Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe laptop

    Hallo iedereen,

    Aangezien mijn pc al van de oudere kant (P4 1.3mhz )is en niet meer zo snel , zeker niet met programma's als photoshop en dergelijke , ben ik op zoek gegaan naar een ander exemplaar.
    Graag zo ik een laptop kopen, dit omwille van dat ik hem overal kan meenemen vb : om foto's te bewerken als ik nachtpost heb ( jaja nu denken jullie, "moet je dan niet werken" ), maar ik werk in een operatiekwartier en er wordt niet de hele nacht geopereerd weliswaar.

    Nu de Laptop moet dienen om om gewoon op internet te surfen, om films te bekijken, vooral om foto's te bewerken ( wil me dit toch eens goed aanleren, photoshop elements, lightroom, photomatix) en andere dingen zoals office enz...

    Nu mijn vraag aan jullie, waar zou ik bij mijn aankoop op moeten letten? Welk merk raden jullie mij aan?

    Mac heb ik ook al over nagedacht maar toch besloten om bij PC te blijven

    Tips zijn altijd welkom.
    budget 1000 - 1500 euro, mag natuurlijk ook lager zijn hé

    Ik had de volgende laptop gezien, zou deze voldoen aan mijn vereisten
    wat is er goed/nietgoed aan


    Mvg John
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

  • #2
    Re: nieuwe laptop

    Ziet er goed uit.
    Snelle processor! Maar vooral het videogeheugen is belangrijk.
    De grafische kaart !
    En nog iets, als je geen programma's hebt die werken op 64bits dan heb je aan 4GB ram eigenlijk genoeg, want daarboven werkt het alleen bij 64bits.

    De snelste zijn natuurlijk de laatste MacBook Pro's van Apple. (1900€)
    Maar ja, de software blijft voor sommigen soms een struikelblok hé.

    Sony laptops hebben een vrij goede reputatie op gebied van betrouwbaarheid.
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe laptop

      Lijkt me een behoorlijk goede keuze. Die i7 is zeker snel genoeg voor wat je wil.
      Met die 6 GB ram, krijg je windows 7 64 bit. Voor de compatibiliteit moet je geen schrik hebben : ik heb al meer dan een jaar zo'n ding, en heb al zowat alles aan de praat gekregen...
      Voor jou toepassing is een snelle grafische kaart niet zo belangrijk. Dat is wel het geval voor zware 3D toepassingen of spelletjes. Voor fotobewerking is die Nvidia GT425M zeker voldoende.

      De schermkwaliteit is uiteraard ook belangrijk. Maar dat beoordeel je beter eens in een winkel. Maar die Sony's zijn meestal behoorlijk goed uitgerust op dat vlak.

      De processor hoort wel bij de vorige reeks intel processoren. Met zit nu aan de Sandy bridge serie, maar ik weet eigenlijk niet of die al vlot verkrijgbaar zijn.
      Die i7 740 QM is ook al behoorlijk snel...

      Dat de Macbook pro's de snelste zouden zijn, moet je wel met een korrel zout nemen. Apple gebruikt zeker niet altijd de snelste hardware die beschikbaar is... Maar zoals gewoonte krijg je de typenrs. van de gebruikte processoren niet te zien op hun website . Het prijsverschil tussen een 17" Mac book pro en een 16" windows laptop is heel aanzienlijk .
      Last edited by polleke_cgc; 9 maart 2011, 12:02.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe laptop

        Bij mij komt geen Sony meer in huis. Wel goede laptop, maar ...

        Ik had een Vaio en liet hem aan een vriend over toen de laptop nog geen drie jaar oud was.
        Omdat ik de laptop had gekocht wegens ruimtebesparing, hing zijn voeding altijd aan de netstroom bij mij thuis. Zelden heb ik het echt op batterij gebruikt; kon volgens de winkel ook geen kwaad. Korte tijd later merkte mijn vriend dat de batterij niet meer wilde opladen.
        Hij nam contact met de winkel van aankoop. Dergelijke batterij was niet meer in voorraad, men zou er eentje bestellen.

        Omdat hij 2 maanden later nog niets had vernomen, informeerde hij er eens naar. Vergeten, ... men zou het NU bestellen. Nog later bleek dat Sony die batterijen niet meer produceerden en ook niet meer konden leveren.

        Contact met twee Sony ondersteunings-sites: het niet-meer-te-leveren werd daar bevestigd.

        Dan maar op internet gezocht bij "accu-leveranciers". Een firma in China had wel dergelijke Sony batterijen. 100% compatibel. Dus eentje besteld. En na korte tijd correct geleverd.

        Eén probleem: de batterij laadt niet op.

        Na contact per e-mail naar een Engelstalige, kwam van aan de andere kant van onze aardbol enkele tips (wat handelingen met aan- of uitgeschakelde laptop bij het aansluiten van de batterij). Maar geen van deze tips hielp. Verdere opzoekingen op het internet leidde naar fora waar dezelfde problemen werden vermeld. Ook andere gebruikers had men dus liggen.

        Blijkt dat Sony in zijn batterijen een of andere chip steekt die er voor zorgt dat enkel batterijen van Sony kunnen gebruikt worden. En die "100% compatibelen" blijken die chip niet te hebben en zijn dus in werkelijkheid maar 99,99% compatibel. Waarbij die 0,01% dan wel maakt dat het spul dus niet werkt.

        Verder contact met Sony, met de klacht dat men dus gedwongen is om een laptop als wegwerp-apparaat te beschouwen als de batterij op is, bracht het volgende aan het licht. Een of andere Nederlandse Sony-medewerkster beweerde nu dat die batterijen TOCH nog wel konden bekomen worden: vanuit Sony Nederland.(??!!)
        Wel aan een prijsje van ca 200€. Daar heeft men vriend dus maar van afgezien.

        Dus dat een SONY laptop nu 2 of 3 jaar oud is, deze gaan maar zolang draadloos mee als de batterij het uithoudt. Dankuwel Sony, maar niet meer met mij. En anderen intussen.
        Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe laptop

          paar weken terug bij den ALDI voor 600€, maar ja die zijn meestal vlug weg.

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe laptop

            Dank je iedereen voor de informatie. Je zal natuurlijk altijd positieve en negatieve ervaringen krijgen dat geld bij alle producten.
            Ik heb besloten om toch nog even verder te zoeken en misschien een "iets" minder dure laptop te kopen en dan een goede vaste pc erbij.

            Mvg John
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe laptop

              Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk bericht
              Bij mij komt geen Sony meer in huis. Wel goede laptop, maar ...

              Ik had een Vaio en liet hem aan een vriend over toen de laptop nog geen drie jaar oud was.
              Omdat ik de laptop had gekocht wegens ruimtebesparing, hing zijn voeding altijd aan de netstroom bij mij thuis. Zelden heb ik het echt op batterij gebruikt; kon volgens de winkel ook geen kwaad. Korte tijd later merkte mijn vriend dat de batterij niet meer wilde opladen.
              Hij nam contact met de winkel van aankoop. Dergelijke batterij was niet meer in voorraad, men zou er eentje bestellen.

              Omdat hij 2 maanden later nog niets had vernomen, informeerde hij er eens naar. Vergeten, ... men zou het NU bestellen. Nog later bleek dat Sony die batterijen niet meer produceerden en ook niet meer konden leveren.

              Contact met twee Sony ondersteunings-sites: het niet-meer-te-leveren werd daar bevestigd.

              Dan maar op internet gezocht bij "accu-leveranciers". Een firma in China had wel dergelijke Sony batterijen. 100% compatibel. Dus eentje besteld. En na korte tijd correct geleverd.

              Eén probleem: de batterij laadt niet op.

              Na contact per e-mail naar een Engelstalige, kwam van aan de andere kant van onze aardbol enkele tips (wat handelingen met aan- of uitgeschakelde laptop bij het aansluiten van de batterij). Maar geen van deze tips hielp. Verdere opzoekingen op het internet leidde naar fora waar dezelfde problemen werden vermeld. Ook andere gebruikers had men dus liggen.

              Blijkt dat Sony in zijn batterijen een of andere chip steekt die er voor zorgt dat enkel batterijen van Sony kunnen gebruikt worden. En die "100% compatibelen" blijken die chip niet te hebben en zijn dus in werkelijkheid maar 99,99% compatibel. Waarbij die 0,01% dan wel maakt dat het spul dus niet werkt.

              Verder contact met Sony, met de klacht dat men dus gedwongen is om een laptop als wegwerp-apparaat te beschouwen als de batterij op is, bracht het volgende aan het licht. Een of andere Nederlandse Sony-medewerkster beweerde nu dat die batterijen TOCH nog wel konden bekomen worden: vanuit Sony Nederland.(??!!)
              Wel aan een prijsje van ca 200€. Daar heeft men vriend dus maar van afgezien.

              Dus dat een SONY laptop nu 2 of 3 jaar oud is, deze gaan maar zolang draadloos mee als de batterij het uithoudt. Dankuwel Sony, maar niet meer met mij. En anderen intussen.
              Batterijen voor laptops gaan inderdaad niet bijster lang mee : ligt aan de Li-ion techniek die ervoor gebruikt wordt. Ook als je ze niet gebruikt, degraderen die dingen.
              Vanaf de produktiedatum hebben ze een bepaalde levensduur, daarna zijn die dure dingen rijp voor de schroothoop. Ook hogere temperaturen (en laptops zijn nu ook niet echt koude dingen) zijn niet echt gezond voor die dingen.
              Een levensduur van 3-5 jaar is echt het ultieme max, en meestal is het een pak minder... Zorg ook dat je een Li ion batterij NOOIT volledig ontlaadt (maar de chip in die batterij gaat dat normaal ook tegen).
              Maar je hebt uiteraard wel gelijk dat een merk moet zorgen dat die dingen voorradig blijven. En dat van die chip : ik vrees dat dat steeds vaker zal voorvallen...
              Groeten,

              Polleke

              Comment

              Working...
              X