Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panorama-foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panorama-foto

    Hallo iedereen, voor 't eerst mij eens gewaagd aan een simpel panorama . Alles verliep vrij vlotjes ( had eerst even gelezen in BD over panorama's )
    toch één probleempje , in vergelijk met de hier op BD getoonde panorama's , die zonder meer enorm mooi ( en vooral groot zijn ) is mijn proefje vrij klein uitgevallen. Kan iemand mij vertellen hoe dat komt?
    Vriendelijke en toffe groetjes , Wolfke

  • #2
    Re: Panorama-foto

    Heb je misschien een klein kerkje gefotografeerd in plaats van een grote kathedraal?

    Vertel eens iets over je werkwijze en misschien kun je iets van je werk laten zien.

    Groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: Panorama-foto

      Graag Miriam, maar kan je dan even uitleggen hoe ik hier de bewuste foto kan posten? De foto is een gemeentehuis , waar ik een panorama foto wou van maken . het zijn slechts twee foto's " aaneengekoppeld " . Alvast bedankt voor jouw reactie
      Vriendelijke en toffe groetjes , Wolfke

      Comment


      • #4
        Re: Panorama-foto

        [IMG][/IMG]
        Dit zou als alles goed gaat de bewuste foto moeten zijn Miriam . Zoals je ziet is deze vrij klein ( had er zelf meer van verwacht ) Nogmaals dank voor jouw reactie
        Vriendelijke en toffe groetjes , Wolfke

        Comment


        • #5
          Re: Panorama-foto

          Dat het 'maar' twee foto's zijn, is al een reden waarom je foto zo klein is.
          Als je ipv je groothoek meer inzoomt, en voor dezelfde hoek die je nu hebt genomen 4 ipv 2 foto's zou nemen, kan je foto al dubbel zo groot zijn.

          Kwestie van oefening: neem je zoomlens, of zet je toestel of tele en doe het opnieuw. Knip de +-20 foto's die je krijgt aan elkaar...
          Stijn Swinnen
          Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
          I am not a gear whore showing off my glass collection

          Comment


          • #6
            Re: Panorama-foto

            Op zich is het toch een mooi breedbeeld foto zonder vervelende vervormingen. In dat opzicht is je experiment dus al wel gelukt.
            En inderdaad met 2 foto's cover je niet evenveel/even goed als met bv 10 foto's

            Minder goed is de resize van je foto naar de maximum toegelaten grootte op het forum.
            Nog even in herinnering brengen: ( alle details vind je in het sticky )
            max = 900 X 900 pixels EN 200K
            Wil je je foto even aanpassen?
            mvghr
            Mod Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              Re: Panorama-foto

              Lijkt me meer het districtshuis van Hoboken...

              Afhankelijk van je software kan je ook de grootte van het resultaat instellen, wat mogelijk een verklaring is voor de grootte van jouw pano.

              bv. Autostitch geeft standaard een vrij klein resultaat, kan wel aangepast worden tot 100% (wat vaak niet nodig is.).

              Meerdere portraitfoto's nemen geeft vaak een goed resultaat. Wel opletten dat er voldoende overlap is en dat de instellingen van het fototoestel niet (of niet teveel) wijzigen.

              Alain

              Comment


              • #8
                Re: Panorama-foto

                Ik heb de pano aangepast naar de normen van dit geweldig forum, en post deze dus opnieuw . Alvast bedankt voor de reactie's
                [IMG][/IMG]
                Vriendelijke en toffe groetjes , Wolfke

                Comment

                Working...
                X