Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem handwritten script stijl fonts : trekken op niets in Photoshop :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem handwritten script stijl fonts : trekken op niets in Photoshop :(

    Ik ben hier bezig met een communiekaartje en het lettertype moet wat sierlijk zijn.
    In totaal heb ik zeker al 40 gratis fonts gedownload die er mooi uitzagen als preview, maar als ik ze in photoshop kies zien ze er overdreven uit, teveel krullen,...

    Ik sleep ze dus in de map fonts van c/Windows en na het opnieuw opstarten van Photoshop staan ze in de lijst.
    Andere fonts worden precies wel hetzelfde weergeven, heb fonts van overal getest, ook groter gemaakt (dacht eerst lettertype te klein dat ze niet mooi presenteerden, maar is toch dat niet).

    Wie weet hier meer over wat het probleem kan zijn ?
    Of enige tips van mooie gratis elegante lettertypen voor op communiekaartje (met bvb een grote krul op de eerste hoofdletter), meer script / handgeschreven stijl.

  • #2
    Re: Probleem handwritten script stijl fonts : trekken op niets in Photoshop

    Lucida heeft er enkele mooie in zijn collectie die zeer goed verwerken en bewerken bv. ook calligraphy

    of

    Comment


    • #3
      Re: Probleem handwritten script stijl fonts : trekken op niets in Photoshop

      Moderator Note: Ik verplaats deze topic naar Fotobewerking & Software, omdat dit toch om Photoshop gaat...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Probleem handwritten script stijl fonts : trekken op niets in Photoshop

        Misschien kan dit helpen:

        https://www.youtube.com/watch?v=OGv91piz1t4

        Oeps, te laat gezien dat dat niet je probleem was.
        Ik laat het antwoord toch maar staan, iemand anders heeft er mogelijk wel iets aan

        Luc

        Comment

        Working...
        X