Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 30 van 30

Standaard Re: Printen op verschillende afmetingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
    Ik gebruik de optimale plaatsing optie in de Qimage print software en ik gebruik een Dahle A1 rolsnijmachine om A2 te versnijden. Ik print vooral op Hahnemuhle baryta satin op rol en dat is iets minder duur dan de vellen.
    Tevreden van de Dahle?
    Ben er ook naar aan het uitkijken. Was op Rotatrim uitgekomen maar die zijn wel duur als je vergelijkt met Dahle

Ik heb een basismodel A3 model 508, 46cm breed.
    De zijkanten zijn niet echt gemaakt om exact rechte hoeken te snijden, je moet een beetje weten wat je doet.

De eenvoudigste oplossing is een snijmat met cm verdeling, een stalen lat en een cutter.

Ik kan niet op rol printen en moet het papier op voorhand snijden, dat doe ik alleen voor speciale afmetingen.
    Papier op kleinere maten (10x15, A4) is dijkwijls goedkoper te krijgen en veel gemakkelijker. Doorgaans voor weggevertjes op glanzend papier.
    Mijn A3+ printer heeft daar geen last van, maar naar het schijnt doen sommige grotere printers een reiniging voor elke printopdracht, dan snij je beter achteraf.
    Laatst gewijzigd door palombian; 18 januari 2021 om 20:33

Printen is voor mij een beroeps bezigheid geworden.
    De prints die ik lever aan mijn klanten zijn voor 95 % ( eigenlijk zelfs meer ) geprint op oyster van permajet, een wit semi-glanzend papier, te gebruiken voor kleur en z/w.
    Maar glossy 271 en matt+240 gebruik ik ook.
    De maten die ik aankoop zijn vellen A3+ en rol 17" ( 43.2 cm ) en daar kan ik alles mee maken.
    Om goede afdrukken te maken gebruik je het beste icc-profielen die op maat van/voor je printer zijn gemaakt. ( ik maak dat zelf, en ook voor zij die zelf printen )
    Mijn voornaamste klanten zijn fotoclubs waarvoor ik hun tentoonstellingen maak, afdrukken en passe-partouts, ze moeten het alleen nog in een kader steken en ophangen.
    PJW ( Paul www.pwf.be )
    Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
    Tevreden van de Dahle?
    Ben er ook naar aan het uitkijken. Was op Rotatrim uitgekomen maar die zijn wel duur als je vergelijkt met Dahle
    Heel tevreden.

Gisteren is mijn Dahle 554 (3de generatie) toegekomen. Uiteraard de eerste snijbeurten mee gedaan om te testen en dat ziet er prima uit. Het apparaat ziet er super degelijk en sterk uit en voelt zo aan. Prima keuze. Een snijmat, snijmes en snijlat kosten ook wat. Voor 119 euro dat de Dahle kost heb ik niet getwijfeld.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. [ Nikon ] Verschillende Nikon Body's, Speedlight SB600 en verschillende lenzen
    Door Kenzy1981 in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 10 december 2017, 13:58
  2. Reacties: 5
    Laatste bericht: 18 april 2008, 17:10
  3. afmetingen G5 & pro 1
    Door joske in forum Camera's
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 juni 2004, 18:36
  4. Verschillende schermen, Verschillende kleuren
    Door Abysmo6 in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 12