Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opstarten van lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opstarten van lightroom

    Ik gebuik twee catalogen. Normaal bij opstarten van de LR-software verschijnt een venster waarin je kan kiezen welke cataloog je wil opstarten. Vandaag verscheen deze echter niet maar moest ik mij laten registreren bij Adobe(?). Daarna bij het heropstarten van de LR-software verschijnt het venster niet meer waarin je kan kiezen welke cataloog je wil gebruiken. Ik moet nu altijd in verkenner gaan om de cataloog die ik wil gebruiken op te starten.
    Ik gebruik geen abonnementsversie, wel LR 5.7 (de laatste update). Moet ik deze herinstalleren? Ik vrees dat adobe mij een abonnementsversie wil aankaarten. Of moet ik mij LR 5.7 herinstalleren? Graag raad; dank u.

  • #2
    Re: opstarten van lightroom

    Met Mac is het in ieder geval zo dat als je opstart met de Alt-toets ingedrukt, je een keuzescherm krijgt. Eenmaal die keuze gemaakt, blijft dat de 'actieve' cataloog tot je weer opstart met Alt.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: opstarten van lightroom

      Met windows krijg ik ook met de door jouw voorgestelde ALT-toets inderdaad opnieuw het keuzescherm. Dank daarvoor. Maar hoe komt het dat ik voorheen altijd dat keuzescherm kreeg zonder de alt in te drukken?

      Comment


      • #4
        Re: opstarten van lightroom

        Oorspronkelijk geplaatst door huysttem Bekijk bericht
        Met windows krijg ik ook met de door jouw voorgestelde ALT-toets inderdaad opnieuw het keuzescherm. Dank daarvoor. Maar hoe komt het dat ik voorheen altijd dat keuzescherm kreeg zonder de alt in te drukken?
        Geen idee? Ik bied enkel maar een (mogelijke) oplossing, geen verklaring voor het ontstaan van het probleem. Is er iets veranderd (OS of programma update....) misschien?
        Ik ben eigenlijk geen geroutineerde LR-gebruiker, maar ik heb bij geen enkele van mijn programma's (en niet alleen Adobe) bij het opstarten ooit een keuze gehad. Als Mac-ker weet ik dat ik die keuze kan krijgen dmv de Alt-toets.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: opstarten van lightroom

          Bewerken > voorkeuren > tapblad Algemeen >Standaard catalogus > Bij laden volgende catalogus gebruiken > meest recente catalogus laden. Of in de dropdown eentje kiezen. Waaronder ook " vragen bij starten lightroom". Plus lightroom terug opstarten voor de aanpassing te implementeren.
          Last edited by guido.g; 10 april 2020, 11:19.
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: opstarten van lightroom

            Dank u wel; ondertussen hiermee het euvel verholpen.

            Comment

            Working...
            X