Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perspectief recht zetten ????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Perspectief recht zetten ????

    Hallo,

    ik eigenlijk tegen vanavond iets klaarkrijgen voor m'n vriendin.
    Ik heb een foto van een poster genomen die ze moet hebben, er mochten geen reflecties van licht in komen dus heb ik die foto een beetje schuin genomen, niet recht erboven gaan hangen dus.
    Ik moet nu dat perspectief eigenlijk dat erin zit recht krijgen, dat de foto eigenlijk alleen maar die poster is... Vanboven staan de hoeken dus dichter bij elkaar dan onderaan, en die bovenaan moeten dus eig wat uitgerokken worden...
    Ik heb Photoshop CS3 en heb al wat aan het prutsen geweest maar het lukt me niet...
    Misschien iemand die me kan helpen? (als het heel simpel is mss snel zelf doen, durf het niet te vragen maar zal je eeuwig dankbaar zijn!)

    bedankt!!
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

  • #2
    Re: Perspectief recht zetten ????

    stuur maar
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: Perspectief recht zetten ????

      Probeer eens met de hele foto te selecteren (control A) en dan met Edit / Transform / Skew
      Dan je met de hoeken uw perspectief veranderen. Moet toch lukken. Of heb je iets anders voor ogen?

      Comment


      • #4
        Re: Perspectief recht zetten ????

        heb uiteindelijk in oud boek van me iets gevonden,d an via ctrl a, tranform, distort, zo recht kunnen krijgen, en dan kunnen croppen.
        sorry allen, maar ook allen heel erg bedankt om te willen helpen.
        ik heb namelijk nog maar een week photoshop en ken er totaal niks van

        bedankt!
        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
        BLOG

        Comment


        • #5
          Re: Perspectief recht zetten ????

          Met het croptool de hele foto omsluiten, bovenaan perpective aanvinken, nu de croplijnen op de posterranden zetten->enter.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Perspectief recht zetten ????

            met lenscorrection ? onder filter distort

            Comment


            • #7
              Re: Perspectief recht zetten ????

              paint shop pro kan dit heel simpel
              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

              Comment

              Working...
              X