LRC 12 geïmporteerde foto's komen automatisch in een nieuwe cataloog terecht. Apart JPEG en RAW importeren is de standaardinstelling.

        Oplossing: opstarten met nieuwe cataloog, dan je oude cataloog importeren. En "JPEG en RAW samen bewerken opnieuw instellen in de voorkeuren.
        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

        Comment

        Working...
        X