Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaats eens een Extreme CS foto....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

    Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
    Ten eerste, bedankt voor je sportieve reactie!

    Die mesh-tool is een nieuwe feature in CS5. Aangezien ik CS4 heb, heb ik hier nog geen gebruik kunnen van maken, maar lijkt me een overtuigende tool om te kunnen gebruiken.

    Van wat ik ervan weet kun je dit gebruiken om selecties te verdraaien rond een bepaalde as. In een tut (die ik op dit moment jammergenoeg niet direkt terugvind) zag ik dat een ruime selectie gemaakt werd rond een te verplaatsen/verbuigen object. Eens die selectie gedaan is, kwam een geheel mesh-raster tevoorschijn waar je punten kun op plaatsen. De persoon in de tut plaatste een aantal punten uit, die onveranderd bleven als je andere geplaatste punten verplaatste. Op deze manier kun ze een arm verbuigen op een natuurlijke manier.

    Ik ben ervan overtuigd dan er meer dan dat is, maar dat is wat ik er tot nu toe van begrepen heb.
    ik heb de mesh gebruikt om de (nogal platte) mond van een model om te toveren in een glimlach, works like a charm. als jullie dat willen zal ik de manier van werken (in een apart topic) in dit forum onderdeel plaatsen.

    Comment


    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

      Hoi GameBe, dit zou leuk zijn, maar weet je ook hoe je de beliching kan aanpassen op een bepaalde laag met deze tool?

      Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
      ik heb de mesh gebruikt om de (nogal platte) mond van een model om te toveren in een glimlach, works like a charm. als jullie dat willen zal ik de manier van werken (in een apart topic) in dit forum onderdeel plaatsen.
      Groetjes Rudy
      Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

      Comment


      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

        das een tool die gebruikt word in illustrator, voor photoshop weet ik niet maar daar heb je puppet warp (onder edit) daar verander je ook alles mee (lichaamsdelen ....)
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
          Hoi GameBe, dit zou leuk zijn, maar weet je ook hoe je de beliching kan aanpassen op een bepaalde laag met deze tool?
          voor zover ik weet niét. ik denk dat Vinnydizzy je de tip van de mesh tool gaf om eenzelfde item in je compo er anders te laten uitzien (een iets andere vorm te geven - je hebt ze nu gewoon een andere afmeting gegeven, waarschijnlijk met de Free Transform opdracht). de mesh tool zal dus niets aan de belichting veranderen, maar daarvoor zijn wel andere tools geschikt.

          keep up the good work, altijd leuk om de compo's hier te volgen (en te proberen uitdokteren hoe een en ander gerealiseerd werd).

          Comment


          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
            leuk gedaan R0bin, maar ik had precies iets meer het gezicht laten zien.
            nu valt de nadruk teveel op tekst / lijnen



            UPDATE: Zo beter?

            Klik HIER VOOR HET ORIGINEEL (voor update)

            Misschien nog even bij zetten... de foto is van mij, maar de grafitti achtergrond is wel degelijk een stockfoto he Maakt dat iets uit?
            Last edited by R0b!n; 29 augustus 2011, 09:24.
            R0b!n
            PORTFOLIO

            Comment


            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

              voor mij is hem toch wel wa druk op deze manier hoor, portret mag meer zichtbaar zijn ...
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                ik vind dit beter, misschien kunnen de andere ookiets zeggen
                Groetjes Rudy
                Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                Comment


                • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                  Oorspronkelijk geplaatst door R0b!n Bekijk bericht

                  Misschien nog even bij zetten... de foto is van mij, maar de grafitti achtergrond is wel degelijk een stockfoto he Maakt dat iets uit?
                  Nope .
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                    Oorspronkelijk geplaatst door R0b!n Bekijk bericht
                    ...
                    Misschien nog even bij zetten... de foto is van mij, maar de grafitti achtergrond is wel degelijk een stockfoto he Maakt dat iets uit?
                    [Mod-LesC]Goed om dat te willen vermelden, maar nee: textures vormen geen probleem.[/Mod]

                    Als collega-fotograaf vind ik wel dat je onderwerp min of meer vrij moet zijn van textures, dus misschien niet meteen het grote hulpmiddel voor "extreme CS".
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                      Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
                      voor zover ik weet niét. ik denk dat Vinnydizzy je de tip van de mesh tool gaf om eenzelfde item in je compo er anders te laten uitzien (een iets andere vorm te geven - je hebt ze nu gewoon een andere afmeting gegeven, waarschijnlijk met de Free Transform opdracht). de mesh tool zal dus niets aan de belichting veranderen, maar daarvoor zijn wel andere tools geschikt.
                      Inderdaad, dat was maar op dat ene aspect dat ik had.

                      Ivm belichting: zie: http://i205.photobucket.com/albums/b...sIthinking.jpg
                      Hier heb ik de belichting aangepast door een combinatie van schilderen, gaussiaans vervagen en laagdekking (meestal overlay)
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                      Comment


                      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                        Sieg en Rob!n, blij dat jullie hier ook de eerste stappen zetten. Een leuke eerste. Het plezier dat je aan het maken beleeft is de moeite waard. Al doende leert men en misschien komen er helpende handjes om een volgende weer wat verder te gaan.
                        Voor iemand die niet met adobe werkt is het soms wat moeilijker om de uitleg te volgen van de cracks hier.

                        Ik heb ook nog eens een bescheiden poging gedaan met eigen foto's. Kan wel niet tippen aan wat ik hier zie.

                        Last edited by Anaisje; 29 augustus 2011, 20:14.
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                        Comment


                        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                          voor mij is hem toch wel wa druk op deze manier hoor, portret mag meer zichtbaar zijn ...
                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          [Mod-LesC]Goed om dat te willen vermelden, maar nee: textures vormen geen probleem.[/Mod]

                          Als collega-fotograaf vind ik wel dat je onderwerp min of meer vrij moet zijn van textures, dus misschien niet meteen het grote hulpmiddel voor "extreme CS".
                          Het was eigenlijk wel de bedoeling dat het (zelf )portret enigzins in de muur verwerkt zou zitten, vandaar dat ik zelfs nog een extra laag van de achtergrond over het gezicht had gelegd. Als hij er zo ver uitkomt is het ook niet bepaald mooi.

                          Bedankt voor de reacties,
                          R0b!n
                          R0b!n
                          PORTFOLIO

                          Comment


                          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                            nog eentje

                            Comment


                            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                              Er staan weer enkele leuke bij, hier en daar een beetje finetune misschien , maar goe bezig
                              Groetjes Rudy
                              Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                              Comment


                              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                                nog eentje uit dezelfde serie,

                                http://www.jvs-photography.be/

                                Comment

                                Working...
                                X