Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap PS 6 naar Adobe CC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overstap PS 6 naar Adobe CC

    Collega's, momenteel heb ik Photoshop 6 en LR 6. Als ik overga naar Adobe CC en het bevalt mij niet, kan ik gewoon terug mijn oude PS6 en LR 6 gebruiken?
    Ik denk over te stappen omdat ik een Canon 5 D MK4 heb en mijn huidige Camera Raw ondersteund geen CR2 van dit toestel.

  • #2
    Re: overstap PS 6 naar Adobe CC

    Ja je kunt oude versies blijven gebruiken, indien er tijdens installatie van nieuwe versie eventueel zou gevraagd worden om oude versie te verwijderen uiteraard "NEE" antwoorden. Maar oudere versies worden NIET automatisch verwijderd.
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: overstap PS 6 naar Adobe CC

      Maar je zit wel vast met je abonnement voor 1 jaar.

      Comment


      • #4
        Re: overstap PS 6 naar Adobe CC

        LR catalog zal niet compatibel zijn, dus de 2 naast elkaar gebruiken zal niet lukken.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: overstap PS 6 naar Adobe CC

          Op basis van ervaring zie ik niet in hoe het je niet zou bevallen.
          Zeker op gebied van Camera Raw is het verschil enorm tss CS6 en CC.

          Comment


          • #6
            Re: overstap PS 6 naar Adobe CC

            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
            Maar je zit wel vast met je abonnement voor 1 jaar.
            Er is - dacht ik - ook de 1 maand gratis "probeer" versie ..... oh nee, het blijkt maar 7 dagen te zijn tegenwoordig :-(
            Last edited by gympie; 9 augustus 2018, 14:53.

            Comment


            • #7
              Re: overstap PS 6 naar Adobe CC

              Indien de ondersteuning van de CR2 de enige reden is, zijn er nog andere oplossingen zonder abonnement. De ene is de CR2 naar DNG te converteren met de Adobe DNG Converter (gratis). Je kan ook een andere software gebruiken om te ontwikkelen zonder abonnement. Destijds heb ik het zelfde probleem gehad (LR ondersteunde niet de Raws van mijn laatste camera) en ik heb de software van DxO geïnstalleerd. Ik heb altijd LR voor de catalogus gebruikt en ontwikkelde ik deze Raws met DOP. Er is een gemakkelijke koppeling tussen die 2 stuks software.

              Comment

              Working...
              X