Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

One click / extreme make-over software voor portret retouching

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • One click / extreme make-over software voor portret retouching

    Beste pro's en semi pro's,

    Ik ben mijn weg aan het zoeken in bewerkingssoftware ( plugins ) die het nabewerkingsproces voor portretfotografie kunnen versnellen. Ik word dagelijks om de oren geslagen met reclames op instagram en fb voor allerlei plugins die in zgzgd een paar klikken oren, lippen, neus, huid, enz.. allemaal kunnen corrigeren ( ik heb het dan vooral over de kleuren / het dodgen & burnen / enz... Ik ben best ok met photoshop, maar als je wat in detail wil gaan werken om een beetje een glamour-nabewerking te krijgen, dan ben je al snel langer dan 1 uur aan een foto aan het werken. De Iphone-generatie modellen begrijpt dat niet omdat ze in een paar klikken op hun Iphone zelf wat lip en eye -enhancing doen ( dat ziet er dan vaak een beetje te extreem uit, maar toch ). Ik vermoed dat er anno 2022 ook op semi-pro niveau al wel heel wat plugins bestaan die kwalitatief goed zijn en de nabewerkingsflow een pak sneller kunnen laten gaan. Daar ik geen idee heb van wat goed is en wat gewone oplichterij is heb ik de stap naar het aankopen van zulke plugins nog niet gezet. Ik zou echter graag wat tijd kunnen besparen in mijn nabewerking en als hier goeie dingen bestaan heb ik er wel interesse in. Iemand goede ervaringen?

    Mvg,
    Kevin
    Greets, Elvistico

    Canon EOS 7D / Canon 50mm - 1.4/ Kitlens 18 - 200

  • #2
    Re: One click / extreme make-over software voor portret retouching

    Bekijk Luminar AI eens en als de bugs zijn weggewerkt misschien eens naar Luminar Neo kijken.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: One click / extreme make-over software voor portret retouching

      Het is met fotobewerking zoals met extreem laag geprijsde apparatuur: als het te mooi is om waar te zijn, is het waarschijnlijk...niet waar. 'No sweat nog glory' heeft ooit eens iemand gezegd....heel wijze woorden ! Met al de verschillende AI-gestuurde programma's kunnen sommige dingen wat sneller, maar als je er geen persoonlijke toets aan toevoegt, is het ook maar eenheidsworst...En dat kost tijd en moeite.

      Comment

      Working...
      X