Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop selectie probleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop selectie probleempje

    Ik wil bij PS een persoon uitknippen en in een ander landschap plaatsen (ben ik aan het leren alleszins).
    Ik gebruik 'Snel selectie' penseel voor selectie en gebruik dan 'Rand verfijnen' om persoon mooi uit te knippen en van deze selectie een nieuw laag masker te maken.
    So far, so good.

    Wanneer ik dan echter met mijn verplaatsgereedschap de uitgeknipte persoon in een andere foto plaats krijg ik een soort doorzichtige rand. Deze is niet goed te zien maar je ziet toch als het ware de randen van de originele foto. Ik heb al van alles geprobeerd maar vind er geen logische verklaring voor. Soms is het er, soms is het ook plots weer weg.
    Als ik dan exporteer naar jpg lijkt het weg te zijn.
    Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of waar dit door veroorzaakt wordt?

  • #2
    Re: Photoshop selectie probleempje

    Een mogelijkheid is: al eens gekeken bij rand verfijnen daar moet de doezelaar op 0 staan om geen doorzichtige rand te krijgen

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop selectie probleempje

      Yep, doezelaar staat op 0.

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop selectie probleempje

        Hier kan je trouwens een voorbeeld vinden (is puur wat gespeeld ter oefening en is natuurlijk niet relevant als foto). Onder de laarzen en achter haar rug zie je een fijn lijntje lopen.
        The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop selectie probleempje

          Bedoel je met originele foto het landschap ? Bij de randen kan dat voorkomen: dat komt omdat de selectie niet helemaal goed is. Als je een masker hebt, druk dan eens op alt + op het masker. Dan krijg je een zwart/wit foto. Als je dan de randen bekijkt zie je dat het niet volledig wit, hierdoor wordt dit gedeeltelijk transparant en zie je de onderliggende foto. Dit los je op door manueel de randen na te gaan met een witte penseel en zo alles op te vullen.

          Ik hoop dat ik het goed begrepen heb en dit is wat je zoekt.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop selectie probleempje

            Hey,

            De origenele foto is een foto van het meisje op een stoel. Nadat ik haar via snelle selectie heb uitgeknipt en er een nieuwe laag heb van gemaakt lijkt het alsof de randen van die foto meegaan.
            Ik heb er even wat rode randen rond gedaan zodat het duidelijk is wat ik bedoel.
            The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!


            Ik heb nog eens geverifeerd maar de randen zijn goed uit geselecteerd volgens mij.

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop selectie probleempje

              Is het mogelijk om de originele foto van het meisje op een stoel te bezorgen, dankan ik het zelf eens uitproberen

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop selectie probleempje

                Kan ik doen. Hoe stuur ik hem best?
                PM anders je e-mail?

                Ik kan ook de TIF bezorgen met daarin de selectie gemaakt maar dat is wel 50 MB.

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop selectie probleempje

                  Probeer eens de lagen samen te voegen en kijk dan als het weg is.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photoshop selectie probleempje

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Probeer eens de lagen samen te voegen en kijk dan als het weg is.
                    Nope, lost probleem niet op...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Photoshop selectie probleempje

                      Wanneer je een selectie maakt van de omgeving rond het het meisje en daar 'refine edge' op loslaat, dan wordt niet enkel de rand van het meisje bewerkt maar ook de buitenrand van je originele foto (want daar zit ook een selectie rand he) waardoor de selectie niet helemaal meer tot op de zijkanten komt en wanneer je dan die omgeving wegknipt blijft er dan een fijn kaderrandje mee verplaatst. Ik vermoed at jij in feite de selectie van de omgeving van het meisje bewerkt ipv de selctie van het meisje zelf...
                      Wanneer je je selectie hebt gemaakt rond het meisje keer die dan om met ctrl+shift+i zodanig dat enkel het meisje is geselecteerd en niet de omgeving errond (of maak je oorspronkelijke selectie direct van het meisje ipv de omgeving weg te willen knippen). Dan pas refine edge toepassen. Gebruik ctrl+c (copy) en ctrl+v (paste om de selectie te kopiëren en op zijn doel te plakken. Of je keert opnieuw de selectie om ctrl+shift+i om daarna de omgeving weg te knippen zonder dat er een kaderrandje overblijft.

                      Veel succes,
                      F.
                      Last edited by Fibonacci; 4 december 2012, 23:59.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Photoshop selectie probleempje

                        Yes, opgelost.

                        Paar manieren:
                        - gewoon enkel selectie copy, pasten
                        - output naar nieuwe laag
                        ==> in beide gevallen komt het probleem niet voor

                        - output naar laag met laagmasker
                        ==> Hier komt het probleem wel voor maar kan ik via Alt + click laagmasker selecteren en rand weggommen. Daarna terug selectie van beeld en kader is verdwenen (eigenlijk zoals F zegt maar dan nog beetje anders)


                        Allen bedankt voor de hulp!!

                        Comment

                        Working...
                        X