Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop anyone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • photoshop anyone

    weet iemand hoe je dit kan doen in photoshop?
    www.elscasaert.be

  • #2
    Re: photoshop anyone

    dit is een moeilijke , heb het al eens geprobeert maar het resultaat bespaar ik je....ik kan je wel vertellen dat dit heel veel werk is ....
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #3
      Re: photoshop anyone



      ongeveer zo, maar dan wel door er meer tijd aan te besteden als 15 minuutjes

      Is het ongeveer wat je zoekt? dan leg ik het uit...
      500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

      Comment


      • #4
        Re: photoshop anyone

        wil ik anders ook wel eens weten...
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: photoshop anyone

          Als voorbereiding heb je twee fotos nodig;
          één van het onderwerp of model dat je gaat breken
          en één van de achtergrond zonder model. (dat had ik hier niet en heb dan ook keihard vals gespeeld.)



          Daarna selecteer je het stuk dat je wil afbreken (pen tool, lasso tool, polygon tool, maakt al niet uit)
          Ik gebruik hiervoor de pen tool omdat die nu eenmaal nauwkeuriger werkt en het is makkelijker eens je weet hoe je ermee werkt.
          Je zet de path die je met de pentool gemaakt hebt om in een selectie (vergeet niet van een feather tussen 0,5 en 1 pixel op te geven)
          Wat je geselecteerd hebt (hand in dit geval) zet je met CTRL-J op een nieuwe layer.

          Daarna CTRL-linkerklik je op het icoontje van die nieuwe layer zodat je die selectie terug krijgt.
          Ga terug naar je layer waar de hand nu weg moet en verwijder daar de inhoud van je selectie (delete drukken of CTRL-X)
          Het zou kunnen dat er nog een randje zichtbaar is, dat is makkelijk weg te werken met de gom of een mask.

          Ga dan terug naar de layer met de uitgesneden hand en versleep de hand een stukje, eventueel draaien met transform (CTRL-T)



          Nu het lastigste stukje.
          Je moet de binnenkant van de arm tekenen. Stel daarvoor je voorgrondskleur in door met de colorpicker tool ergens op de huid te klikken in de originele foto, neem best een lichtere tint.
          Terug de pen tool om de uitlijning te tekenen. Kijk even op de afbeelding hieronder, die zou duidelijk genoeg moeten zijn.
          Eens je die path hebt, omzetten naar selectie, 0,5 - 1 pixel featheren, nieuwe layer en vullen met de voorgrondkleur (CTRL-F5 en van de dropdown voorgrondkleur selecteren)



          Rest in volgende post, want naar het schijnt mogen hier maar 3 fotos in één post :S
          500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

          Comment


          • #6
            Re: photoshop anyone

            Nu maak je een nieuwe layer en je vult die met 50% grijs (CTRL-F5 en in dropdown kies je 50% grijs)
            Dan moet je je selectie van de vorige layer terug halen, dus CTRL-linkerklik op de vorige layer (degene waar je dus juist die stukken hebt in getekend)
            Maak nu de grijze layer terug actief en zet ze op 'layover' (in het dropdown menu boven je layers)
            Neem je brush tool, selecteer zwart, zet de opaciteit van je brush op 3% en teken voorzichtig de schaduwen in de arm.
            Om wat te verlichten gebruik je een witte kleur...



            Nu ga je terug met de pen tool het randje van je gebroken stuk selecteren, zoals je ziet op de foto hieronder.
            Eens je die path hebt, selecteer je terug je brush en kies je wit als kleur, zet opaciteit terug op 100% en kies een dikte die je geschikt vindt om het randje van de scherven te tekenen.
            Terug de pen tool selecteren en rechts klikken op de path die je gemaakt hebt. Kies stroke path. Je ziet nu dat er een witte lijn over de rand van de scherf is.



            Zet de opacity van de layer met de scherfrand op 50% en de fill op 90%
            Eventueel kan je er nog een filter overzetten om de lijn wat geler van kleur te maken.




            Dit is wel de snelle manier om dit te doen.
            Om exact hetzelfde te krijgen als de foto die OP gepost heeft ben je enkele uren zoet.
            in dat geval moet je elk stuk apart uitknippen tot je je model bijna volledig los van de achtergrond hebt.
            Je kan dan de binnenkant van ledematen ed verder opvullen doordat je die layer achter het lichaamsdeel kan zetten.
            Je moet dan ook veel meer aandacht besteden aan de schaduwen binnenin.
            Om kleine scherven te krijgen kan je best een oude koffietas kapot doen en die inkleuren
            De randen van de scherven Zijn ook beter als ze niet overal even dik zijn, dit kan je makkelijk door de rand wat dikker te maken en nadien weg te werken met een layermask. Je moet dan wel in die randen ook schaduwen en highlights tekenen zoals aan de binnenkant van de gebroken lichaamsdelen...


            Ik hoop dat het een beetje duidelijk was :S
            Vraag maar raak als het niet zo is.
            500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

            Comment


            • #7
              Re: photoshop anyone

              Bijna vergeten en zelf ook niet gedaan, op alle stukken die je bijtekend, een klein beetje grain toevoegen. Net genoeg zodat het lijkt of het bij de foto hoort.
              500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

              Comment


              • #8
                Re: photoshop anyone

                Bedankt... da's iets voor als ik eens veel tijd heb dus. Amai.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #9
                  Re: photoshop anyone

                  haha, is 't zo slecht uitgelegd?
                  Da's max. een half uurtje werk.

                  Ik en tutorials maken, da gaat samen gelijk str*nt en een dakgoot
                  500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

                  Comment


                  • #10
                    Re: photoshop anyone

                    maar je hebt het toch mooi uitgelegd, en toch vind ik zoiets niet gemakkelijk het er geloofwaardig te laten uitzien
                    je bent bedankt om hier de basis techniek neer te schrijven.
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: photoshop anyone

                      hey,bedankt voor de duidelijke uitleg, ik ga er mij es mee bezighouden
                      www.elscasaert.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: photoshop anyone

                        idd goed uitgelegd
                        Groetjes Rudy
                        Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                        Comment


                        • #13
                          Re: photoshop anyone

                          Ik vind het zelf ook wel een interessante foto en ga er zeker eens werk van maken om een goede te maken.

                          Ik vond er online geen enkele tutorial voor, vandaar dat ik hem dan zelf maar heb gemaakt. en vandaar dat het niet helemaal is zoals op de originele, 't was de eerste keer dat ik zoiets probeerde...
                          500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

                          Comment


                          • #14
                            Re: photoshop anyone

                            Fantastisch goed uitgelegd, xippix. Jij bent echt een aanwinst voor BD (en zeker voor dit subforum). Wat die drie foto's per post betreft, eigenlijk klopt dat enkel voor Fotobeoordeling en andere fotosubfora. Als je meer afbeeldingen nodig hebt om uit te leggen waar je naartoe wil, dan is dat zo (ook in Fotoverhalen, bijvoorbeeld, zijn er meer foto's nodig om je verhaal te vertellen).
                            Ik vind het wel goed dat je ze hier wat kleiner dan de obligate 'maximum 900 px langste zijde' gepost hebt, omdat het ook niet over beoordeling van de gemaakte foto's gaat, maar over illustratie van je techniek. Het opsplitsen in verschillende posts maakt het hier wel vlotter leesbaar. Uitstekend werk!
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: photoshop anyone

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Fantastisch goed uitgelegd, xippix. Jij bent echt een aanwinst voor BD (en zeker voor dit subforum). Wat die drie foto's per post betreft, eigenlijk klopt dat enkel voor Fotobeoordeling en andere fotosubfora. Als je meer afbeeldingen nodig hebt om uit te leggen waar je naartoe wil, dan is dat zo (ook in Fotoverhalen, bijvoorbeeld, zijn er meer foto's nodig om je verhaal te vertellen).
                              Ik vind het wel goed dat je ze hier wat kleiner dan de obligate 'maximum 900 px langste zijde' gepost hebt, omdat het ook niet over beoordeling van de gemaakte foto's gaat, maar over illustratie van je techniek. Het opsplitsen in verschillende posts maakt het hier wel vlotter leesbaar. Uitstekend werk!
                              thanks
                              Geen probleem hoor, als jullie dat kunnen appreciëren zal ik er wat meer posten.
                              Maar dan misschien wat simpeler beginnen als dit.
                              500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

                              Comment

                              Working...
                              X