Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met mijn Canon printer Pixma Pro 10S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met mijn Canon printer Pixma Pro 10S

    Dag BD-ers,

    Mijn printer doet het niet meer en misschien weet iemand van jullie wat het probleem is.

    Na het herplaatsen van de printpatronen die ik voorzien heb van nieuwe inkt en gerechipt heb, geeft de printer telkens een foutmelding.
    De knop HERVATTEN/RESUME begint telkens te flikkeren..

    Op de pc wordt de printer niet herkend en ik heb op aanraden mijn PC hersteller de kabel van de printer naar de pc al vernieuwd maar dat lost niets op.
    Ik heb de kop van de printer 'gekuist' maar ook dat helpt niet.

    Telkens ik de patronen in de printer plaats branden alle lampjes van de patronen zoals het hoort .
    Maar als ik de printer dan opstart begint dus dat 'hervatten' lampje te flikkeren en als ik dan het deksel van de printer open en de printkop naar het midden laat komen, zijn alle lampjes van de patronen weer uit.

    Weet iemand wat het probleem kan zijn ?

    Is de printkop kapot of is dat iets anders?

    Alvast bedankt voor jullie hulp/meedenken

    Groetjes,

    Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Probleem met mijn Canon printer Pixma Pro 10S

    Ronald,

    Probeer eerst de verbinding met de printer aan de praat te krijgen zodat je de foutboodschap kan lezen.
    Is hij zichtbaar in de Windows instellingen ?
    Normaal moet je dan via "beheren" in het instellingenprogramma komen.
    Zolang dat niet lukt begin niet overal aan te prutsen.

    Eventueel kan je de printer in kwestie uit Windows verwijderen (inderdaad via de instellingen) en opnieuw installeren met de software die je bij Canon kan downloaden (zoals je waarschijnlijk in het begin gedaan hebt).
    Installeer GEEN FIRMWARE UPDATES, je weet maar nooit met je resetter.

    PS: waaruit besluit je dat je printkop kapot is ? Dat kan toch alleen met een werkende printer.
    Als dat werkelijk zo is (dwz de nozzle check heeft één of meer kleurbalken die niet meer goed zijn) zijn er nog altijd nieuwe te koop:

    https://www.eparts.fr/print-head-pro-10-qy6-0085.html

    De kans dat je nog een PRO-10(S) tweedehands gaat vinden is niet zo groot, de opvolger PRO-300 kost € 799 en kan je niet resetten, om die reden zijn de oude nogal gezocht.
    Last edited by palombian; 15 september 2021, 11:32. Reden: printkop

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met mijn Canon printer Pixma Pro 10S

      Printer eens opnieuw instaleren.
      Stuurprogramma's, software, firmware en handleidingen voor uw Canon-product downloaden en online toegang verkrijgen tot technische ondersteuning en probleemoplossing.

      Comment

      Working...
      X