Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: penseel grootte

Standaard penseel grootte

Beste BD's
    ik ben niet zo een slimme daarom deze vraag??is misschien al eens aan bod gekomen,,mijn excuses dan..Nu,, kan er mij iemand de truk geven om het penseel kleiner en groter te maken via het muiswiel,,in On1 en ON1 RAW lukt dit probleemloos maar bij PS 21 lukt mij dit niet???verklaarbaar?, ik hoor het graag,maar zou dit willen toepassen in PS is erg handig daar uw penseel op de juiste plaats blijft staan voor het vergroten of verkleinen...Alvast bedankt voor de reactie's
    mvg Ysvogel

Standaard Re: penseel grote

Alt en rechtermuisknop indrukken, dan links of rechts schuiven met de muis.

inderdaad heb ik al bekeken maar dan blijft uw penseel niet op haar plaats staan als ik het goed voorheb???

Je zou bij je voorkeuren/Preferences kunnen instellen met welke keyboardcombinatie je je borstels e.d. groter en kleiner maakt. Bij Mac staan die traditioneel ingesteld op ⌘-[ en ⌘-] (vierkante haakjes die onmiddellijk beschikbaar zijn op een Qwerty-keyboard), maar ik heb bij mij (maar da's al lang geleden, toen ik nog CS6 gebruikte) ingesteld op ronde haakjes. Zo ook bij ON1 (vroeger niet, maar tegenwoordig wel instelbaar) en Affinity Photo, mijn vervanger voor Photoshop.
    Het ⌘-symbooltje bij Mac (ook cmd of command genoemd) is op een PC/Windows machine doorgaans de ctrl-toets.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 15.0.2) + iPad5 WiFi (iPadOS 15.0.2)

Ach, ik zie nu dat je de muis wilt gebruiken om de borstelgrootte aan te passen. Mijn oplossing is met het keyboard. Sorry daarvoor.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 15.0.2) + iPad5 WiFi (iPadOS 15.0.2)

In PS is dat toch niet moeilijk, naast uw penseel is er driehoekje en als je daar op likt open er een "potmeter" en die schuif je naar links om kleiner te worden en naar rechts om groter te worden.
    Doe dat eens gewoon en ga boven je foto staan met je muis en je ziet sofort of ie te groot of te klein is. Simpel comme bonjour.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

beste ik wil gewoon penseel/kloonstempel etc groter of kleiner maken met het muiswiel ,,simpel alleen hoe????

Simpel, dat kan niet.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Ik verkies de methode zoals ik boven beschrijf, maar misschien vind je hier hoe het met de muis te doen:
    https://www.bwillcreative.com/how-to...-in-photoshop/

Rechter muisknop indrukken en er opent een venster waar je de aanpassing kan doen. Nog anders rechter muisknop indrukken en Alt toets dan met muis naar L of R voor groter/kleiner en muis naar onder/boven voor harder of zachter penseel.
    Achter elke foto zit er een verhaal
    Nikon D850 - D750 - Nikkor 14-24 / 24-70 VR / 24-120 / 70-200 / 80-400 / 105 macro. Fuji XT2

Soortgelijke discussies

1. Penseel
    Door bommasien in forum Beginnershoek
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 26 februari 2016, 09:04
  2. penseel
    Door bommasien in forum Fotobeoordeling Macro & Close-Up
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 mei 2015, 09:42
  3. cirkel grootte penseel/kloonstempel weg in ps
    Door RBOOM in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 4