Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 37 van 37

Standaard Re: Mac of Windows PC, en wat dan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
    Ik overweeg de overstap van mijn "vintage" iMac naar de nieuwe Mac mini (de volgende iMac met A3 chip is pas voor over een jaar)
    Vraagje: welk Eizo scherm heb je bij de Mac mini? Ik veronderstel eentje uit de CS of CG reeks.

Iemand een andere suggestie voor het scherm?
    Ben tijd geleden ook overgestapt van 10 jaar oude 27" iMac naar de nieuwe generatie A chips toestellen. Laat je daarbij vooral niet gek maken door de reclamejongens die je pushen naar nog snellere processorversies. Om je een idee te geven: mijn oude iMac deed er 7 minuten over om een 45 MP foto te ontruisen. De Airbook in standaardversie met A1 chip van mijn vrouw doet er 10-11 seconden over. Mijn MacStudio, ook standaardversie, doet er 7 seconden over. Daar moet je het dus niet voor doen.

Eizo +1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xcram Bekijk bericht
    Mag ik jullie nog eens lastig vallen?
    Ik ga binnenkort dus mijn vroegere hobby nieuw leven inblazen.
    Een plaatsje in de HOF met een van mijn probeerseltjes onlangs heeft me alleen maar meer zin gegeven.
    Ik moet wel terug in zowat alles investeren: nieuwe camera/lens, maar ook computer om fotobewerking mee te doen.
    Ik heb nu een 'vintage' iMac met 27" scherm die al lang niet meer compatibel is met de recente versies van zowat alle softwarepaketten.
    Nu vraag ik me af of ik bij Apple ga blijven, of toch de stap naar Windows ga zetten.
    Een nieuwe iMac 24" M1 zou voor de hand liggen.
    Anderzijds denk ik dat ik goedkoper af ben met een degelijke PC met afzonderlijk scherm (24 of 27").
    Ik hoor graag jullie idee hierover... Wat zijn vereisten voor PC, welk scherm raden jullie aan? Zie ik iets over het hoofd?
    Werken alle fotobewerkingspaketten (Photoshop vooral dan) hetzelfde in beide versies?

Alvast dank.

(Als dit bericht hier niet op de juiste plaats staat, laat het weten en ik verplaats het.)
    Een maand later, wellicht heb je nu al lang uw beslissing genomen en hobby weer volop opgenomen.
    Een HOF is een mooie bekroning, dus zeker een mooie incentive voor een herstart.

Zelf ben ik het eeuwige dualisme tussen Apple en Windows al 35 jaar aan het onderhouden : Apple eerst als..., gewoon daarmee begonnen ( na de Tandy TRS80 met cassetterecorder natuurlijk) . Daarna DOS (dos 3.1, those were the days...) /(later Windows onder DOS) wegens betaalbaarder computer (Commodore met harde schijf van 30 Mb). Dan Apple omwille van de stabiliteit en gebruiksgemak ( idd cfr Sieg nog nooit geen problemen met virussen op de Apple) maar in combinatie met Windows professioneel wegens noodzaak van programma's enkel onder windows.
    Momenteel aan't typen op een MacBook, maar foto's op een (afgeschreven ) Windows computer met een heel behoorlijk scherm van BenQ. èn hobby-werkend daarop nog met Lightroom 6 en Silver Efex Pro 2, alles beetje traag ; maar het lukt behoorlijk.

Op Apple staat er nu Affinity Photo ; maar zonder deftig te proberen of handleiding lijk ik daarop het meest op een 3-jarige peuter met z'n i-pad.

Wat ik wou zeggen :een logische vraag ; maar misschien moet uw hobby niet perse uw computerkeuze bepalen. Misschien wordt oldskool digitaal het nieuwe analoog;

Veel succes in elk geval.
    groeten, Geert.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
    Ik overweeg de overstap van mijn "vintage" iMac naar de nieuwe Mac mini (de volgende iMac met A3 chip is pas voor over een jaar)
    Vraagje: welk Eizo scherm heb je bij de Mac mini? Ik veronderstel eentje uit de CS of CG reeks.

Iemand een andere suggestie voor het scherm?
    Ik sta op het punt dezelfde keuze te maken i.e. Oude iMac 27” vervangen door Mac Mini ( nu de 2 uit is. !). Maar ben er nog niet uit welk scherm te kiezen. Advies en ervaringen zijn zeer welkom.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasee Bekijk bericht
    Ik sta op het punt dezelfde keuze te maken i.e. Oude iMac 27” vervangen door Mac Mini ( nu de 2 uit is. !). Maar ben er nog niet uit welk scherm te kiezen. Advies en ervaringen zijn zeer welkom.
    Ik ga allicht eind dit jaar ook de knoop doorhakken; Mac Mini of Studio. Maar volgens ik lees op het forum van MacRumors geven toch velen de voorkeur aan de Apple Studio Display.
    Hier alvast een goede review website: https://www.rtings.com/monitor/reviews/best/mac-mini
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Ik ga allicht eind dit jaar ook de knoop doorhakken; Mac Mini of Studio. Maar volgens ik lees op het forum van MacRumors geven toch velen de voorkeur aan de Apple Studio Display.
    Hier alvast een goede review website: https://www.rtings.com/monitor/reviews/best/mac-mini
    Omdat ze geen Eizo schermen getest hebben is het nogal logisch dat de voorkeur uitgaat naar een Apple Studio Display.

Let goed op bij het bestellen van die Apple Studio Display - want er zijn 3 opties van voeten/montagesystemen en omruilen nadien is erg moeilijk! Kijk de nummers grondig na! Het is te duur om fouten mee te maken
    (lees: ik zal nooit zo'n overprijsd scherm kopen - de kwaliteit is wel in orde maar de prijs/kwaliteitsverhouding is te ver buiten balans).

Ik heb op een bepaald moment voor dezelfde keuze gestaan: mijn late 2012 27in iMac vervangen, maar door wat?
    M'n keuze was -- na veel zoek- en leeswerk -- gevallen, niet op een Mini, maar op een Max Studio, maar dan heb je het zelfde probleem: welk scherm, en een Apple Studio Display is voor mij en voor wat ik er nog mee doe echt wel te duur.
    Ik ben uiteindelijk opnieuw gegaan voor een 'all-in-one', een iMac met een 24in scherm ipv m'n vroegere 27in iMac. Ik moet zeggen dat ik deze keuze ook pas gemaakt heb nadat ik de mid 2009 17in MacBookPro van mijn vrouw vervangen had door een M1 24in iMac. Bij het installeren en testen van alle programma's bleek dat uiteindelijk voor mij exact dezelfde iMac de beste keuze te zijn. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Ik moet wel toegeven dat ik nog nooit een  computer gecombineerd heb met een niet- scherm. Wat bv met camera en luidsprekers? Camera zou ik kunnen missen; hoewel ik omwille van Corona toch wel gebruik van gemaakt heb. Maar luidsprekers missen, terwijl ik de hele dag met muziek bezig ben op de Mac?

Dat zijn een paar argumenten die ik in vorige posts nog niet ben tegengekomen, en daarom toch even wilde toevoegen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Ventura 13.2.1) - iPhone XR (iOS 16.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.3.1)

Luidsprekers bij je Mac?
    Kijk hier eens.
    Ik heb deze enkele jaren geleden bij Amazon gekocht en ben ermee in de wolken, Prachtige sound en een heel goede basreflex.
    Bij twijfel moet je eens komen luisteren.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L | Canon 70 - 300mm IS II
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Luidsprekers bij je Mac?
    Kijk hier eens.
    Ik heb deze enkele jaren geleden bij Amazon gekocht en ben ermee in de wolken, Prachtige sound en een heel goede basreflex.
    Bij twijfel moet je eens komen luisteren.
    Die zien er alleszins goed uit! Nu, het is ook kwestie van plaats (ruimte) dat die dingen innemen op mijn bureau. Met een all-in-one computer (en bij deze Mac zijn zowel muis als toetsenbord draadloos) heb ik in principe voldoende, al ben ik ervan overtuigd dat aparte luidsprekers beter zijn.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Ventura 13.2.1) - iPhone XR (iOS 16.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.3.1)

Les, die Klipsch zijn echt fantastisch, moet eerst gehaard hebben.
    Die basreflex kunt ge regelen en die doet je broekspijpen tegen uw been fladderen.
    Bij mij staan de luidsprekers achter mijn scherm.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L | Canon 70 - 300mm IS II
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Maar luidsprekers missen, terwijl ik de hele dag met muziek bezig ben op de Mac?
    Als je zelf met muziek bezog bent, ga dan naar een paar near-field monitors met aparte D/A en versterker. Ik gebruik nu al jaren deze https://pmc-speakers.com/products/archive/archive/db1s met een RME interface en Pioneer receiver (heb ik ook radio als ik wil). Nog geen moment spijt gehad van die boxen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Als je zelf met muziek bezog bent, ga dan naar een paar near-field monitors met aparte D/A en versterker. Ik gebruik nu al jaren deze https://pmc-speakers.com/products/archive/archive/db1s met een RME interface en Pioneer receiver (heb ik ook radio als ik wil). Nog geen moment spijt gehad van die boxen.
    Ik moet toegeven dat ik heel vaak met koptelefoon werk, temeer omdat ik het bureau met m'n vrouw deel. Ik heb ook al een aantal jaren flink gehoorverlies (waarschijnlijk teveel ellende in m'n leven moeten aanhoren), en draag sinds 2016 hoorapparaten. De vorige generatie van hoorapparaten is intussen opgevolgd door een nieuwe generatie met bluetooth verbinding. Ik heb dan ook een tijdje rechtstreeks van de Mac naar mijn 'oortjes' gestreamd, maar de geluidskwaliteit van mijn koptelefoon (nochtans ook maar een simpele Beats3 van Dr.Dré) is beter.

Om maar te zeggen... 't is moeilijker dan op 1-2-3 en op een publiek forum uitgelegd. Ik wil dan ook deze topic niet kapen, maar wilde alleen maar meegeven dat als je van een all-in-one overschakelt op een computer met apart scherm (da's bij mij met Mac al héél lang geleden), je toch rekening moet houden met andere zaken dan alleen maar beeld.
    Op die luttele tijd die mij misschien nog rest, wil ik geen kopzorgen ivm met aansluitingen e.d. hebben, en de kwaliteit is ruim voldoende.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 20
    Laatste bericht: 11 juni 2015, 12:25
  2. Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden
    Door Vue.photo in forum Chit Chat
    Reacties: 85
    Laatste bericht: 6 februari 2014, 18:59
  3. Reacties: 4
    Laatste bericht: 28 maart 2010, 14:20
  4. Reacties: 4
    Laatste bericht: 5 november 2008, 11:38