Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overvloeien PSE6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overvloeien PSE6

    In PSE (6) wens ik twee naast elkaar staande foto's in elkaar te laten overvloeien.Dus foto links vervaagt naar rechts toe (wordt doorzichtig) en "verdwijnt naar rechts toe.
    De rechterfoto gaat van doorzichtig (links) naar meer en meer ondoorzichtig en komt zo in rechterkant van foto 2. Wie heeft ervaring met deze bewerking?
    Ik probeer via gereedschap verloop op laag 1 (foto1 verdwijnt naar rechts) en verloop 2 (foto2 komt op) in 2de laag maar dat lukt niet. Als verloop werd gekozen 100% "voorgrond naar transparant". Ik weet dus niet wat ik verkeerd doe maar lukken is wat anders. Ik krijg de tweede foto zelfs niet te zien onder de eerste laagfoto.
    Wie kan mij helpen hiervoor?
    Alvast mijn dank,
    canon011
    Nikon D70S met kitlens 18-70.

  • #2
    Re: overvloeien PSE6

    Zet de twee lagen op elkaar. Op de bovenste laag een laagmasker en daarop een verloop van zwart naar wit in de richting die jij wenst...
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #3
      Re: overvloeien PSE6

      Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
      Zet de twee lagen op elkaar. Op de bovenste laag een laagmasker en daarop een verloop van zwart naar wit in de richting die jij wenst...
      Laagmasker in PSE6 zal niet lukken .die functie kwam maar in versie 8.

      Comment


      • #4
        Re: overvloeien PSE6

        Toch bedankt voor jullie inbreng. Blijkt dus toch niet te lukken met PSE6. Probeer nu iets met knippen en plakken maar dit lukt evenmin goed. Vrees mij hier te moeten bij neerleggen. ... ofwel upgraten naar PSE10?
        Nikon D70S met kitlens 18-70.

        Comment


        • #5
          Re: overvloeien PSE6

          Oorspronkelijk geplaatst door canon011 Bekijk bericht
          Toch bedankt voor jullie inbreng. Blijkt dus toch niet te lukken met PSE6. Probeer nu iets met knippen en plakken maar dit lukt evenmin goed. Vrees mij hier te moeten bij neerleggen. ... ofwel upgraten naar PSE10?
          Bij mijn versie 7 had ik eens een plugin gevonden om maskers te maken, maar ik weet nu helaas niet meer waar je die kan vinden.
          even zoeken dus.

          Comment


          • #6
            Re: overvloeien PSE6

            Toch nog iets gevonden, volg wel nauwgezet de instructies.
            http://graphicssoft.about.com/od/pse...ermasktool.htm

            Comment


            • #7
              Re: overvloeien PSE6

              Voor één foto->trial downloaden en effect maken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: overvloeien PSE6

                Aan Crispyn privé berichtje gestuurd. Plugin overgehaald doch werking onbekend.
                Nikon D70S met kitlens 18-70.

                Comment

                Working...
                X