Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

    Een Macbook laptop stond nog op mijn verlanglijstje. Gisteren zijn de nieuwe MacBook Pro's gelanceerd.

    Kies ik best voor laatste nieuwe 13 inch (Prijs 1149) of profiteer ik van de 100 Euro korting op een nieuw 'oud model' (Prijs 1049).

    Bedoeling is om laptop te gebruiken (heb reeds iMac 21 inch) vooral om mobieler te zijn, te surfen in salon, foto's op locatie over te zetten, fotobewerking (PSE), ...

    Uiteindelijk heb ik - als ik kies voor nieuwe - wél snellere Core 2 Duo, 4 Gb RAM standaard ipv 2 Gb RAM, 250 HD, een langere batterijduur (op zich geen must), én krachtigere grafische kaart.

    Dank voor feedback.

    Mvg,
    Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

  • #2
    Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

    Voor die 100 euro meer zou ik de nieuwe nemen
    Ga je meer plezier aan beleven omdat alles zo snel werkt

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

      Hoewel het, voor wat je ermee wil doen, weinig tot geen verschil maakt, zou ik toch voor de nieuwe gaan.... Alleen al omwille van het feit dat de upgrade van 2GB naar 4GB RAM jeal meer zou kosten dan die €100,-
      Maar qua prestaties ga je het niet gek hard merken, in games etc zal de nieuwe wel beter zijn.... Maar als ik moet kiezen tussen gamen op een 13" MacBook of een 21" iMac, weet ik het wel

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

        Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
        in games etc zal de nieuwe wel beter zijn....
        Games ... voor Mac ... laat me niet lachen ...

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

          Tuurlijk laat ik je niet lachen, anders zou ik het niet schrijven.
          De grote bedrijven brengen natuurlijk geen games voor Mac uit, omdat het geen lucratieve business is, maar er zijn redelijk wat kleinere bedrijven, die porten voor Mac of zelfs enkel developen voor de Mac. En nu Steam er ook aan komt voor Mac, begint het toch wel duidelijk te worden dat het best een grote speler aan het worden is, ook al blijven sommige mensen lachen met dat statement...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

            ga mij binnenkort ook de macbook pro 13" aanschaffen

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

              ik zou geen mac meer kopen!
              ze gaan alleen maar stuk, kwaliteit is ook niet meer wat het geweest is.
              koop er dan een apple care protection plan bij.
              werk zelf al 15 jaar met apple, heb nu een macbook pro.
              5 keer kapot geweest in 1,5 jaar.
              en als ik in de macstore kom zijn er altijd, altijd wel reparaties bij anderen.
              koop beter een dure windows machine voor dat geld en staar je niet blind op een apple.
              mooi ja, makkelijk ook, maar degelijk, nee!
              ik koop het nooooit meer. en de mijne koste 2200 euro!
              en op een 13 inch zie je toch bijna niks in Photoshop?
              staat je hele scherm al vol paletten... en zie je nog niks.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

                Oorspronkelijk geplaatst door BrigitteVH Bekijk bericht
                ik zou geen mac meer kopen!
                ze gaan alleen maar stuk, kwaliteit is ook niet meer wat het geweest is.
                koop er dan een apple care protection plan bij.
                werk zelf al 15 jaar met apple, heb nu een macbook pro.
                5 keer kapot geweest in 1,5 jaar.
                en als ik in de macstore kom zijn er altijd, altijd wel reparaties bij anderen.
                koop beter een dure windows machine voor dat geld en staar je niet blind op een apple.
                mooi ja, makkelijk ook, maar degelijk, nee!
                ik koop het nooooit meer. en de mijne koste 2200 euro!
                en op een 13 inch zie je toch bijna niks in Photoshop?
                staat je hele scherm al vol paletten... en zie je nog niks.
                30% van alle Apple Macbooks gaan stuk binnen de 3 jaar.
                Dat is een conclusie van een onderzoek.
                ...

                Maar daarmee laten ze alle anders laptop bouwers ver achter zich. Dat was ook de conclusie.


                Het wil dus zeggen dat elke laptop ooit stuk gaat en blijkbaar gaan die windows machine nog sneller stuk. Je zult ongeluk hebben gehad met jouw toestel, maar ik vrees dat je niet noodzakelijker wijs gelukkiger gaat worden met een ander merk.

                Trouwens heeft Apple niet net een award gekregen omdat ze de meest betrouwbare computers bouwen?
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door hemzelf Bekijk bericht
                  Een Macbook laptop stond nog op mijn verlanglijstje. Gisteren zijn de nieuwe MacBook Pro's gelanceerd.
                  Kies ik best voor laatste nieuwe 13 inch (Prijs 1149) of profiteer ik van de 100 Euro korting op een nieuw 'oud model' (Prijs 1049).
                  Bedoeling is om laptop te gebruiken (heb reeds iMac 21 inch) vooral om mobieler te zijn, te surfen in salon, foto's op locatie over te zetten, fotobewerking (PSE), ...
                  Uiteindelijk heb ik - als ik kies voor nieuwe - wél snellere Core 2 Duo, 4 Gb RAM standaard ipv 2 Gb RAM, 250 HD, een langere batterijduur (op zich geen must), én krachtigere grafische kaart.
                  Dank voor feedback.
                  Mvg,
                  Zat ook te wachten. En ik vind nu toch ook dat 100 euro het niet waard is om het oudere model te nemen. Dat krijg je meer dan terug in de extra's. Als je die oude zou configureren met 2GB extra geheugen dan is die 100 Euro er al terug bij.

                  Bij Switchshops ontvang je tot zaterdag een extra korting van 50 Euro als je een oude machine binnenbrengt. Het is niet veel, maar als je nog een PC/Laptop hebt liggen die je niet meer gebruikt dan is het toch maar meegenomen.

                  Je kan dus tot zaterdag bestellen en een oude binnenleveren. De levering van de nieuwe zal dan wel pas volgende week zijn. Want ze zijn nog niet binnen. Maar de factuur ligt dan wel vast met die extra korting.

                  Ander alternatief is in de Fnac kopen. Dan krijg je 5% (of 8% als je nog geen lid was, kost wel 20 Euro) aan punten op je Fnac kaart. Die punten kan je dan weer inruilen voor andere dingen (papier, boek, CD, SW....). Ik ga niet voor deze route want ik vind de andere prijzen in de Fnac niet echt goed. Die lidkaart is voor 3 jaar, dan moet je een nieuwe kopen en de prijzen in de Fnac zijn toch ook niet echt laag te noemen.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

                    Heb gisteren ook beslist. Is MBP 13 inch geworden. Ben er momenteel al mee aan het werken (gisteren kunnen afhalen) bij Lab9 (én inderdaad - het is niet veel maar alle beetjes helpen - kunnen genieten van 50 Euro recyclagekorting, aktie tot 17/4/10).

                    Is een pareltje !

                    Mvg,
                    Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door BrigitteVH Bekijk bericht
                      ik zou geen mac meer kopen!...
                      Werk al met Mac (en heb Macs gehad) sinds 1987, en heb nooit de problemen ondervonden die jij beschrijft. Heb momenteel: een iMac G3 (met OS9.x), een PowerBook G4 (met OSX 10.3.9), een iMac 24" (met OSX 10.5.8 - zou eindelijk 'ns moeten upgraden naar Snow Leopard) en (van mijn vrouw) een MBP 17" (10.5.8). De twee laatste toestellen draaien de ganse dag; hoofdzakelijk CS4 en Safari (het BD-forum). Het netwerk is draadloos, en een en ander wordt automatisch gebackupt via een TimeMachine.

                      Heb wel APP (Applecare protection plan) genomen op mijn iMac 24", en die "verlengde garantie" (?) ingeroepen voor mijn scherm (vuil achter het scherm). Ga ook APP nemen voor mijn vrouws MBP 17" voordat het toestel één jaar wordt.
                      Ik heb niet de indruk dat de quality control bij Apple achteruit boert; men kan natuurlijk altijd een "maandag Mac" tegenkomen (al ben ik dat zelf nooit tegengekomen).

                      En opnieuw on topic: inderdaad: voor €100.- verschil zou ik voor de nieuwe opteren. Toch heb ik in het verleden vaak gebruik gemaakt van een prijsdaling op oudere modellen, t.g.v. introductie van een nieuwer model. Maar dat prijsverschil was wel groter.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

                        hmpffff zal idd dan wel een maandagmorgenmodel hebben.
                        maar ik heb het er helemaal mee gehad en koop het niet meer...

                        Zal wel aan de nederlandse machines liggen dan. Ik heb er echt veel pech mee gehad en heeft me ook wat duiten gekost! Ach misschien heb jij er wel geluk mee.

                        Lees dit maar eens, zo gaan ze er hier mee om, komt van de consumentenbond website.
                        November 2009. Ik hoor ook bij de beschreven voorbeelden.

                        Apple-verkopers hebben lak aan rechten consument

                        De klachtenafhandeling van een aantal Apple Premium Resellers is in strijd met de rechten van consumenten bij koop en garantie. De Consumentenbond heeft Apple hierop aangesproken, maar het bedrijf geeft niet thuis. Leden van de Consumentenbond die worden geconfronteerd met een slechte klachtenafhandeling bij Apple-winkels, kunnen dat hier melden. De bond zal die klachten voorleggen aan Apple en alsnog aandringen op een correcte afhandeling.

                        De afgelopen jaren heeft de Consumentenbond veel meldingen ontvangen van leden die met een defecte Apple computer teruggingen naar de winkelier en waarvan de problemen niet adequaat werden opgelost. Zo ging bij iemand de grafische kaart van zijn Apple-computer al na 2 jaar kapot. In de winkel krijgt hij te horen dat hij de reparatie van €1100 zelf moet betalen, omdat de fabrieksgarantie is verlopen. Indien hij daar niet mee akkoord gaat, krijgt hij de computer ongerepareerd terug én komen de onderzoekkosten voor zijn rekening. Volgens de regels van het consumentenrecht is een verkoper echter verantwoordelijk als een product niet deugt. Een Apple-reseller mag die verantwoordelijkheid dus niet afschuiven op de fabrikant of importeur. Ook mag de verkoper zich niet verschuilen achter het verlopen van de Apple-(fabrieks)garantie.

                        Consumentenrecht

                        Als een prijzig en relatief nieuw product kapot gaat buiten de schuld van de consument, dient de winkelier te zorgen voor kosteloze reparatie of vervanging. Ook als het product al wat ouder is, kan het redelijk zijn dat de verkoper een aanzienlijk deel van de kosten voor zijn rekening neemt. Is reparatie of vervanging onmogelijk of niet te vergen van de winkelier, dan heeft de consument recht op ontbinding van de overeenkomst en krijgt (een deel van) zijn geld terug.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

                          en ga er zeker apple care bijnemen maar dat moet nu natuurlijk nog niet & ga een apple cinema display bijkopen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

                            Oorspronkelijk geplaatst door BrigitteVH Bekijk bericht
                            hmpffff zal idd dan wel een maandagmorgenmodel hebben.
                            maar ik heb het er helemaal mee gehad en koop het niet meer...
                            +1 Apple = pure vodden

                            Wou het effe geleden ev. ook nog eens riskeren, maar met wat ik er allemaal rond gelezen heb én de prijs: no way! Ik koop er liever 3 PC laptops van (allez, 2 en een netbook mss ) Al had ik wel graag schermformaat/kwaliteit van de 17 inch gehad...

                            Iem. die ik ken heeft ook om de zoveel maanden een nieuw mobo moeten laten steken in een MacBook. Was wel een erkende fout van Apple in dat type, maar ge zit toch maar met de last!!

                            Heb zelf 3 keer met Mac gewerkt (en nog). Eén goeie ervaring (stokoude bak die nog steeds werkt wanneer ik hem nodig heb) en 2 rotslechte, waar ge met een PC zelfs niet kunt van dromen...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe MacBook Pro 13 inch of nieuw oud model ???

                              Ik zou persoonlijk nooit een macbook kopen omdat deze simpelweg te duur zijn. Je hebt vaak voor 200 tot soms zelfs 400 euro een gewone laptop met vergelijkbare of betere hardware. Het enige voordeel dat Macs hebben is hun grootte, de books zijn namelijk ontzettend plat. Maar om daarvoor zoveel meer te betalen? Nee..

                              Voorbeeldje:

                              Laptop met Core i5 (nieuwe Quad-Core reeks van Intel), 4 gig geheugen, Nvidia 360M, 500 gig HDD. Veel beter dan de mac uit de hoofdpost én nog iets goedkoper ook.

                              Vergelijkbaar aan de mac:

                              Core 2 Duo (i3 dan wel, dus nieuwere technologie), Ati HD5650, 4gig ram, 500gig HDD voor maar liefst 400 euro minder.

                              Ik zou zelf wel weten wat ik koop, en ik snap niet waarom de topicstarter bijna 1200 euro wil uitgeven aan een laptop "vooral om mobieler te zijn, te surfen in salon, foto's op locatie over te zetten, fotobewerking (PSE)". Dit kan ook perfect met laptops van 600 euro.

                              Wel snap ik dat je een Mac wil kopen als al je programma's voor Mac zijn en je dus geen programma's voor Windows wil beginnen kopen, want dan zal je totaal wel een stuk duurder zijn.
                              www.500px.com/sennevdb________________________________________________

                              Comment

                              Working...
                              X