Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ON1 PHoto 10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ON1 PHoto 10

    Beste BDr's

    ff een hoogdringende vraag???kan er iemand de juiste uitleg geven om de nik filters te installeren in de On1 Photo 10 niet in de raw versie gewoon On1 Photo 10...
    alvast bedankt voor de support.
    ysvogel

  • #2
    Re: ON1 PHoto 10

    Kan je bij menu/file niet send to Viveza/SilverFx etc. doen? Ook niet als je de filters opnieuw installeert?
    ON1 10 is al wat ouder, hoe recent zijn je NIK filters?
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: ON1 PHoto 10

      Lieven Lema

      de filters zijn nog tamelijk recent ze werken perfect in ps maar als ik een afbeelding wil sturen naar viveza of dergelijke krijg ik foutmelding 1802 of dergelijke aleen de silver pro-ex geeft geen probleem????krijg altijd bericht dat het bestand niet kan geopend worden voor de rest van schuifbalken en toestanden is alles aanwezig alleen mijn foto ontbreekt??

      Comment


      • #4
        Re: ON1 PHoto 10

        Dan is het simpel, de versie van On1 is te oud.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: ON1 PHoto 10

          Ik had het zelf nog nooit geprobeerd, maar ik heb nu het volgende gedaan:
          - vanuit ON1 Photo RAW 2020 (de recentste versie) een CR2 (Canon RAW) file naar Nik Color Efex Pro 4 gestuurd; ik koos eerst voor copy (dus niet original). Er wordt een psd aangemaakt, Nik gaat open, maar dan krijg ik het bericht: unsupported file format.
          - OK, dus vraag ik nu voor original (CR2), maar hetzelfde unsupported file format
          - OK, dus kies ik voor het JPG bestand; als copy (dus via psd) lukt evenmin, maar als original: geen probleem. Opent netjes in Nik CEP.

          Ik heb nog steeds ON1 Photo 10 op m'n Mac staan; hetzelfde gedrag: niet mogelijk om CR2 of PSD te versturen, maar een JPG opent vlotjes in Nik CEP.

          Ik heb de andere Nik modules niet getest, maar wil dat gerust doen, indien gevraagd. Let op, ik gebruik een zeer recente versie van Nik (by DxO): v.2.5
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: ON1 PHoto 10

            In ON1 PR 2020 werkt het in JPG, naar een oude versie van Silver Express en Viveza, PSD inderdaad niet.

            Een copy van een .RAF werkt dus.
            ...leeg...

            Comment

            Working...
            X