Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ook een vraagje ivm met Nick software in het bijzonder over viveza 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ook een vraagje ivm met Nick software in het bijzonder over viveza 2

    Beste BD vrienden ;
    ik gebruik al ruime tijd de nick collection waar ik top tevreden van ben ,
    één nadeel vind ik als ik viveza gebruik worden de aanpassingslagen die erboven staan zoals bijvoorbeeld saturatie ,of curven enz niet meeggenomen bij het openen van viveza ,dat is dan soms heel moeilijk om aanpassingen te doen ,wat doe ik dan meestal, eerst alles naar 1 laag brengen en dan viveza openen ,maar dan ben je natuurlijk al je tussenlagen kwijt , zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en weten wat de oplossing is ?
    Alvast dank voor jullie antwoord ,miss krijg ik na al die tijd een oplossing
    grtjs Patrick

  • #2
    Re: ook een vraagje ivm met Nick software in het bijzonder over viveza 2

    Het enige wat je kan doen is op shift+alt+control+E klikken en dan zal je zien dat er een nieuwe laag verschijnt bovenop al je lagen met het resultaat van je eerdere bewerkingen. PS neemt een "snapshot" van je reeds gedane bewerkingen. Wanneer je dan ineens die laag omzet in een slim object en dan met Nik of andere bewerkingen begint dan kun je nog steeds terug.

    Comment


    • #3
      Re: ook een vraagje ivm met Nick software in het bijzonder over viveza 2

      Dank je wel ,ik heb dit eens uitgeprobeerd en dat lijkt mij een goede oplossing ,ik moest die vraag al veel eerder gesteld hebben , nogmaals dikke merci

      Comment


      • #4
        Re: ook een vraagje ivm met Nick software in het bijzonder over viveza 2

        Is inderdaad een probleem Patrick, hetgeen ik doe is een samengevoegde laag maken en daar een slim object van maken (eigenlijk zoals hierboven reeds vermeld)
        Is volgens mij de enige oplossing om het toch overzichtelijk en bewerkbaar te houden omdat je die laag steeds kunt blijven aanpassen doordat het een slim object is geworden

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: ook een vraagje ivm met Nick software in het bijzonder over viveza 2

          Da's inderdaad de oplossing: dat heet in het Engels een 'stamped' layer. Ik weet niet hoe het met de huidige versie van Photoshop is, maar met CS6 is dat commando niet in de menu-opties terug te vinden. Daarom is het van belang de keyboardcombinatie te kennen!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: ook een vraagje ivm met Nick software in het bijzonder over viveza 2

            dank jullie voor de hulp ,maar miss zou viveza of liever DxO daar beter iets op vinden

            Comment


            • #7
              Re: ook een vraagje ivm met Nick software in het bijzonder over viveza 2

              Viveza (of een andere Nik component) zal (in de meeste gevallen, maar het is instelbaar) de bovenste laag dupliceren, en daarop zijn trukendoos uitvoeren. Nu, aanpassinglagen in PS zijn vaak niet meer dan een curve met een laagmasker, en da's niet meteen wat je mee naar Nik wil nemen.
              Ik heb zelf, omwille van omschakeling van PS naar Affinity Photo, al lang geleerd die 'stamped' layer uit te voeren, en die dupliceer ik nog, want Nik in Affinity gaat niet uit zichzelf de bovenste laag dupliceren.
              Nik Software/Collection (by Google/DxO) bestaat in feite uit een serie PS-'actions' en een palette, die ook helemaal PS-gericht is, want niet in Affinity Photo beschikbaar), en hoewel DxO de 'collection' verder ontwikkelt en compatibel houdt, is er nog werk te verrichten bv de verschillende modules meer uniform maken.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X