Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ON1 Photo RAW 2018.5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ON1 Photo RAW 2018.5

    Vrienden kan mij misschien iemand helpen?
    Sinds enkele dagen geeft ON1 Photo RAW 2018.5 de tijd wanneer de foto is genomen niet meer weer maar dit niet bij elke foto.
    Nu heb ik bij ON1 om hulp gevraagd en daar gaven ze mij als antwoord dat ik moest klikken in het menu Photo op Read Metadata van Photo, heb ik ook gedaan en het lukte, maar nu ben ik mijn andere gegevens allemaal kwijt
    bijvoorbeeld mijn adres waar de foto genomen is enz. dus alle IPTC gegevens.
    Mijn vraag is nu kan iemand me zeggen wat ik nu nog kan doen en het zo oplossen.
    Ik kan natuurlijk deze gegevens allemaal terug zetten maar dit is niet de bedoeling het zou niet mogen.En voor hoelang?
    In ieder geval bedankt voor een antwoord.
    Vriendelijke groeten van fotokijker.
    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
    https://vanmeulder.be

  • #2
    Re: ON1 Photo RAW 2018.5

    In BROWSE eerst de foto aanklikken en dan (eventueel) rechts bovenaan op info klikken.
    In het scherm metadata (7de lijn) staat show EXIF IPTC NONE daar op EXIF klikken.
    In de andere modules krijg je de info van de gekozen foto in een grijs vak rechts bovenaan nadat je op INFO klikte
    mvg,
    Patric

    Comment


    • #3
      Re: ON1 Photo RAW 2018.5

      Patrick, wat ik ook doe het vakje voor de datum blijft leeg.Ben terug Lightroom gaan gebruiken en eventueel Capture One of Luminar.
      In ieder geval bedankt voor het antwoord.
      Vriendelijke groeten van fotokijker.
      Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
      https://vanmeulder.be

      Comment


      • #4
        Re: ON1 Photo RAW 2018.5

        Rechts onderaan is er een icoontje dat je toelaat om de rechter balk in of uit te klappen. Die moet uiteraard uitgeklapt staan. Dan kan je voor IPTC kiezen, daar staat de opnamedatum bij.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: ON1 Photo RAW 2018.5

          Even illustreren?
          Op de bovenste afbeelding zie je de icoontjes die onderaan rechts op je scherm staan. De meest rechtse, hier met rood aangeduid, moet je hebben om dan het Exif/IPTC panel te zien.
          Ik zie datum van opname zowel bovenaan bij de samenvatting, als onderaan onder Exif staan.

          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: ON1 Photo RAW 2018.5

            ...en gelukkig zitten alvast die knopjes op dezelfde plaats in ON1 2019. Maar er zijn er wel wat bij gekomen, en sommige functie's zitten op twee plaatsen.
            Maar 't werkt goed.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: ON1 Photo RAW 2018.5

              Beste vrienden hartelijk dank voor de antwoorden en de hulp.
              Maar wat ik ook doe en zelfs in de nieuwe versie 2019 blijft alles hetzelfde.
              Read Metadata from Photo aanklikken brengt wel de datum te voorschijn maar verwijderd al mijn overige IPTC gegevens.
              Dus nog altijd hetzelfde.
              Allen bedankt voor een antwoord en misschien komt er nog een oplossing uit de bus.
              Vriendelijke groeten van fotokijker.
              Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
              https://vanmeulder.be

              Comment


              • #8
                Re: ON1 Photo RAW 2018.5

                Beste vrienden ik heb maar besloten om Read Metadata from Photo te gebruiken en dan alle IPTC gegevens manueel in te brengen.
                Maar dan heb ik ook terug mijn IPTC gegevens in Lightroom Classic terug moeten zetten want deze kwam zeggen dat de metagegevens waren veranderd.
                En als ik het goed heb gezien zou nu ON1 Photo RAW 2019 de metagegevens van Lightroom Classic automatisch overnemen maar ik kan mij vergissen
                want het was al wat later geworden op de klok.
                Weet iemand hier iets vanaf.
                Groeten van mij.
                Vriendelijke groeten van fotokijker.
                Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
                https://vanmeulder.be

                Comment


                • #9
                  Re: ON1 Photo RAW 2018.5

                  Ik raad je aan een support ticket te openen bij ON1.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: ON1 Photo RAW 2018.5

                    Heb ik al gedaan LesC met als resultaat (zie openingstekst) het antwoord van ON1.
                    Heb ik dus gedaan en voorlopig staat alles nog op zijn plaats.
                    Nogmaals bedankt voor het antwoord LesC en fijn weekend(ook aan de anderen)
                    Vriendelijke groeten van fotokijker.
                    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
                    https://vanmeulder.be

                    Comment

                    Working...
                    X