Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

piekjeshaar "extraheren"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • piekjeshaar "extraheren"

    zou iemand hier mij kort ( of iets minder kort ) kunnen uitleggen hoe extraheren werkt ? men vertelt me namelijk dat dit de beste manier is om bvb haren "uit te knippen"

    mijn probleem is eigenlijk dat ik een voetbalploeg fotografeerde om in posterformaat uit te hangen in hun lokaal, maar de achtergrond is heel storend en lelijk bovendien ! daarom wou ik de spelers selecteren en de achtergrond vervangen, maar weet niet hoe het moet.
    de magnetische lasso is niet fijn genoeg om "piekjeshaar" mooi uit te knippen

    alvast bedankt !
    groetjes, Bobke
    ________________________

  • #2
    Re: piekjeshaar "extraheren"

    enkel met selecteren gaat ge er niet komen. Ge zult de channels en een masker moeten gebruiken. Zoiets als hier :

    We will use Channels to help mask out a complex objects and cut out hair and fur, with clean edges. This technique enables you to make precise cutouts.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #3
      Re: piekjeshaar "extraheren"

      pfffff, ziet er niet makkelijk uit
      maar dient de filter "extraheren" hier niet voor ? ( CS 2 )

      iemand die goed overweg kan hiermee ?
      Last edited by Rockin_Bobke; 22 december 2005, 14:16. Reden: beetje langer maken
      groetjes, Bobke
      ________________________

      Comment


      • #4
        Re: piekjeshaar "extraheren"

        Hé Perrush, bedankt voor de link, mooie site. (alleen mijn engels wat verbeteren)
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: piekjeshaar "extraheren"

          ... toch raar, bij mij loopt er iets fout, in cs2!
          Bij het aanmaken van dat alpha CHANNEL, ... en dan het deselecteren is bij mij nochtans alles wit en dus niet zwart en wit zoals er gezegd wordt, iemand een idee wat er fout zou kunnen lopen?

          Comment


          • #6
            Re: piekjeshaar "extraheren"

            Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
            Hé Perrush, bedankt voor de link, mooie site. (alleen mijn engels wat verbeteren)
            Perrush, ook ik bedank je. Alleen mijn Engels heel wat meer verbeteren.
            Hele mooie site

            Chris

            Comment


            • #7
              Re: piekjeshaar "extraheren"

              Extraheren beknopt:
              Allereerst kies je een penseelgrootte. Hiermee bepaal je het gebied waar er werkelijk geëxtraheerd zal worden. Kies je hem groot is het gemakkelijker werken maar is er een grote foutmarge. Kies je hem klein, dan moet je fijner werken maar is het resultaat er ook naar. Met dit penseel omrand je de scheiding waar er moet geëxtraheerd worden. Daarna neem je het vulgereedschap (emmer) en duid je het gedeelte aan dat moet blijven.
              Tenslotte klik je op ok en klaar is kees.

              Wat de link van Perrush betreft. Mooie tutorial, maar de achtergrond is daar wel slechts een kleur, die verder bijna niet in het onderwerp terugkomt. Dit zijn eerder makkelijke foto's om te isoleren. Wanneer het een achtergrond met een warboel aan kleuren betreft, wordt het direkt moeilijker in het kwadraat.

              Comment


              • #8
                Re: piekjeshaar "extraheren"

                bedankt voor de link en de tip
                ga eerst de tip van tuttefrut proberen, lijkt makkelijkst
                indien resultaat niet naar wens, ga ik mijn Engels eens oppoetsen
                groetjes, Bobke
                ________________________

                Comment


                • #9
                  Re: piekjeshaar "extraheren"

                  Zwier de foto ne keer online, kunnen we een beetje meewerken

                  Comment


                  • #10
                    Re: piekjeshaar "extraheren"

                    Iedere foto vraagt een aparte benadering kwa bewerking: het piekhaar van een voetballer met een kerstboom als achtergrond zal je anders moeten selecteren dan diezelfde voetballer met hetzelfde piekhaar met een voetbalveld als achtergrond.

                    Tutorials houden daar allemaal geen rekening mee, en worden steevast in de meest ideale omstandigheden uitgelegd. Daarom werken ze meestal ook alleen maar in dat éne specifieke geval.

                    Selecteren is ook meestal een 'combinatie' van diverse manieren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: piekjeshaar "extraheren"

                      @maniac: zo is het...

                      Dus, post foto anders eens... dan kunnen we er eens mee aan prutsen...
                      -=- Light is the key...

                      Comment

                      Working...
                      X