Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

    Ik was net van plan om te investeren in een echte PhotShop (gebruikte tot nu toe Elements, elk jaar nieuwe versie) toen ik de nieuwe verkoopspolitiek van Adobe vernam, nl. nog alleen via Cloud.
    Het zou mij ca. 70,- euro/maand kosten.

    Heeft iemand ervaring met beeldverwerking via Cloud ?

    Graag jullie mening.


  • #2
    Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

    Hier vind je al een draadje over Adobe's verkoopspolitiek.

    Adobe wil nog wat meer inschrijvingen voor ze hun kwartaalcijfers moeten presenteren, dus doen ze een "geste" naar de fotografen toe : PS + LR + cloud storage + Behance ProSite aan 12.29 Euro/maand
    maar je moet wel voor 31.12.2013 inschrijven om van dit speciale aanbod te kunnen genieten.
    Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

    Be careful who you shoot; they may shoot back

    Comment


    • #3
      Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

      Maar moest je, om tegen een dergelijke prijs te kunnen instappen, niet reeds officieel bezitter zijn van CS5 of later?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

        Een paar maanden geleden heb ik een jaarabonnement genomen op photoshop cs6 met maandelijkse betaling voor 24,95/maand.
        Het gaat alleen voor het gebruik van photoshop plus cloud opslag ruimte.

        Comment


        • #5
          Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

          70€ lijkt me wat veel voor photoshop, dacht dat het 25€ of zoiets was.

          Voordeel van photoshop CC is als er een nieuwigheid uitkomt, je daar onmiddellijk van kan genieten. En ze brengen regelmatig nieuwe dingen uit. Voordien moest je een jaar wachten en dan een upgrade doen.

          Voorlopig gebruik ik gewoon photoshop CS6, heb niet veel zin om 20à30€ per maand uit te geven. Het is maar een hobby voor mij.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Maar moest je, om tegen een dergelijke prijs te kunnen instappen, niet reeds officieel bezitter zijn van CS5 of later?
            Ah ja, dat was ik alweer vergeten maar het klopt, minstens CS3. Dus tja, dan heeft TS er ook niet veel aan, aan dat aanbod. Je moet al ergens een 2dehands versie van CS3-4-5 of 6 kunnen opduikelen voor je van dit speciale aanbod kan genieten. Anders is het 22,13 Euro/maand.
            Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

            Be careful who you shoot; they may shoot back

            Comment


            • #7
              Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

              ik weet het niet hoor, maar ik vermoed dat er door deze verkooptechniek nu nog meer mensen photoshop illegaal gaan gebruiken , gewoon een voorgevoel gezien dat deze verkoop methode toch wel op gemengde gevoelens onthaald word....
              Photoshop cc enkel online aanbieden houd de illegale verspreiding natuurlijk voor geen meter tegen.....vind het een oerdomme zet van adobe....ze zouden beter de versies toch gewoon blijven aanbieden op dvd maar tegen een normale redelijke prijs zodat het voor een grote groep toch betaalbaar blijft
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • #8
                Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                ...vind het een oerdomme zet van adobe....ze zouden beter de versies toch gewoon blijven aanbieden op dvd maar tegen een normale redelijke prijs zodat het voor een grote groep toch betaalbaar blijft
                Hier snap ik heel wat BD-ers niet. Wat is een normale, redelijke prijs? Niets zo makkelijk als de cloud, en het is nog een stuk voordeliger dan vroeger. Voor 118.8€ per jaar zowel PS ,als LR ,als CLOUD storage. Ok,upgrade prijs vanaf CS3. Maar als je hier op dit forum leest zijn het toch allemaal geregistreerde en legale gebruikers van CS 3.4.5.6.Dus perfect te upgraden. Waarom toch steeds zo een negatieve kritiek op de CC? Of houdt het de illegale verspreiding toch tegen ? Dat kan bepaalde frustraties/ negatieve reacties bij velen hier verklaren. @jvs, dit is niet op jou bedoelt maar gewoon een vaststelling over wat we hier op dit forum lezen over CC.

                Comment


                • #9
                  Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                  Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                  Hier snap ik heel wat BD-ers niet. Wat is een normale, redelijke prijs? Niets zo makkelijk als de cloud, en het is nog een stuk voordeliger dan vroeger. Voor 118.8€ per jaar zowel PS ,als LR ,als CLOUD storage. Ok,upgrade prijs vanaf CS3. Maar als je hier op dit forum leest zijn het toch allemaal geregistreerde en legale gebruikers van CS 3.4.5.6.Dus perfect te upgraden. Waarom toch steeds zo een negatieve kritiek op de CC? Of houdt het de illegale verspreiding toch tegen ? Dat kan bepaalde frustraties/ negatieve reacties bij velen hier verklaren. @jvs, dit is niet op jou bedoelt maar gewoon een vaststelling over wat we hier op dit forum lezen over CC.
                  Wel het grote verschil tussen CC en een licentie kopen is dat, eens je een licentie hebt gekocht, je het gevoel hebt dat je een "eigenaar" bent die de software jarenlang kan blijven gebruiken, ook al is het maar af en toe, terwijl je bij huren verplicht bent om jarenlang te blijven betalen, ook al gebruik je die maar af en toe. Psychologisch is dat totaal iets anders, en m.i. hebben ze bij Adobe marketing geen kaas gegeten van consumenten-psychologie, anders hadden ze dit totaal anders aangepakt. Maar wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil ??

                  Een mooie illustratie van het feit dat Adobe hun klanten niet kennen is dat ze pas na protest van de klanten een "fotografen" pakket hebben voorzien met enkel PS en LR in huur. Je zou verwachten dat een dergelijk bedrijf zijn klanten en hun (aankoop-)gedrag kent ... Niet dus ... Weeral een bewijs van de incompetentie van hun marketing afdeling.
                  Last edited by DominiekC; 10 november 2013, 21:52.
                  Master the craft, and the art will follow.
                  Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                  http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                  Comment


                  • #10
                    Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                    ik heb bij deze versie de indruk dat het de illegale verspreiding van de software juist aanmoedigt , veel mensen zijn hier niet van gediend van deze werkwijze van adobe, bij alle versies duurde het toch wel een paar dagen eer de illegale versies her en der verspreid werden, deze versie cc was net 1 dag aangeboden en de illegale versies vlogen je om de oren bij manier van spreken....
                    en niet iedereen update zijn versie elke keer, ik ken er genoeg die nog met de eerste cs versies werken en niets meer nodig hebben.....
                    kweet het niet hoor , maar ik vind software aanbieden die je enkel kan huren geen goed idee.....ik weet niet precies wat maar was er ook niet iets aan de hand met de psd files?
                    je hebt trouwens ook dan altijd internet verbinding nodig wil je deze gebruiken......ook niet altijd handig denk ik...
                    voor mij maakt het geen moer uit, vanaf cs 2 is elke daaropvolgende versie goed voor mij, meer heb ik niet nodig....
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                      Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                      ... eens je een licentie hebt gekocht, je het gevoel hebt dat je een "eigenaar" bent die de software jarenlang kan blijven gebruiken,
                      Dus voor dat gevoel ben jij bereid om meer te betalen? Een nieuwe licensie aankopen van CS 6 extended kost je +/- 980€ excl. Voordat bedrag kan ik heelwat jaren , zoals jij het noemt huren. Maar ik heb steeds de nieuwste versie. of gebruik je je oude soft nog steeds na een upgrade ? Ik heb hier PS 2.5 (op 8 diskettes, 1995) liggen, net als de cd van PS 5.5 (2002) en daarna CS 2 en de dvd van CS5 liggen. Of ik die nog ooit ga gebruiken? Neen.
                      En hoe kom je erbij dat ze pas na protest van hun klanten een fotografenpakket aanbieden? Adobe heeft me zelfs al in december 2012 een vergelijkend "fotografen" voorstel gedaan om "cloud" te gaan. Maar ben er toen niet op in gegaan.
                      @ JVS , je moet helemaal niet online zijn om te werken met het cloudpakket. Eénmaal per maand effe PS starten terwijl je computer verbonden is met het internet is voldoende.En wie doet dat niet? Voor degene die tevreden zijn met CS3 / 4 of 5 die kunnen gerust met hun versie verder werken. Maar voor degene die graag hun software gratis hebben is betalen hoe weinig ook, steeds teveel. En over die psdfiles, mijn bewerkte PSD (CC) files, krijg ik ook nog steeds open in CS5, dus daar is geen probleem mee.

                      Comment


                      • #12
                        Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                        BTW kan je die CC versie slechts op één PC (MAC) gebruiken of op een notebook en een desktop bijvoorbeeld?
                        "Just do it !"

                        http://jr52.be/index.html

                        Comment


                        • #13
                          Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                          Eén versie (abbonement) kan je op 2 computers gebruiken. bv laptop en desktop, en mag zelfs 1maal windows en 1maal Mac zijn. Alweer een voordeel van de CC.

                          Comment


                          • #14
                            Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            ik heb bij deze versie de indruk dat het de illegale verspreiding van de software juist aanmoedigt , veel mensen zijn hier niet van gediend van deze werkwijze van adobe, bij alle versies duurde het toch wel een paar dagen eer de illegale versies her en der verspreid werden, deze versie cc was net 1 dag aangeboden en de illegale versies vlogen je om de oren bij manier van spreken....
                            Geen idee of de illegale versies ons om de oren vliegen, ik ga er nooit naar op zoek, en als dat inderdaad zo is, dan is dat héél jammer. Alle manieren om illegale software tegen te gaan zijn m.i. gegrond (ze bezorgen de correcte eigenaars jammer genoeg vaak overlast) : iedereen wordt graag betaald voor het werk dat hij/zij doet, en dat is ook zo voor een software ontwikkelaar. Ik ga om die reden ook nooit mee in die illegale of gekraakte software avonturen, gewoon uit principe.

                            Anderzijds is het strategisch vaak beter om software aan een betaalbare prijs aan te bieden en zo de illegale verspreiding te ontmoedigen, dan de vaak onrealistisch hoge licentieprijzen aan te houden. Minder winst op meer licenties kan netto een beter resultaat opleveren dan meer winst op minder licenties. Ik ben geen fan van Microsoft, maar ze hebben hun prijzen voor Office voor privé en thuisgebruik zodanig verlaagd dat je wel gek moet zijn om een illegale kopie in huis te halen. Ze hebben er nooit meer verkocht als nu ... Dat is de enige juiste weg.
                            Master the craft, and the art will follow.
                            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                            Comment


                            • #15
                              Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                              Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                              Dus voor dat gevoel ben jij bereid om meer te betalen? Een nieuwe licensie aankopen van CS 6 extended kost je +/- 980€ excl. Voordat bedrag kan ik heelwat jaren , zoals jij het noemt huren. Maar ik heb steeds de nieuwste versie. of gebruik je je oude soft nog steeds na een upgrade ? ....
                              Als niet-professionele gebruiker ben ik niet uit op steeds de meest recente versie, neen, meestal nergens voor nodig. En ik kan dus één versie inderdaad héél wat jaren gebruiken.
                              Daarenboven, wil ik wel steeds die nieuwe versie ? Cfr. zich aanpassen, compatibiliteit met andere software zoals plug-ins, specificaties van hardware en operating systeem, ...
                              Heeft men er bij CC rekening mee gehouden dat gebruikers er op een bepaald moment voor zouden willen kiezen (om allerhande redenen) om niet de laatste versie te gebruiken maar eventueel een tijd de auto-upgrade cyclus on hold te zetten ?

                              Ik blijf er bij dat Adobe bij de lancering van zijn CC enkel aan de professionele full-suite gebruikers gedacht heeft, en de gebruikers van één pakket uit het oog verloren is. De niet-professionele gebruikers zijn al helemaal uit het oog verloren (de site zet "personal & professional use" gewoon op hetzelfde niveau ...). Of zijn ze er van uit gegaan dat al die amateurs toch enkel illegale versies gebruiken en dat voor hen dus geen markt is en kan genegeerd worden ?
                              Adobe biedt niet eens de optie om gewezen (fotografie-)studenten, vaak amateurs, met een soms recente education versie van PS, te laten instappen in de CC "Photoshop Photography Program" ... stel je voor ... ("This offer is not available to Education, OEM, or volume licensing customers").

                              Dat alles is spijtig, en dat biedt de concurrenten nu een pak opportuniteiten, maar dat kan natuurlijk goed zijn voor de consument.

                              Maar goed, ieder heeft het recht op eigen mening en keuzes natuurlijk.
                              Ik pas voor CC en zal het hooguit opnieuw overwegen als Adobe met een eerbaar voorstel voor de (sporadische) niet-professionele gebruiker komt (à la Microsoft Office). Elke maand dat ik mijn huidige versie gebruik is een maand huur gewonnen

                              Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                              ... En hoe kom je erbij dat ze pas na protest van hun klanten een fotografenpakket aanbieden? Adobe heeft me zelfs al in december 2012 een vergelijkend "fotografen" voorstel gedaan om "cloud" te gaan. Maar ben er toen niet op in gegaan. ...
                              Tenslotte : dat Adobe jou reeds in 2012 een vergelijkend "fotografen" voorstel heeft gedaan is helemaal bedenkelijk : zijn niet alle klanten gelijk voor Adobe ?? Goed voor jou natuurlijk, maar toch ... een beetje "bizar" : het "fotografenpakket" is pas sinds 17 september 2013 beschikbaar (zie http://blogs.adobe.com/jkost/2013/09...y-program.html en ze schrijven nota bene zelf dat het op aandringen van hun klanten is "we’ve listened to feedback from a spectrum of our customers"
                              Last edited by DominiekC; 12 november 2013, 21:05.
                              Master the craft, and the art will follow.
                              Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                              http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                              Comment

                              Working...
                              X