Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na bewerking in Lighroom en exporteren naar Tif en JPG foto's te donker..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Na bewerking in Lighroom en exporteren naar Tif en JPG foto's te donker..

    Nadat ik de DNG's in Lightroom had bewerkt en geexporteerd naar respectievelijk Tif (RGB) en JPeg (sRGB) blijken deze te donker te zijn...
    Op het scherm in Lightroom ogen ze correct,maar ze moeten alemaal een 2/3 stop gecorigeerd worden...is dit normaal.
    Mischien moet ik alles in sRGB zetten om niet te moeten converteren naar een andere kleurruimte.
    Of moet ik de bitdiepte eveneens aanpassen als ik van DNG naar Tif en JPG ga?
    Wie weet raad...

  • #2
    Re: Na bewerking in Lighroom en exporteren naar Tif en JPG foto's te donker..

    Na exporteren blijken ze te donker te zijn zeg je, maar waarin bekijk je ze nadien?
    Meestal is het inderdaad een probleem met kleurprofielen.
    sRGB is volgens mij het meest universele, en geeft het mij het minste problemen.

    Bart

    Comment


    • #3
      Re: Na bewerking in Lighroom en exporteren naar Tif en JPG foto's te donker..

      Oorspronkelijk geplaatst door bartjoosen Bekijk bericht
      Na exporteren blijken ze te donker te zijn zeg je, maar waarin bekijk je ze nadien?
      Meestal is het inderdaad een probleem met kleurprofielen.
      sRGB is volgens mij het meest universele, en geeft het mij het minste problemen.

      Bart
      ik bekijk ze met Windows viewer voor afbeeldingen en faxen.
      Maar een Neff bewerkt in Lightroom ziet er na exporteren naar JPG perfect uit!
      Zoals je vermeld zit het probleem in de profielen en misschien in het coverteren naar DNG.
      MVG,L.C

      Comment


      • #4
        Re: Na bewerking in Lighroom en exporteren naar Tif en JPG foto's te donker..

        Ik denk dat de windows viewer geen kleurprofielen kan lezen, maar ben er niet 100% zeker van.
        Als je een beetje zoekt op dit forum zal je dit zeker en vast terugvinden.

        Veel suc6

        Bart

        Comment


        • #5
          Re: Na bewerking in Lighroom en exporteren naar Tif en JPG foto's te donker..

          1 oplossing: scherm kalibreren

          Comment


          • #6
            Re: Na bewerking in Lighroom en exporteren naar Tif en JPG foto's te donker..

            Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
            1 oplossing: scherm kalibreren
            Moet het scherm dan voor Lightroom anders gecalibreerd worden dan voor de windows viewer voor afbeeldingen en faxen....
            Met de Neff's in Lightroom bewerkt en geexporteerd is er geen probleem.
            MVG L.C

            Comment


            • #7
              Re: Na bewerking in Lighroom en exporteren naar Tif en JPG foto's te donker..

              Ik zit momenteel met een soortgelijk probleem. Ik heb een foto via PS gesaved als Jpeg, geen probleem. Als ik deze foto nu verklein voor het web, wordt ze opeens een pak donkerder. Verlicht ik ze en doe ik opnieuw save for web, wordt ze wéér donker. Ik snap dit niet.
              Mijn klant gaat deze foto's op haar site zetten, dus ik moet wel de originele kleuren zien te behouden.

              edit :

              ondertussen heb ik de oplossing gevonden. ipv te gaan via photo -> edit in PS, moet ik ze exporteren en dan openen, omslachtig,maar de kleur blijft
              Last edited by noa; 10 december 2007, 13:50.

              Comment

              Working...
              X