Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meer contract...hoe doe je het?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • meer contract...hoe doe je het?

    Hey,
    Je kent ze wel: de flashy foto's: superveel contrast... ze springen dadelijk in het oog... Hoe kom je tot zo'n foto's?

    Ik werk met een canon eos 300D... Ik zou graag veel mijn contrast in mijn foto's brengen via Photoshop maar ik weet niet hoe dit moet... Ligt het aan mijn toestel of enkel aan de bewerking achteraf?
    Ik hoop dat iemand hier wat tips voor me heeft.
    Indien nodig wil ik altijd wel een voorbeeldfoto sturen zodat je het contrast van de originele foto kan zien.
    Groetjes!

  • #2
    Re: meer contract...hoe doe je het?

    Contrast toevoegen kun je op verschillende manieren, maar de manier die ik het beste vind is met een "Curves" laag aan te maken. Werkt non-destructief en zo hou je ten allen tijde de mogelijkheden open.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: meer contract...hoe doe je het?

      Als je met curves niet tot een bevredigend resultaat komt kan je nog altijd een contrast adjustement layer toevoegen (Layer, new adjustment layer, brightness and contrast).
      http://francks.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Re: meer contract...hoe doe je het?

        Oorspronkelijk geplaatst door hds
        Als je met curves niet tot een bevredigend resultaat komt kan je nog altijd een contrast adjustement layer toevoegen (Layer, new adjustment layer, brightness and contrast).
        Als het je met Curves niet lukt, mag je het vergeten (Curves is zowat het krachtigste tool in PS)
        Brightness en Contrast zo goed als NOOIT gebruiken (waardeloos)
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: meer contract...hoe doe je het?

          Er is een groot verschil tussen contrast en kleurverzadiging.

          Op mijn Fuji kan ik een groot dynamisch bereik instellen ( weinig contrast ) zodat het wit niet uitgebrand is terwijl mijn zwart toch goed belicht is. Ook is het mogelijk om een hoge kleurverzadiging in te stellen ( film simulatie ) zodat het gras mooi groen is en de lucht knal blauw is.

          Veel contrast kan mooi zijn in een Z/W foto.
          Grote kleurverzadiging kan je gebruiken voor trendy modelfotokes, landschapkes, gekleurde bootjes, enz...

          Saturatie voor mooiere kleurkes en de curven voor contrast.
          tip voor curven : pas als nodig uw belichting aan klik op ok, terug uw curven openen en halverwege de curven vastklikken en met de bovenste en/of de onderste helft spelen
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment

          Working...
          X