Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

    Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    Is ook reden waarom ik niet toehap. In Usa is het 9,99 dollar wat in euro zelfs nog minder is. En dan toch 50 procent meer vragen in europa. Nope.
    9,99 dollar is op dit ogenblik 7,4311 Euro, wij betalen dus 16,93 dollar in plaats van 9,99...
    Ik blijf wel met Elements werken, dat is voor mij voldoende, en dat kost mij maar 89 euro voor een versie die ik kan blijven gebruiken (elke 3-4 jaar koop ik een nieuwe versie, per maand is dat zo'n 2,5 Euro als ik elke 3 jaar een nieuwe versie op CD koop).
    En als ze Elements alleen nog via een maandelijks abonnement zouden aanbieden in de toekomst, dan blijf ik nog heel lang met Elements 11 werken, of ga ik op zoek naar een alternatief.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #32
      Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

      Oorspronkelijk geplaatst door stevensquid Bekijk bericht
      Op Facebook verscheen nu net dat je kan ingaan op een fotografie pakket voor 12,95 euro per maand zonder enige voorwaarde van vorige versies ofzo. Ik zal de link hier plaatsen. Wat ik niet terug vind is hoeveel ze gaan vragen na 1 jaar. Ik ga hier op ingaan waarschijnlijk vrijdag, hopelijk kan er iemand uitzoeken helpen uitzoeken hoeveel het na een jaar zal zijn ondertussen.
      https://creative.adobe.com/plans/off...oom?sdid=KIHZM
      Op de site staat bij voorwaarden "Na de eerste 12 maanden wordt je contract automatisch verlengd op basis van de huidige prijs van de aanbieding.". Ik ga er dus van uit dat ze verlengen aan 12,29 EUR/maand en je hebt dus 2 jaar prijsgarantie.
      Maar ik ben altijd een beetje wantrouwig (en nu met Adobe een beetje veel ...) en in het Engels staat er "After the first 12 months, we will automatically renew your contract based on the current price of the offering", nu maar hopen dat ze daarmee inderdaad "huidig" bedoelen ... (en geen andere vrije interpretatie).

      Ik moet eerlijk bekennen dat dit een "redelijk" aanbod is. Ik kon er niet bij dat Adobe de houders van een studentenlicentie uitsloot voor hun 9,99 EUR intekenprijs (ook al had je CS6 én LR5 studentenlicentie).
      Nu komen ze daar blijkbaar van terug, maar de prijs is dan weer 12,29 in plaats van 9,99 ... En er zijn nu opeens geen voorwaarden, kan dus zelfs voor professioneel & commercieel gebruik en zonder ooit nog maar één licentie gekocht te hebben ...
      Niemand kan nog aan de verkoops-/prijspolitiek van Adobe uit. Hun prijzen veranderen voortdurend, en ik kan mij voorstellen dat er ondertussen al mensen zijn die zich bekocht voelen omdat er ondertussen interessantere aanbiedingen zijn dan deze waarop ze hebben ingetekend.
      Het lijkt allemaal eerder op paniekvoetbal van een of andere manager die zijn bonus voor 2013 dreigt te verliezen omdat de doelstellingen niet worden gehaald ... Een echt doordacht plan of een visie lijkt daar niet achter te zitten.

      Maar goed, 12,29 EUR is nu wellicht voor sommigen wél een aanvaardbaar bedrag.
      Master the craft, and the art will follow.
      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

      Comment


      • #33
        Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

        In een ander draadje heb ik die rekening al 'ns gemaakt. Oorspronkelijk zou het in de Eurozone 9.99 Euro gekost hebben, BTW inbegrepen. Zo stond het in de oorspronkelijke FAQ, die ze inmiddels weggehaald en vervangen hebben aangezien mensen hen daar wel degelijk op gewezen hebben. Nu is het 9.99 Euro + BTW voor de hele Eurozone. De BTW is dus uiteindelijk de grootste boosdoener voor ons. Uiteindelijk is het grootste euvel van hun abonnementsformule dat je, als je stopt met betalen helemaal niks overhoudt. De software werkt dan gewoon niet meer. Ook al is het naar verhouding een klein bedrag, het is wel een vaste onkost die je als beginnende zelfstandige graficus best kunt missen imnsho. En dat je die nieuwe bestanden wel nog met de oude software kunt openen, kan nu nog wel best zijn, maar dat zal niet blijven duren.

        Adobe's prijzenpolitiek is koffiedik kijken. Ze hebben blijkbaar nog steeds niet genoeg abonnementen binnengehaald om het volgende kwartaalcijfer overtuigend te doen kloppen. Eerst kregen de fotografen een deal, nu geldt die voor iedereen, zonder restrictie. Als je maar voor het eind van het jaar een abonnement neemt zodat het meetelt voor genoemd kwartaalcijfer. Het Adobe aandeel lijkt stabiel tot licht stijgend maar de analysten houden zich een beetje op de vlakte ; het kan vriezen, het kan dooien. Het derde kwartaal haalde Adobe de vooropgezette doelstellingen, maar daar zaten ook de cijfers van de overname van een firma in. Of ze de doelstellingen voor het vierde kwartaal halen, valt nog af te wachten.

        Hoe dan ook drijft Adobe voornamelijk op de professionele grafische wereld en heeft daar sowieso de grote spelers in zijn zak. Maar de kleine spelers, de amateurs, beginnende zelfstandige grafici, die hebben op alle fora danig van hun oren gemaakt. En die negatieve publiciteit kunnen ze natuurlijk missen. Dat zal heel misschien ook wel meegespeeld hebben in hun beslissing om 'deals' te maken.

        Ik ben niet a priori tegen een abonnement, zolang ik het kan stopzetten zonder de software te verliezen. Als ze zo nodig op die manier willen werken, zouden ze ook een oplossing kunnen vinden om mensen toe te laten een abonnement te nemen voor pakweg een jaar, waarna je dat abonnement kunt stopzetten zonder de software te verliezen. Wil je later "upgraden" , dan reactiveer je je abonnement opnieuw voor een jaar met een meerprijs voor alle updates die er in de tijd dat je abonnement stillag, bijgekomen zijn. Maar waarschijnlijk zijn de kosten daarvoor te hoog en de baten veel te klein.
        Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

        Be careful who you shoot; they may shoot back

        Comment


        • #34
          Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

          Ok, bedankt voor jullie toelichtingen. Ik was van plan om zowiezo in Januari in te springen op enkel de Photoshop voor 25 euro. Dus nu helft van de prijs + Lightroom is mooi. De online opslag vind ik ook nog een goede extra. Ik ga vandaag inteken. Ik drink graag Duvel, dus zal er gewoon 3 a 4 minder drinken elke maand op café en mijn kost is gedekt
          Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
          www.flickr.com/photos/stevensquid

          Comment


          • #35
            Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

            Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
            In een ander draadje heb ik die rekening al 'ns gemaakt. Oorspronkelijk zou het in de Eurozone 9.99 Euro gekost hebben, BTW inbegrepen. Zo stond het in de oorspronkelijke FAQ, die ze inmiddels weggehaald en vervangen hebben aangezien mensen hen daar wel degelijk op gewezen hebben. Nu is het 9.99 Euro + BTW voor de hele Eurozone. De BTW is dus uiteindelijk de grootste boosdoener voor ons.
            De juiste prijs zou 9 euro zijn, met 21% BTW inbegrepen, als je rekening houdt met de prijs van de Dollar tegenover de Euro (7,4311 euro + 21% BTW = 8,99 euro).
            Waarom moeten Europeanen meer betalen dan Amerikanen?
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #36
              Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

              Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
              Ah ja, dat was ik alweer vergeten maar het klopt, minstens CS3. Dus tja, dan heeft TS er ook niet veel aan, aan dat aanbod. Je moet al ergens een 2dehands versie van CS3-4-5 of 6 kunnen opduikelen voor je van dit speciale aanbod kan genieten. Anders is het 22,13 Euro/maand.
              De initiële aanbieding had idd als voorwaarde dat je minstens CS3 had, maar dit lijkt nu toch verdwenen. In de voorwaarden staat hier niets meer over vermeld. In de veelgestelde vragen staat bovendien dat je ook zonder Photoshop (maar met een eerdere versie van Lightroom) in aanmerking komt. Wel is de aanbieding slechts geldig tot 2 december.

              Comment


              • #37
                Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                "After the first 12 months, we will automatically renew your contract based on the current price of the offering", nu maar hopen dat ze daarmee inderdaad "huidig" bedoelen ... (en geen andere vrije interpretatie).
                Mensen laat je toch niet in de luren leggen. "Current" betekent letterlijk "lopende" prijs en dat betekent in juridisch Engels de (op dat ogenblik) lopende of gangbare of actuele prijs en dus niet de prijs van nu. Dit betekent niet meer of niet minder dan dat zij zich engageren om de prijs te vragen die zij op dat ogenblik zelf bepalen. Bovendien gebeurt het nog automatisch zodat je gefactureerd wordt tenzij je vooraf opzegt.
                Ik heb nog geen twee jaar geleden Lightroom 3 gekocht en kan het al niet meer gebruiken omdat Adobe het vertikt om hun product te updaten zodat ze nog kan worden gebruikt met een camera die ik in 2013 koop.
                Andere firma's spelen het veel eerlijker. Ik werk nog met een 8 jaar oude iMac van Apple en daar kunnen hun recentste besturingssystemen al lang niet meer op draaien, maar Apple werkt met de regelmaat van een klok hun oudere besturingssystemen nog altijd bij. Bij Adobe zou ik nu dus moeten betalen om wat ik eerlijk betaald heb nog verder te kunnen gebruiken. Een ander voorbeeld: als ik een auto koop, verwacht ik toch ook dat de autofabrikant nog wisselstukken kan leveren, zelfs nadat het model vervangen is door een nieuw. Dat is toch de goede trouw en de evidentie zelf. Adobe pleegt contractbreuk maar ik ga in mijn eentje geen proces tegen hen aanspannen. Dat is iets voor een class action of voor een consumentenbond.
                Ik lees in sommige fora dat Aperture op sommige punten beter is dan Lightroom, stukken goedkoper en zij blijven wel de nieuwste camera's ondersteunen. Ik zal dat eens proberen. Adobe adieu!
                BD0252BE

                Comment


                • #38
                  Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                  Aangeschaft, en dat abo principe vind ik niet erg.
                  Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
                  www.flickr.com/photos/stevensquid

                  Comment


                  • #39
                    Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    De juiste prijs zou 9 euro zijn, met 21% BTW inbegrepen, als je rekening houdt met de prijs van de Dollar tegenover de Euro (7,4311 euro + 21% BTW = 8,99 euro).
                    Waarom moeten Europeanen meer betalen dan Amerikanen?
                    Het is zelfs nog gekker : voor de Britten is het 8,78 £ incl. BTW, als je dat omrekent is dat 10,50 EUR. ... Welke prijspolitiek is dat eigenlijk ?
                    Master the craft, and the art will follow.
                    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                    Comment


                    • #40
                      Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                      Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                      Het is zelfs nog gekker : voor de Britten is het 8,78 £ incl. BTW, als je dat omrekent is dat 10,50 EUR. ... Welke prijspolitiek is dat eigenlijk ?
                      Ondertussen is het mij helemaal duidelijk geworden : Adobe rekent 9,99 EUR + 23% BTW (= 2,30 EUR, dus samen 12,29 EUR) en dit omdat de Europese "leveringen" vanuit Ierland gebeuren en daar is de BTW 23% ...
                      Blijft natuurlijk dat 9,99 $ converteren naar EUR niet 9,99 EUR is ...
                      Master the craft, and the art will follow.
                      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                      Comment


                      • #41
                        Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        De juiste prijs zou 9 euro zijn, met 21% BTW inbegrepen, als je rekening houdt met de prijs van de Dollar tegenover de Euro (7,4311 euro + 21% BTW = 8,99 euro).
                        Waarom moeten Europeanen meer betalen dan Amerikanen?
                        Dat klopt uiteraard en het zou gevoelsmatig correcter zijn tov de Europese klanten. Een reden die ik aangevoerd zag, is dat het opstellen van servers buiten de VS een stuk duurder uitvalt en dat ze die kosten doorrekenen in de prijs. Of dat klopt kan ik niet bevestigen maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk.

                        Edit : de Russen betalen 299 roebel/maand... da's 6,75 Euro per maand. Als je alle landen eens gaat aflopen en de sites bekijken, vermoed ik dat je nog meer prijsverschillen zult vinden.
                        Last edited by Lionezz; 24 november 2013, 21:45.
                        Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

                        Be careful who you shoot; they may shoot back

                        Comment


                        • #42
                          Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                          Hallo,

                          Een "big Mac" is ook overal hetzelfde, maar kost in elk land anders. Ik heb dus zo'n flauw vermoeden dat Adobe ook hun prijzen aanpast aan 'het gemiddeld inkomen' in een land.
                          Of dat eerlijk is, is een andere vraag.

                          De cloud-formule is alvast te duur, en eenmaal mijn studentenversies niet meer volstaan, wordt het uitkijken naar een alternatief. Geen risico's met "current price".

                          Comment


                          • #43
                            Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                            Of je nu betaald in Euro's of dollars, die enkele procenten daar gaan we niet over vitten, de prijzen van fotografiemateriaal zijn in de USA ook veel goedkoper dan hier, tot daaraantoe.
                            Maar, wat mij enoirm stoort in heel die zaak is dat iedereen 9,9 € betaald. Zowel wij als amateurs, die Photoshop slechts enkele uur per maand gebruiken als de pro's die het 8 uur per dag gebruiken. Daar zou volgens mij onderscheid moeten gemaakt worden. Ofwel betaal je 9,9€ per maand en heb je onbeperkt gebruik van het programma, ofwel betaal je per gebruikte tijdseenheid, eventueel per pakket van bvb 10 of 20 uur te betalen. Dat laatste zou voor veel van ons amateurfotografen veel interssanter zijn.

                            Comment


                            • #44
                              Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                              Tenzij die amateur - zoals ik - erg traag werkt
                              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                              Comment


                              • #45
                                Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                                Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                                Op de site staat bij voorwaarden "Na de eerste 12 maanden wordt je contract automatisch verlengd op basis van de huidige prijs van de aanbieding.".
                                Tot je wil bestellen, dan staat er dit :

                                Jaarabonnement: €12,29 per maand, inclusief btw met een eenjarig contract

                                Betaling
                                Tijdens elke maand van de eenjarige termijn brengen we het bedrag dat is aangegeven tijdens de aankoop plus btw in rekening. Zodra u deze aanmeldingsprocedure hebt voltooid en uw betaling is bevestigd, gaat uw lidmaatschap van start.

                                Verlenging
                                De prijs geldt voor twaalf volledige maanden. Hierna wordt uw contract automatisch verlengd tegen de op dat moment geldende prijs, tenzij u annuleert. De prijs kan worden gewijzigd, maar u wordt altijd voorafgaand aan de prijswijziging hierover geïnformeerd.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X