Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop rules!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop rules!!!

    heyhey,

    via dit forum wil ik wel eens mijn werken voorleggen.
    hieronder vind je 1 van de vele die je kunt vinden op www.abcodesign.be.tf

    ik zou zeggen, kijk eens rond en laat me s weten wat je er goed of slecht aan vind.

    als je vragen hebt, kun je ook altijd mij mailen op http://home.pi.be/~jobburo/webadmin/design/groot/nieuw11.jpg

    alvast THX for your time
    Visit=> www.PicAbelCo.be

  • #2
    Als je hem nu eens wat kleiner maakt, dan hoef ik niet te scrollen en kan ik hem ook in zijn geheel zien.
    Lees de sticky eerst eens ff.

    Groetjes, Jan.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      hieronder vind je 1 van de vele die je kunt vinden op www.abcodesign.be.tf
      Ik zie enkel de thumbnails....als ik daarop klik krijg ik een pop-up met de boodschap 'Not Found The requested URL /~jobburo/webadmin/design/vwd_justso.htm was not found on this server'

      Er zit dus iets niet goed.
      Ik krijg de foutmelding bij allemaal
      ***Canon 300D * kitlens * ...

      Comment


      • #4
        Je noemt het zelf al "photoshop rules".
        Moet je eens opletten wat de moderator hier van zal zeggen, hier gelden "BD rules".

        Maar de eerste indruk lijkt wel OK, ik bedoel de foto.
        Als hij kleiner is kan ik hem pas beter beoordelen.
        Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
        http://petermaas.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Hallo Spawn,

          Welkom op het forum. Je bijdragen wordt zeer op prijs gesteld. Het is overigens veel leuker als bezoekers de vragen op het forum zetten, kunnen we er allemaal wat van leren. Je afbeelding is te groot zoals sommige al aangaven, deze aub even aanpassen, informatie hierover vind je in de sticky`s.

          Grtz Willem
          Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

          Comment


          • #6
            Originally posted by Peer
            Je noemt het zelf al "photoshop rules".
            Moet je eens opletten wat de moderator hier van zal zeggen, hier gelden "BD rules".

            Maar de eerste indruk lijkt wel OK, ik bedoel de foto.
            Als hij kleiner is kan ik hem pas beter beoordelen.

            Peer,

            Ik denk niet dat het hier de bedoeling was om te zeggen "Photoshop regels(spelregels)" maar eerder "Photoshop heerst(heer en meester, de max, geen betere)"

            Just my penny

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              de link lukt nu toch he? dat je de foto kunt zien?

              aia, misschien, als je s tijd hebt moet je maar ook s je gedacht hier zetten van mijn andere werken op www.abcodesign.be.tf

              THX and cu

              Spawn
              Visit=> www.PicAbelCo.be

              Comment


              • #8
                Hier dus de foto iets kleiner

                "laat uw reacties vloeien"

                Visit=> www.PicAbelCo.be

                Comment


                • #9
                  knappe bewerkingen
                  ge moet er maar opkomen
                  wat betreft photshop rules ik heb geen andere cursussen gevolgd voor grafische bewerkingen.
                  maar vind het the max om mee te werken
                  Patrick Theunis
                  http://www.festivalganger.be

                  Comment


                  • #10
                    niet alle thumbs werken (bij mij alleszins)

                    de rest zijn vaak slechts simpele toepassingen van filters, effectjes e.d., meer omwille van de coole effectjes zelf.
                    Design zou ik dit niet noemen, maar wel een eerste stap naar..

                    om je groot werk als voorbeeld te nemen: de onbewerkte foto die je als basis hebt gebruikt, is 10x sterker dan deze "bewerking"..
                    lettertype is onzorgvuldig gekozen en geplaatst. de bewerking links (z/w lijnen) en de bewerking rechts (deels kleur) zijn overbodig en/of slecht toegepast. het verdelen in vakjes is mooi, maar waarom ?
                    en de reden van de verdonkerde, geblurde kopies boven en onder ?
                    de lensflare is al helemaal een no-no, tenzij je science-fiction maakt en het passend toepast.

                    ik weet het, een berg kritiek (de reden waarom ik maar zelden nog iets post). maar laat me je 1 goede raad geven: gebruik filters en effectjes, maar met mate (en wanneer het past).

                    design=functionele vormgeving met specifiek doel
                    design =NIET spelen met knopjes..

                    Ik hoop dat je deze kritiek ter harte neemt. Kijk naar wat je zelf goed vindt van anderen en denk over de sterkte van die werken na.
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #11
                      kvind je reactie wel nuttig

                      mag/moe je meer doen
                      Visit=> www.PicAbelCo.be

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by spawn
                        kvind je reactie wel nuttig

                        mag/moe je meer doen
                        niet iedereen reageert zo nuchter...
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

                        Comment


                        • #13
                          Dit is opbouwende kritiek, hier kun je iets mee.
                          Ik bedoel ermee te zeggen dat iedere leerschool hard is en alleen maar zeggen dat iets wel of niet mooi is is wel leuk maar niet leerzaam.
                          De reactie van Spawn is netjes en ik denk dat hij wel iets geleerd heeft, ik ben benieuwd naar het volgende werkje.
                          Van mij mag Tom314 wel meer reageren op deze manier op foto's.

                          Originally posted by tom314
                          Originally posted by spawn
                          kvind je reactie wel nuttig

                          mag/moe je meer doen
                          niet iedereen reageert zo nuchter...
                          Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                          http://petermaas.blogspot.com/

                          Comment


                          • #14
                            Een paar bewerkingen vond ik wel leuk vb. nr. 22, 2 en 3 vond ik ook wel goed.
                            @ Tom : dit zou je echt toch meer moeten doen, hoor, iedereen kan iets van positieve kritiek leren, dus ok meer doen !!!
                            nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

                            Comment


                            • #15
                              @mensen die vinden dat ik dit meer zou moeten doen:

                              het is niet gemakkelijk om iets dat helemaal verkeerd is, op alle punten af te breken en terug op te bouwen. Ik zeg liever over een werk dat bv. de schaduw achter de letters te donker is, of: die kader doet afbreuk, of: laat dat effect achterwege.

                              WANT: in feite zeg je als iets niet goed is en je punt voor punt ligt te verbeteren: je hebt je tijd verprutst aan elk element, je hebt blijkbaar slechte ogen want dit is gewoonweg lelijk. als je dan wil zeggen wat je zou veranderen, zou je moeten zeggen "alles".

                              Ik krijg ooit zulke dingen binnen, die dan moeten herwerkt worden (bv. festivalposter van 2003, moet nu compleet nieuwe poster2004 worden, maar veel elementen moeten behouden blijven).

                              Maar dan doe je eigenlijk zinloos werk, want je vertrekt van iets middelmatigs tot slecht. Teveel veranderen haalt de identiteit weg, dingen behouden, anderen vernieuwen vloekt dan weer.

                              Dus, eigenlijk feitelijk ..... , moet je gewoon gans opnieuw beginnen. Nieuw logo, nieuw kleuren, nieuw alles.


                              En die kritiek moet ik geven ??
                              Is nie leuk hoor, ik ben erg kritisch.. ook voor mezelf, ook voor eigen oud werk.. ook voor dingen waar mss wel 50uur aan gewerkt is... eindresultaat telt, niet meer niet minder.

                              onthou gewoon dit:
                              design=functionele vormgeving met specifiek doel
                              design =NIET spelen met knopjes..

                              en KIS,
                              Keep It Simple
                              ToM.___ //Fuji s602.
                              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                              It goes to 11 you know? 1 louder.

                              Comment

                              Working...
                              X