Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opstart fotoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opstart fotoshop

    Bij het opstarten van fotoshop krijg ik in het venster : "De opdracht "maken" is op het moment niet beschikbaar"
    krijg dan de mogelijkheid - doorgaan - stoppen
    Als ik op doorgaan klik dan krijg ik "De opdracht "Doezelaar" is op het moment niet beschikbaar"
    en dan weer de volgende opdracht die onbeschikbaar is...
    Als ik op stoppen druk zijn die boodschappen weg en kan ik eigenlijk aan de slag, zonder dat ik merk dat er ergens mankementen zijn ?
    Wel best vervelend natuurlijk...iemand hier die weet waarom dit is....
    Gisteren nog een update gedaan naar de nieuwste fotoshop ....ik gebruik het fotografie lidmaatschap bij adobe
    en werk op een Mac...

    Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Opstart fotoshop

    Ik geloof dat er meer aan de hand is met PS. Als ik opstart krijg ik steeds de melding dat er iets mis is met 'Generator'. Als ik die mededeling sluit, kan ik het meeste gewoon doen, behalve: 'Exporteren als', want dan krijg ik opnieuw dezelfde melding....Weet ook niet hoe ik dat moet oplossen. Weet iemand raad ? Ik gebruik ook de abonnementsversie van PS CC.

    Comment


    • #3
      Re: Opstart fotoshop

      Dikwijls is de oorzaak plugins of dergelijks die niet (meer) met de versie van Photoshop compatibel zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Opstart fotoshop

        Het zou kunnen helpen om een Engelse foutmelding te posten (fddent misschien?). De NL foutmelding van Freddy levert niet echt wat op.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Opstart fotoshop

          Het zou kunnen helpen om een Engelse foutmelding te posten (fddent misschien?). De NL foutmelding van Freddy levert niet echt wat op.
          ff ps in het engels gezet en krijg dan het volgende (wat eigenlijk niet moeilijk voorspelbaar was....)

          The command "Make" is not currently available
          Stop - Continue

          Als ik dan op continue druk verschijnt er weer het volgende..

          The command "Layer via Copy" is not currently available
          Stop - Continue

          enz...totdat ik op stop druk dan kan ik gewoon starten ..
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: Opstart fotoshop

            Ik denk dat je een actie hebt uitgevoerd. Als er dan een conflict is dan krijg je die meldingen.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Opstart fotoshop

              Ik denk dat je een actie hebt uitgevoerd. Als er dan een conflict is dan krijg je die meldingen.
              Oke, en hoe krijg ik dat nu weg...bedoel dat het niet meer verschijnt als ik opstart ?
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Opstart fotoshop

                Open het actiepaneel via Window. Dan onderaan kan je op stop drukken als er een actie bezig is.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Opstart fotoshop

                  Hier (tot hiertoe) geen problemen.
                  Gisteren, 19 februari 2020, bestond Photoshop 30 jaar. Er is een nieuwe update met enkele wijzigingen en verbeteringen (zie DPreview.com en op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KBmZZsq2OD4) beschikbaar.
                  Mogelijk lost die na installatie het probleem op.
                  Luc
                  Last edited by LucFT; 20 februari 2020, 14:28.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opstart fotoshop

                    Het lijkt alleszins met een Photoshop-action te maken te hebben; maar je krijgt het gewoon als je PS opstart?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opstart fotoshop

                      Ik zou hier een schermafdruk willen plaatsen, maar krijg het niet voor mekaar....shame on me....
                      Er staat letterlijk: "Er is een probleem met Generator. als het probleem zich blijft voordoen raadpleeg dan: " en dan volgt een link naar de adobe helpdesk www.adobe.com/go/photoshop_generator_errors_nl. Maar daar word ik ook niet wijzer....
                      Ik krijg deze melding zowel bij het opstarten van PS, als bij 'Bestand > exporteren > exporteren als'. Normaal verschijnt dan een venster met instelmogelijkheden, maar dat is nu leeg en daarbovenop verschijnt dat bewuste venster....raar...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opstart fotoshop

                        Open het actiepaneel via Window. Dan onderaan kan je op stop drukken als er een actie bezig is.
                        Als ik ps open en die melding verschijnt dan kan ik helemaal niks openen alles blijft grijs....???
                        Wat bedoel je met actiepaneel ???

                        Vandaag ook de nieuwe update uitgevoerd....
                        https://fredor2.wixsite.com/my-site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opstart fotoshop

                          pnc bank financial

                          image sharing

                          Bij de 2de foto zie je in het actiepaneel onderaan een stop/record/play knop. Als er een actie actief is dan kan je op stop drukken.

                          In het ergste geval kan je alle acties verwijderen, rechtsboven naast de pijltjes heb je allerlei instellingen.

                          Last edited by alex606; 20 februari 2020, 20:45.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opstart fotoshop

                            Begrijp ik alex...maar als ik ps open krijg ik volgend venster en kan ik in de balk boven aanklikken wat ik wil alles blijft dan grijs, enkel als
                            ik op stoppen druk dan kan ik wel in de bovenste balk op acties klikken en dan kom ik op handelingen terecht en daar staan dan wel enkele rode
                            items op maar kan die niet allemaal stoppen...wis alle dan ben ik wel alle handelingen kwijt niet....

                            Dit is het scherm als ik start...

                            Schermafbeelding
                            2020-02-20 om 22.28.48
                            by Freddy Houtmeyers, on Flickr
                            https://fredor2.wixsite.com/my-site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opstart fotoshop

                              Nik deinstalleren, en opnieuw proberen om PS te openen. Nik komt in principe in een dmg (voor Mac) en naast de installer zit ook een deinstaller.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X