Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meta tags maken voor Portfolio Adobe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • meta tags maken voor Portfolio Adobe

    ik hoop dat ik hier in het juiste forum afdeling zit ?
    wil in mijn portfolio van Adobe meta tags toevoegen, maar heb nog nooit zulke tags gemaakt.
    vind m'n portfolio niet via google
    Geprobeerd via een meta tags generator zie bijlage maar geeft mogelijk zijn er ongeldige metatags !!!





    iemand die me kan helpen ?
    Last edited by IngridVD; 25 januari 2020, 15:16.
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: meta tags maken voor Portfolio Adobe

    Bij deze van 'natuur' staat volgens mij een / verdwaald. Ik ken Adobe Portfolio niet, maar vermoedelijk struikelt hij daar over.
    Los daarvan, ik zou niet teveel rekenen op die metadata om meer 'vindbaar' te worden op google, gezien zoekmachines deze de laatste jaren al niet meer meenemen (zoek maar eens naar metadata en SEO (Search Engine Optimalisation) op google). Net zoals verborgen tekst op een pagina niet meer wordt bekeken om een pagina te indexeren (er werd ook vaak teveel misbruik van gemaakt).

    Comment


    • #3
      Re: meta tags maken voor Portfolio Adobe

      @Stefan
      ok, aangepast
      <meta name="natuur,fotografie,zee,kust,landschap,stad,st reet" content="HTML,CSS,XML,JavaScript">
      zou dit beter zijn ?
      weet jij hoe je het moet samen stellen ?

      dus dit helpt niks ? en moet je al ne crack zijn om iets deftig te verwezenlijken ?
      Waarom stellen ze het hier dan voor ?
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: meta tags maken voor Portfolio Adobe

        Die meta data aanmaken houdt niet zoveel in, dat zijn vaste codes die makkelijk aan te passen zijn naar uw wens. Bv. www.w3schools.com is een goede bron voor alles dat websites schrijven is.

        Sommige worden gebruikt om ergens je site te vertegenwoordigen (bv. de titel/omschrijving die gebruikt worden in de weergave in de zoekresultaten), maar veel zoekmachines (toch de grote) negeren metadata als het komt op ranking van je website (waar je veel over vindt als je SEO gaat bestuderen). Hierdoor zijn vb. die trefwoorden weinig zinvol.

        Hoe de ranking precies bepaald wordt is niet bekend, anders zou je kunnen bewust daarnaartoe werken om de algoritmes te beïnvloeden. Maar veel zou nu komen uit je zichtbare (tekst-)inhoud van je site, correct gebruik van titel-tags (h1, h2...) om je pagina's op te bouwen, linken waarin je pagina betrokken is (naar andere pagina's/vanuit andere pagina's naar jouw site/social media), de frequentie van updaten en het mobile-friendly zijn van je site.

        Het is dan ook zinniger je trefwoord ergens zichtbaar in de inhoud van je site te verwerken dan het als metadata toe te kennen, gezien het daar genegeerd wordt.

        Comment

        Working...
        X