Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

penseel grootte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • penseel grootte

    Beste BD's
    ik ben niet zo een slimme daarom deze vraag??is misschien al eens aan bod gekomen,,mijn excuses dan..Nu,, kan er mij iemand de truk geven om het penseel kleiner en groter te maken via het muiswiel,,in On1 en ON1 RAW lukt dit probleemloos maar bij PS 21 lukt mij dit niet???verklaarbaar?, ik hoor het graag,maar zou dit willen toepassen in PS is erg handig daar uw penseel op de juiste plaats blijft staan voor het vergroten of verkleinen...Alvast bedankt voor de reactie's
    mvg Ysvogel

  • #2
    Re: penseel grote

    Alt en rechtermuisknop indrukken, dan links of rechts schuiven met de muis.

    Comment


    • #3
      Re: penseel grote

      inderdaad heb ik al bekeken maar dan blijft uw penseel niet op haar plaats staan als ik het goed voorheb???

      Comment


      • #4
        Re: penseel grote

        Je zou bij je voorkeuren/Preferences kunnen instellen met welke keyboardcombinatie je je borstels e.d. groter en kleiner maakt. Bij Mac staan die traditioneel ingesteld op ⌘-[ en ⌘-] (vierkante haakjes die onmiddellijk beschikbaar zijn op een Qwerty-keyboard), maar ik heb bij mij (maar da's al lang geleden, toen ik nog CS6 gebruikte) ingesteld op ronde haakjes. Zo ook bij ON1 (vroeger niet, maar tegenwoordig wel instelbaar) en Affinity Photo, mijn vervanger voor Photoshop.
        Het ⌘-symbooltje bij Mac (ook cmd of command genoemd) is op een PC/Windows machine doorgaans de ctrl-toets.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: penseel grote

          Ach, ik zie nu dat je de muis wilt gebruiken om de borstelgrootte aan te passen. Mijn oplossing is met het keyboard. Sorry daarvoor.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: penseel grote

            In PS is dat toch niet moeilijk, naast uw penseel is er driehoekje en als je daar op likt open er een "potmeter" en die schuif je naar links om kleiner te worden en naar rechts om groter te worden.
            Doe dat eens gewoon en ga boven je foto staan met je muis en je ziet sofort of ie te groot of te klein is. Simpel comme bonjour.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: penseel grote

              beste ik wil gewoon penseel/kloonstempel etc groter of kleiner maken met het muiswiel ,,simpel alleen hoe????

              Comment


              • #8
                Re: penseel grote

                Simpel, dat kan niet.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: penseel grote

                  Ik verkies de methode zoals ik boven beschrijf, maar misschien vind je hier hoe het met de muis te doen:
                  Learn three of the best ways to change the brush size in Photoshop, whether you're looking for a quick and easy shortcut or manual methods.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: penseel grote

                    Rechter muisknop indrukken en er opent een venster waar je de aanpassing kan doen. Nog anders rechter muisknop indrukken en Alt toets dan met muis naar L of R voor groter/kleiner en muis naar onder/boven voor harder of zachter penseel.

                    Comment

                    Working...
                    X