Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meerdere foto's afdrukken in cs5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • meerdere foto's afdrukken in cs5

    ik zou 25 foto's van 5 x 7cm willen afrukken.
    Hoe kan ik via cs5 verschillende foto's op 1 pagina afdrukken

  • #2
    Re: meerdere foto's afdrukken in cs5

    Ik zou een nieuw bestand maken,BV A4. Sleep uw beelden naar dit nieuw dokument.Schik ze in de best mogelijke positie zodat er zoveel mogelijk opkunnen en print.
    Grtjs

    Comment


    • #3
      Re: meerdere foto's afdrukken in cs5

      Dat lijkt mij inderdaad ook de handigste manier. Er bestaat een "tool" die "Picture Package" heet, bereikbaar vanuit Bridge (Tools>Photoshop>Picture Package) of rechtstreeks vanuit Photoshop (File>Automate>Picture Package). Ik denk dat je daar eerst een plugin voor moet installeren (maar bij mij zijn die extra's blijkbaar ooit geïnstalleerd), en dan kun je ofwel dezelfde foto meermaals afdrukken, ofwel meerdere foto's op één blad schikken. Ik lees in de Help dat je zelfs dergelijke templates kunt aanmaken vanuit Lightroom.
      Echter, ik heb er wat mee geëxperimenteerd, maar een en ander lijkt me een stuk moeilijker dan josr boven beschrijft.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: meerdere foto's afdrukken in cs5

        Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
        Ik zou een nieuw bestand maken,BV A4. Sleep uw beelden naar dit nieuw dokument.Schik ze in de best mogelijke positie zodat er zoveel mogelijk opkunnen en print.
        Grtjs
        Maak gebruik van hulplijnen, gemakkelijker om foto's op de juiste plaats te zetten en uit te snijden.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment

        Working...
        X