Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaats eens een Extreme CS foto....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

    Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
    fractalius met een laagmaskertje
    Daarom ook niet echt extreem vind ik maar wel goed gedaan. Heb deze filter hier ook ergens
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Daarom ook niet echt extreem vind ik maar wel goed gedaan. Heb deze filter hier ook ergens
      Voor zover ik weet, bestaat Fractalius niet voor Mac. Iemand?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Voor zover ik weet, bestaat Fractalius niet voor Mac. Iemand?
        Ik denk het wel....
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

          Zou wel willen, maar volgens deze FAQ:


          Meen trouwens meermals al een petitie te hebben 'ondertekend' om Fractalius voor Mac te ontwikkelen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            fractalius met een laagmaskertje
            Idd
            If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

            Comment


            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              fractalius met een laagmaskertje
              ik heb er op gegoogled, ik wist niet dat het ook kon met een plug-in. Ik heb het gedaan volgens een tutorial van photoshop creative. Moet je toch enig tekentalent voor hebben.
              Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

              Comment


              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                tja een extreme foto, en photoshop. Volgens mij zou het mischien is beter zijn om eerst goede foto's te leren maken zonder photoshop en later eventueel wat bewerken. Want zeg nu zelf wie zegt al eens niet van amaai die zijn weer goe gepfhotoshopt. Als we daar allemaal in vervallen waar blijft dan de echte fotograaf.

                Comment


                • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                  Oorspronkelijk geplaatst door jdlldb Bekijk bericht
                  tja een extreme foto, en photoshop. Volgens mij zou het mischien is beter zijn om eerst goede foto's te leren maken zonder photoshop en later eventueel wat bewerken. Want zeg nu zelf wie zegt al eens niet van amaai die zijn weer goe gepfhotoshopt. Als we daar allemaal in vervallen waar blijft dan de echte fotograaf.
                  Ieder z'n mening, maar de bedoeling van deze topic is om precies te laten zien wat je met Photoshop kunt doen, "extreem" kunt doen zelfs. Je bent voorstander, of je houdt er niet van...
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                    Het is hier een topic geworden die al 40+ pagina's beslaat.
                    Als dit geen teken is naar de forumleiding dat er wel degelijk iets leeft en er best wel wat meer "forum" mag voor vrijgemaakt mag worden, dan weet ik het niet.

                    Ben wel voorstander om het dan wel op te splitsen in 2 onderdelen: beginners en gevorderden.
                    Het niveau wordt door sommigen hoog gehouden, maar het merendeel denkt dat door het klakkeloos toepassen van een plugin-preset of filtertje dat ze een "extreme" PS manipulatie uitgevoerd hebben.

                    Beetje jammer is dat er een "how-to" dikwijls ontbreekt. Niet noodzakelijk stap-voor-stap, maar dan wel de essenties van de manipulatie-opbouw.
                    Last edited by Vinnydizzy; 21 oktober 2011, 19:43.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Het is hier een topic geworden die al 40+ pagina's beslaat.
                      Als dit geen teken is naar de forumleiding dat er wel degelijk iets leeft en er een best wel wat meer "forum" mag voor vrijgemaakt mag worden, dan weet ik het niet.

                      Ben wel voorstander om het dan wel op te splitsen in 2 onderdelen: beginners en gevorderden.
                      Het niveau wordt door sommigen hoog gehouden, maar het merendeel denkt dat door het klakkeloos toepassen van een plugin-preset of filtertje dat ze een "extreme" PS manipulatie uitgevoerd hebben.

                      Beetje jammer is dat er een "how-to" dikwijls ontbreekt. Niet noodzakelijk stap-voor-stap, maar dan wel de essenties van de manipulatie-opbouw.
                      volledig mee eens!
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                        opsplitsing zou zeker geen slecht idee zijn, maar wanneer ben je beginner en wanneer gevorderde.
                        how to okk nie slecht, maar soms ontbreekt het aan tijd en dan is het al leuk dat je een afbeelding kan plaatsen.
                        Groetjes Rudy
                        Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                        Comment


                        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                          Een paar wallpapers die ik een tijd geleden maakte voor een vriend uit de States die verbonden is aan de universiteit van Alabama en een fan is van hun football team.

                          source pics

                          MO: vooral veel uitsnij werk, teksteffecten in verschillende lagen, motion blur in verschillende lagen, liquifier, shaduwen borstelen en blenden.
                          Misschien niet zo extreem maar kruipt toch veel werk in.

                          Zelfde systeem van werken voor deze

                          Comment


                          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                            Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                            Een paar wallpapers die ik een tijd geleden maakte voor een vriend uit de States die verbonden is aan de universiteit van Alabama en een fan is van hun football team.


                            MO: vooral veel uitsnij werk, teksteffecten in verschillende lagen, motion blur in verschillende lagen, liquifier, shaduwen borstelen en blenden.
                            Misschien niet zo extreem maar kruipt toch veel werk in.

                            Zelfde systeem van werken voor deze
                            Je eindresultaten mochten gerust wat groter gepost worden, want die lijken me meer dan de moeite waard!

                            Dit is eens een post zoals het hoort! Knap!

                            Btw: wat is uw favoriete selectie-tool? Of heb je selectietools naargelang het soort selectie?
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                            Comment


                            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
                              opsplitsing zou zeker geen slecht idee zijn, maar wanneer ben je beginner en wanneer gevorderde.
                              how to okk nie slecht, maar soms ontbreekt het aan tijd en dan is het al leuk dat je een afbeelding kan plaatsen.
                              1) Da's aan de TS zelf om te oordelen, net zoals dat nu reeds het geval is in "showcase-beoordeling-beginnershoek". Ik denk echt wel dat de mensen voor zichzelf kunnen uitmaken waar hun kunde al thuishoort.

                              2) Het is geen tutorial die je erbij moet plaatsen, een beknopte omschrijving van de gebruikte technieken, filters, laag-gebruik,... Net zoals tcf hierboven net getoond heeft.
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment


                              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                                Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                                Je eindresultaten mochten gerust wat groter gepost worden, want die lijken me meer dan de moeite waard!
                                'k Heb gewoon de 300x300 thumnails van mijn imagevenue pagina overgenomen want origineel zijn ze 1600x1200 denk ik.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                                Btw: wat is uw favoriete selectie-tool? Of heb je selectietools naargelang het soort selectie?
                                'k Heb een hele tijd geëxperimenteerd met de (magnetic)lasso tool en pen tool maar nooit tot tevredenheid (te ruw) zeker voor het uitsnij-werk van foto's (personen).

                                Mijn meest beproefde methode na jaren oefenen blijft dan ook het handmatig maskeren (borstelen) in een masker (zwart/wit) zij het dat dit meteen ook het meest arbeids intensief is.
                                Ik start met een "hard edge" zwarte borstel en haal (eventueel) nadien wat terug met een "soft edge" witte borstel (opacity variërend van 100% naar minder naargelang het geval) aan de andere zijde vd uitsnede.
                                Meestal laat ik het masker zodat ik later bij de blend met de achtergrond nog kan corrigeren maar soms realiseer ik het masker door er een selectie van te maken (eerst wel proofen tegen een fluo-groene achtergrond om zeker te zijn).
                                Voor de logo's en andere foto's met wel omlijnde kleuren is het vaak een selectie op basis van "color range" dat ik nadien verfijn met een borstel.

                                Tis zoals je aangeeft een beetje afhankelijk van de foto/object, maar hoofdzakelijk toch een masker.

                                Omzetten in een selectie doe ik eigenlijk alleen voor copies vh masker wanneer ik het "motion" effect ga toevoegen (G blur/motion blur/smudge tool/warp).

                                De speler in de eerste wallpaper is eigenlijk een blend van verscheidene kopies in een groep: een origineel met lagenmasker en verschillende selecties met G blur en motion blur boven en/of onder.
                                Een 2de groep is dan een reeks copies met verschillende motion blurs, smudges en warps om de "bewegingsvegen" aan te brengen.
                                De 3de groep wordt gebruikt voor het inborstelen vd schaduwen en de 4de voor de belichting.
                                Het logo met zijn teksteffecten en de achtergrond zijn telkens ook verschillende groepen met tal van lagen.

                                De uiteindelijke blend vh geheel doe ik sinds een tijdje in één ruk want het is mij in het verleden al meermaals overkomen dat ik de dag nadien er gewoon niet meer aan uit kon ttz het bos door de bomen niet meer zag.

                                Comment

                                Working...
                                X