Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luminar 4 installeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luminar 4 installeren

    Ik heb de proefversie van Luminar4 gedownload maar krijg deze niet geïnstalleerd, installatie breekt af na het eerste scherm. Mijn computer werkt op windows 7 en 64 bit.

  • #2
    Re: Luminar 4 installeren

    Voldoet die PC verder wel aan de System Requirements for Microsoft?

    Ik moet toegeven ze zijn nogal veeleisend....

    Comment


    • #3
      Re: Luminar 4 installeren

      Eerder al een proefversie geïnstalleerd geweest?
      Indien ja dan is uw duur van de proefversie voorbij en kunt u nog enkel een betaalversie installeren.
      Ik ben zo geringeloord met DXO NIK Collection, met € 149 te betalen ben ik ervan af.
      Als je een tweede email adres hebt of er een aanmaakt kan je met dit adres weer een proefperiode verder.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Luminar 4 installeren

        Ik heb nog geen proefversie gebruikt en volgens hun spec zou mijn computer voldoen. Ik wil geen betaalversie kopen voor ik weet of die wel werkt. Kan het probleem bij norton liggen ?

        Comment


        • #5
          Re: Luminar 4 installeren

          Nee, mits je geen meldingen van Norton blind hebt weggeklikt

          Hoe oud is je grafische kaart? Die moet volgens mij wel een van de laatste versies van opengpl ondersteunen ...

          Comment


          • #6
            Re: Luminar 4 installeren

            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
            Nee, mits je geen meldingen van Norton blind hebt weggeklikt

            Hoe oud is je grafische kaart? Die moet volgens mij wel een van de laatste versies van opengpl ondersteunen ...
            Klopt, dat was het probleem bij mijn vorige computer. Ik kreeg wel een duidelijke foutmelding hierover.
            Met een andere computer geen probleem, enkel de proefperiode van Luminar 4 is heel kort, maar je kunt aanvragen om deze te verlengen/heractiveren.

            Comment


            • #7
              Re: Luminar 4 installeren

              systeem vereisten
              Luminar 4

              .......................
              Open GL 3.3 of latere compatibele grafische kaart.
              Processor Intel Core i5 of beter.
              Geheugen 8 GB RAM of meer.
              ......................
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Luminar 4 installeren

                Mijn computer waar Luminar 4 op draait is samengesteld in 2009 en daar werkt het perfect op zonder haperingen.

                Volgens Mikey-soft was mijn computer onmogelijk te upgraden van windows 7 naar windows 10 wegens te oud.
                Wij hebben enkel de c-schijf vervangen door een 2TB SSD, windows10 geinstalleerd + alle programma's vanaf 0, en alles
                werkt perfect en zelfs sneller tov windows 7. De originele C schijf was eentje van 60GB en de processor is een i7-920/2,66Ghz
                en heb 12GB aan werkgeheugen zitten. Dus waarom vernieuwen als het oude nog perfect werkt.

                Zelfs mijn software voor boekhouding en offertes enz. van 1998 werken terug perfect.
                Gewoon geinstalleerd vanop diskette zoals dit vroeger ging en alles werkt.

                Misschien je proefversie eens volledig verwijderen en herbeginnen?

                Groetjes,

                Dirk

                P.S. op windows 7 64 bit werkte luminar 4 ook zonder problemen (voor de upgrade windows)

                Comment


                • #9
                  Re: Luminar 4 installeren

                  Wel, mijn computer is nog jonger dan de uwe en plots werkte die bijna niet meer.
                  Hij startte wel op en ik kon alle programma's nog openen, maar mijn beeld was niet te lezen.
                  Ik had een paar keer een update van mijn grafische kaart in de wind geslagen, stom van mij natuurlijk.
                  Gewoon de drivers geüpdatet en alles was weer in orde.

                  En ja hoor, Windows 10 kan zeer goed onderweg met oudere hardware, maar is dit wel zo met oudere software?
                  IK denk dat het lukt met het ene en niet met het andere, maar zelfs de meeste en bekendste software zal werken onder W10.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Luminar 4 installeren

                    Luminar heeft vandaag zijn tweede (?) update gekregen en staat nu op v.4.2. 't Is maar dat je het weet. Draait perfect op mijn iMac (late 2012).
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Luminar 4 installeren

                      Idem hier de update net uitgevoerd zonder probs.

                      Groetjes,

                      Dirk

                      Comment

                      Working...
                      X