Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mooie z/w foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mooie z/w foto

    Zou graag enkele mooie (op groot formaat) zwart/wit foto's hebben. Trek ik best deze foto's op de z/w stand van de camera of dien ik ze in kleur te trekken en achteraf te bewerken. Bewerken met photoshop elements?? Of gewoon in z/w zetten in bv het kleine programmea van pixum voor ik ze bestel?
    groetjes

  • #2
    Re: mooie z/w foto

    Ik zou ze zeker in kleur trekken en nadien in zwart-wit zetten met een iets geavanceerder programma (Photoshop Elements, Photoshop, Lightroom, ...). Deze programma's bieden veel meer mogelijkheden tijdens de omzetting naar zwart-wit.

    Comment


    • #3
      Re: mooie z/w foto

      Ik zou ze in RAW in z/w schieten en dan converteren met het merkeigen programma, dan kun je hem weer in kleurzetten en de conversie beter doen. Het leuke van in b/w fotograferen is dat je het resultaat ook al in b/w ziet, maar toch alle kleur info houdt(alleen in RAW).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: mooie z/w foto

        kan niet in RAW schieten...
        Kan ik de foto's met een programme automatisch in z/w zetten of dien ikzelf nog bij te werken?

        Comment


        • #5
          Re: mooie z/w foto

          Je kan in bewerkingsprogramma's zelf de foto omzetten naar zw-w, maar je hebt ook kant en klare pluginns. Voor CS5 en lightroom is Silver Efex pro van Nik Software een hele mooie plug inn

          Comment

          Working...
          X