Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luminar NEO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Luminar NEO

    Zolang het een geschreven uitleg is heeftdat niet, Google vertaald zeer goed naar het Nederlands.
    Met mijn Engels gaat het ook al iets beter, het is echt geen moeilijke taal, vergeleken met het Pools.
    Ik heb enkel enorme problemen met Affinity UK maar dat heb ik ook met LR NL.
    Iedereen zegt dat het simpeler is dan PS maar ik vind het juist tegenover gesteld.
    En eerlijk, ik werk nog steeds het liefst met PS CC.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Luminar NEO

      Uit Shoot:
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Luminar NEO

        Update naar 1.02 is te downloaden. Hopelijk met veel verbeteringen en zonder bommen of granaten.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Luminar NEO

          Het is maar een ‘kleine’ update, maar het goeie nieuws, dat ik uit het YouTube filmpje van Jim Nix begrepen heb, is dat de Oekraïnse ploeg (die in Kiev zit) veilig is, en ‘gewoon’ (voor zover dat kan in oorlogsomstandigheden) verder werkt!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Luminar NEO

            Ah da's fijn nieuws, bedankt Les, kan ik morgen daarmee wat spelen!
            Morgen ga ik ook eens moeten zien waarom m'n silverfast SE (versie bij de canoscan wil alleen maar in demo werken - dus met watermerk, ook al heb ik een licentie op de SE). Ik heb die tool nodig voor analoge film te scannen - ik heb dus ergens een voorraadje film van 20 jaar oud op de kop getikt voor 0€ - en de kleuren zijn bij de eerste test shots nog best wel ok (tot mijn verbazing). Fuji 400ISO - en de rest (een filmke of 20) is allemaal dia 100ISO.
            En die silverfast is daar denk ik niet slecht in.

            Comment


            • #21
              Re: Luminar NEO

              Hallo,

              Inmiddels is voorLuminar Neo update 1.04 uit ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #22
                Re: Luminar NEO

                Nog vele problemen met Neo? Ik heb Luminar AI gekocht. Niet dat ik dat soort software veel gebruik maar meer als steun. Het vraagt wel veel van de processor. Op de "grote computer" geen probleem, maar mijn oudere Macbook begint toch flink te blazen bij het gebruik in tegenstelling tot DXO en C1 ... is dat met Luminar Neo ook zo ?
                Mvg Philip

                Comment


                • #23
                  Re: Luminar NEO

                  Info:
                  Russian forces have invaded Ukraine, confirming our worst fears. At this very hour they are attacking us on the streets of many Ukrainian cities. We are at war.

                  Despite the hardships, we are proud to present the new Luminar 1.0.2 Update. Our team has worked extra hard for you to deliver this update, as it wasn’t easy to do in a war zone. But we’re committed to our goal - make amazing photo editing software that people can use to create powerful visual stories.


                  Vandaag werken nog 90 mensen in Kiev om de updates van de nieuwe Luminar-versie te verzekeren.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Luminar NEO

                    En sinds gisteren zijn we al aan 1.0.5? Het gaat vooruit sinds die Russen weg zijn uit Kiev.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Luminar NEO

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      En sinds gisteren zijn we al aan 1.0.5? Het gaat vooruit sinds die Russen weg zijn uit Kiev.
                      Het was wel even opnieuw zoeken naar bepaalde functies. Vroeger kon je de sterkte van een preset globaal instellen, nu heb je de mogelijkheid om elke parameter apart in te stellen, maar niet meer globaal.
                      Maar ... ze werken verder. Er ontbreken toch nog heel wat functies die ik er graag bij zou hebben [emoji6]

                      Jaja
                      Last edited by jaja; 23 april 2022, 22:00.
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Luminar NEO

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Het was wel even opnieuw zoeken naar bepaalde functies. Vroeger kon je de sterkte van een preset globaal instellen, nu heb je de mogelijkheid om elke parameter apart in te stellen, maar niet meer globaal.
                        Maar ... ze werken verder. Er ontbreken toch nog heel wat functies die ik er graag bij zou hebben [emoji6]

                        Jaja
                        Die smerige oorlog heeft ntuurlijk roet in het eten gegooid, maar nu kunnen ze er weer volop tegenaan gaan, stond in hun emai.
                        Ontbrekende zaken zullen in de komende dagen en weken togevoegd worden.

                        Maar ON1 zit ook op die kar te werken en ON1 zal compatibel zijn met Ps, LR, Afinity Photo en nog enkele andere.
                        Ik heb gisteren een pakket aangekocht bij ON1 met 80% korting, maar ook zij moeten op voorhand betaald worden en sommige software wordt dan later uitgebracht.
                        Rare tijden vind ik, allemaal de schuld van die oorlog?
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Luminar NEO

                          Capture One, DXO, ... korting geven bij op voorhand bestellen en betalen doen ze al jaren ... een vorm van klantenbinding zeker. Als je in september €170 uitgeeft aan de nieuwste versie van C1 die in november uitkomt gaan de meesten niet meer op een ander kijken veronderstel ik. Ook in die branche is de concurrentie moordend.
                          Mvg Philip

                          Comment


                          • #28
                            Re: Luminar NEO

                            Ondanks de oorlog komt er weldra een update uit voor Luminar Neo waarbij de masking tool uitgebreid gaat worden.

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Luminar NEO

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Ondanks de oorlog komt er weldra een update uit voor Luminar Neo waarbij de masking tool uitgebreid gaat worden.

                              Jaja
                              Aha, nog geen bericht gehad daarvan, maar altijd welkom een uitbreiding of een verbetering.
                              Hun elektrische draden verwijderen werkt al redelijk goed maar kan zeker nog beter.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Luminar NEO

                                Et voilà, de 5 is er. Juist een mail gehad.
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X