Re: Mac of Windows PC, en wat dan?
Ik heb op een bepaald moment voor dezelfde keuze gestaan: mijn late 2012 27in iMac vervangen, maar door wat?
M'n keuze was -- na veel zoek- en leeswerk -- gevallen, niet op een Mini, maar op een Max Studio, maar dan heb je het zelfde probleem: welk scherm, en een Apple Studio Display is voor mij en voor wat ik er nog mee doe echt wel te duur.
Ik ben uiteindelijk opnieuw gegaan voor een 'all-in-one', een iMac met een 24in scherm ipv m'n vroegere 27in iMac. Ik moet zeggen dat ik deze keuze ook pas gemaakt heb nadat ik de mid 2009 17in MacBookPro van mijn vrouw vervangen had door een M1 24in iMac. Bij het installeren en testen van alle programma's bleek dat uiteindelijk voor mij exact dezelfde iMac de beste keuze te zijn. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Ik moet wel toegeven dat ik nog nooit een computer gecombineerd heb met een niet- scherm. Wat bv met camera en luidsprekers? Camera zou ik kunnen missen; hoewel ik omwille van Corona toch wel gebruik van gemaakt heb. Maar luidsprekers missen, terwijl ik de hele dag met muziek bezig ben op de Mac?
Dat zijn een paar argumenten die ik in vorige posts nog niet ben tegengekomen, en daarom toch even wilde toevoegen.
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Ventura 13.2.1) - iPhone XR (iOS 16.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.3.1)