Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photo shop ziet mijn foto's op mijn NAS niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photo shop ziet mijn foto's op mijn NAS niet meer

    ik bewerk mijn foto's normaal eerst in LR en open ze dan vanuit LR naar PS om verdere bewerkingen te doen.
    Dit heeft altijd prima gewerkt maar nu vind PS mijn foto's op mijn NAS niet meer.
    Alle andere programma's (LR,luminar,Nik software.....) zien mijn NAS en kan ik mijn foto's openen en bewerken.
    Als ik een jpeg open vanop mijn NAS kan PS dit wel zien maar geen raw bestanden.
    Heeft iemand een idee waar dit probleem zou kunnen zitten ?


    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Photo shop ziet mijn foto's op mijn NAS niet meer

    Hoe ga je normaal te werk? De photo browser van Photoshop is Adobe Bridge. Zie je in Bridge je foto's staan? Maar ook vanuit Photoshop>File>Open... moet je in staat zijn om naar een bepaalde folder te navigeren en daar je foto's te zien. Zie je ze daar ook niet?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Photo shop ziet mijn foto's op mijn NAS niet meer

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Hoe ga je normaal te werk? De photo browser van Photoshop is Adobe Bridge. Zie je in Bridge je foto's staan? Maar ook vanuit Photoshop>File>Open... moet je in staat zijn om naar een bepaalde folder te navigeren en daar je foto's te zien. Zie je ze daar ook niet?
      ik ga steeds vanuit LR met "openen in PS "naar PS.Als de foto dan bewerkt is zeg ik "opslaan" en gaat hij automatisch terug naar LR.
      Vanuit Bridge kan ik wel een jpeg openen maar geen raw ,hij zegt steeds "dat hij de opdracht niet kan uitvoeren omdat hij het bestand niet vind".
      Als ik zeg bestand openen in PS kan ik ook jpeg bestanden openen maar geen raw bestanden.
      Ik zie vanuit brige of met "openen" al mijn foto's wel staan maar kan de raw bestanden in PS niet openen
      Last edited by Pan; 28 februari 2019, 11:53.

      Comment


      • #4
        Re: Photo shop ziet mijn foto's op mijn NAS niet meer

        Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
        ik ga steeds vanuit LR met "openen in PS "naar PS.Als de foto dan bewerkt is zeg ik "opslaan" en gaat hij automatisch terug naar LR.
        Vanuit Bridge kan ik wel een jpeg openen maar geen raw ,hij zegt steeds "dat hij de opdracht niet kan uitvoeren omdat hij het bestand niet vind".
        Als ik zeg bestand openen in PS kan ik ook jpeg bestanden openen maar geen raw bestanden.
        Ik zie vanuit brige of met "openen" al mijn foto's wel staan maar kan de raw bestanden in PS niet openen
        Je zou even moeten kijken of de Preferences in Bridge wel goed staan. Open Preferences, dan ga je naar File Type Association en dan zoek je in de rechterkolom naar het RAW Format die je in Photoshop wilt openen. Aan de rechterzijde van dit RAW Format kun je dan kiezen voor jouw Photoshop of Browsen naar jouw Potoshop. Als je dit ingesteld hebt dan zou het moeten werken.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Photo shop ziet mijn foto's op mijn NAS niet meer

          deze instellingen staan juist
          als ik van uit LR een jpeg of een tif open zonder LR aanpassingen dan werkt het
          als ik deze wil openen met LR aanpassingen (wat normaal gebeurt) werkt het niet
          met een raw werkt het nooit

          Comment


          • #6
            Re: Photo shop ziet mijn foto's op mijn NAS niet meer

            Misschien ook de versie's van je software vermelden. En welke camera met welke firmware.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Photo shop ziet mijn foto's op mijn NAS niet meer

              Waarschijnlijk moet je de CameraRAW versie updaten.
              LR heeft zijn eigen rawconverter en als je dan naar PS overgaat maakt LR reeds een PSD aan.
              Als je in PS zelf een RAW wil openen moet deze eerst door CameraRAW worden geconverteerd.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment

              Working...
              X