Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

    Als ik onthoek met het 'crop 1' gereedschap en aangevinkt 'perspectief' lukt dat meestal goed. Soms echter krijg ik om onverklaarbare redenen een absurd lang uitgerekte foto. Hoe zou dat komen? Vergeet ik ergens een instelling?
    Last edited by Mil Verhasselt; 9 juli 2007, 08:11. Reden: Geen reacties

  • #2
    Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

    Deze vraag gaat er van uit dat de vrager al uitgebreide ervaring heeft met onthoeken.Dat heb ik nu juist niet.
    Ik gebruik Adobe Photoshop Elements 5.0 .Mijn vraag is:hoe onthoek ik daar mee.Mocht u antwoorden,dan graag stap voor stap.
    groet Carel

    Comment


    • #3
      Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

      Ik weet niet of elements dezelfde commando's heeft als CS, maar je kan proberen om de foto te selecteren, dan transformeren, dan naar de rechter of linkerhoek te gaan, shift ingedrukt houden en dan te rekken.
      Als het dat is wat je bedoeld
      https://www.tinicleemputfotografie.com/

      Comment


      • #4
        Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

        Oorspronkelijk geplaatst door Mil Verhasselt Bekijk bericht
        Als ik onthoek met het 'crop 1' gereedschap en aangevinkt 'perspectief' lukt dat meestal goed. Soms echter krijg ik om onverklaarbare redenen een absurd lang uitgerekte foto. Hoe zou dat komen? Vergeet ik ergens een instelling?
        dan ben je héél waarschijnlijk aan het vergroten, volgnes mijne Pa

        Raf'ken voor SF
        00.00 Gone

        Comment


        • #5
          Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

          Dank voor jullie snelle reacties.Ik ga de adviezen van Tini opvolgen en je hoort hier het resultaat.Wat betreft het "vergroten"van de vader van Stone Free.Dat zou inderdaad het geval zijn als ik analoog met een vergrotingsapparaat aan het vergroten was.Zeg maar tegen je pa,dat ik in dit geval het bord niet schuin kan zetten,zoals bij analoog vergroten mogelijk is.

          beiden bedankt en groet Carel

          Comment


          • #6
            Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

            Oorspronkelijk geplaatst door aoco Bekijk bericht
            Dank voor jullie snelle reacties.Ik ga de adviezen van Tini opvolgen en je hoort hier het resultaat.Wat betreft het "vergroten"van de vader van Stone Free.Dat zou inderdaad het geval zijn als ik analoog met een vergrotingsapparaat aan het vergroten was.Zeg maar tegen je pa,dat ik in dit geval het bord niet schuin kan zetten,zoals bij analoog vergroten mogelijk is.

            beiden bedankt en groet Carel
            Nieje, de meeste mensen snappen de croptool totaal niet.
            Ze doen het dan maar met het marq-select tool > enz.
            Ge moet het in de “P.P.I.” zoeken.

            Raf’ken
            voor Stone
            00.00 Gone

            Comment


            • #7
              Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

              Trouwens volgens Stone & Véronique is dat een van de betere PS/CS tools.

              Raf'ken
              00.00 Gone

              Comment


              • #8
                Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

                Mijn verzoek was "stap voor stap"informatie om te kunnen onthoeken.'Voor de laatste twee reacties ontgaat mij de informatie.
                groet

                Comment


                • #9
                  Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

                  Oorspronkelijk geplaatst door aoco Bekijk bericht
                  Mijn verzoek was "stap voor stap"informatie om te kunnen onthoeken.'Voor de laatste twee reacties ontgaat mij de informatie.
                  groet
                  Schrijf naar de foum-bond en dien daar een klacht in, dat ze u hier niet snel genoeg helpen en dat u het niet begrijpt!!
                  Iedereen staat hier paraat om als knipmessen open te springen en u te helpen.

                  Raf'ken
                  00.00 Gone

                  Comment


                  • #10
                    Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

                    Ik zie dat mijn reactie irritaties bij u opwekt.Dat is niet mijn bedoeling en vind ik jammer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

                      Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                      Schrijf naar de foum-bond en dien daar een klacht in, dat ze u hier niet snel genoeg helpen en dat u het niet begrijpt!!
                      Iedereen staat hier paraat om als knipmessen open te springen en u te helpen.

                      Raf'ken
                      Wat is dat nu voor een reactie? Wat is er mis met de vraag van Aoco?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

                        [Mod]@Aoco: het is "niet netjes" om een draad van iemand anders (in dit geval Mil Verhasselt) te kapen (of hijacken). Ik vergeef je je "zonde" omdat je wellicht nieuw bent op het forum, en in principe leunt jouw vraag bij die van de TS (=thread starter) aan.
                        @SF (Raf'ken en eventueel anderen): probeer in het bijzonder tegen nieuwelingen op het forum om rustig te blijven, en niet meteen met het grove geschut te zwaaien. Normaal doe je dat, waarom nu niet? [/Mod]

                        [Mod]@Aoco: jouw vraag is eigenlijk of de croptool bij Photoshop CS(x) op dezelfde manier werkt als bij Photoshop Elements, nl. dat je via het "Perspective" checkboxje een scheef gebouw kunt rechttrekken. Ik heb zelf Photoshop Elements cursus gevolgd in de eerste module "Rastertekenen" van CVO Turnhout. Helaas beschikt Elements qua croptool niet over dezelfde mogelijkheden. Lees er misschien ook dit draadje eens op na. [/Mod]
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

                          Allow… [Mod]
                          Dat zijn de gasten van de fotoclub, het is hier een zakelijk feestje
                          Zakenlieden, hoge pieten en vrienden van onze papa, ga of kan ik hier echt niet gaan terechtwijzen, hoor.
                          Korreltje zout and pretty please be accommodating towards them. svp
                          Dat zijn echt geen kwaaie gasten zene.
                          Ik zal de pc afsluiten dan is het opgelost.

                          salut
                          Raf’ken
                          00.00 Gone

                          Comment


                          • #14
                            Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

                            [Mod]Zakenfeestjes hoeven niet meteen op het forum zelf gevoerd te worden. Denk eraan (ik richt me tot papa Stonefree!), dat alles dat hier onder jouw account geschreven wordt, z.g. van jou is. Jij bent daarvoor verantwoordelijk. Ik heb het vroeger reeds gezegd, en wens het nu te herhalen, dat ik vind dat zoon Raf'ken zijn eigen account moet hebben. En dat jij dan (papa Stonefree) niet zomaar je account ter beschikking stelt van wie dan ook.[/Mod]
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Perspectiefvertekening corrigeren (Onthoeken)

                              Mijn Pa zegt dat we voor goed het forum gaan verlaten en naar het Bjazz-pro forum van Véro trekken.
                              Dus adios lieve mensen het was ons een waar genoegen, maar we zijn niet meer

                              Salut!!
                              Raf’ken voor Stone

                              De stonefree account mag bij deze voor eeuwig dicht


                              **Gone**
                              00.00 Gone

                              Comment

                              Working...
                              X