Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luminar Neo probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luminar Neo probleem

    Gisteren een upgrade gekregen en deze geïnstalleerd en dan verscheen een bericht om een backup te doen.

    Ik probeer dat en krijg dan een Engelstalig bericht als volgt:

    Database migration failed.
    Database backup is stored near initial database as "backup.db".

    Voor mij is dat Chinees, ik begrijp geen Engels.

    Maar ik heb wel een map backup gevonden maar als ik die wil openen krijg ik weer een ander foutbericht dat hij de backup niet heeft gevonden.

    Iemand die mij kan vertellen wat er precies gedaan moet worden na deze update van Luminar Neo?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Luminar Neo problrrm

    Ik heb zelf de update van 1.5.1 naar 1.6.2 gedaan, en bij het vragen naar een backup van de database geopteerd voor <SKIP> (Sla over)



    En dat om twee redenen:
    1. daarstraks nog een incrementele clone gedaan van mijn interne schijf. Ik kan dus altijd mijn db van de clone terughalen, mocht ik dat willen.
    2. ik heb echt nog niet veel in de db van Luminar zitten, en mocht mijn db falen, en geen bu voorhanden zijn, is dat niet zo erg.

    Ik vind het een beetje vreemd dat je een backup zou moeten maken NA updaten. Ik doe dat ervoor.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Luminar Neo problrrm

      Ik heb Luminar4, luminar AI en nu tenslotte Luminar Neo.
      Geen van de drie werkte nog naar behoren.
      De programma's starten wel op maar in plaats van te openen sloten ze gewoon af.
      Het is niet de eerste keer dat ik miserie verkoop met zaken van Skylum.
      Ben zinnens mijn X-lidmaatshap niet meer te verlengen en als ik het deftig opnieuw instaleer moet ik eerst weten wat die update is.
      Verdorie Neo werkte hier perfect, en na die update niks meer. Ge zou voor minder kwaad worden.

      Hopelijk heb ik een herstel backup ergens staan.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Luminar Neo problrrm

        Ik heb vanmorgen een search gedaan, en deze foutboodschap werd al bij een vorige update in november gemeld.
        Jammer genoeg voor jou zijn de verschillende posts hierover allemaal in het Engels. De discussie vind je hier. Misschien kun je het 'gesprek' toch volgen?
        Ik heb niet alle posts ten gronde gelezen, maar het zou kunnen te maken hebben met je antivirus software.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Luminar Neo problrrm

          Gaan we straks even bekijken, bedankt Les.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment

          Working...
          X