Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LR met externe harde schijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LR met externe harde schijf

    LightRoom 6 : Bij het gebruik van een externe harde schijf krijgt deze via "schijfbeheer"(windows) een letter toegewezen.Gebruikt men een andere harde schijf,nadat de vorige vol is,dan krijgt deze opnieuw een letter toegewezen in schijfbeheer.Wanneer men nu terug die eerste schijf wil gebruiken om enkel foto's op te zoeken bestaat de kans dat deze schijf niet de juiste letter toegewezen krijgt.Mijn vraag is : Kan men in de LR catalog terug vinden welk de oorspronkelijke letter was of is er een andere manier om dit te weten te komen.Ik kan natuurlijk via schijfbeheer alle letters proberen...Iemand een oplossing.

  • #2
    Re: LR met externe harde schijf

    Je kunt in lightroom toch de volledige locatie zien van een foto.
    Ik dacht dat deze locatie ook boven de filmscript wordt weergegeven.
    Ik ga dat straks thuis eens bekijken.

    -TT-

    Comment


    • #3
      Re: LR met externe harde schijf

      Oorspronkelijk geplaatst door Paul_DEer Bekijk bericht
      LightRoom 6 : Bij het gebruik van een externe harde schijf krijgt deze via "schijfbeheer"(windows) een letter toegewezen.Gebruikt men een andere harde schijf,nadat de vorige vol is,dan krijgt deze opnieuw een letter toegewezen in schijfbeheer.Wanneer men nu terug die eerste schijf wil gebruiken om enkel foto's op te zoeken bestaat de kans dat deze schijf niet de juiste letter toegewezen krijgt.Mijn vraag is : Kan men in de LR catalog terug vinden welk de oorspronkelijke letter was of is er een andere manier om dit te weten te komen.Ik kan natuurlijk via schijfbeheer alle letters proberen...Iemand een oplossing.
      Je kan in systeembeheer/schijfbeheer je externe schijven een letter toewijzen, dan stelt dat probleem zich niet. Dus niet automatisch laten gebeuren.
      ...zonder handtekening...

      Comment


      • #4
        Re: LR met externe harde schijf

        Dat klop! Maar het probleem is dat je de foto niet kan oproepen(geeft ? in de bibliotheek)

        Comment


        • #5
          Re: LR met externe harde schijf

          Ok Maar het onheil is al geschiedt.

          Comment


          • #6
            Re: LR met externe harde schijf

            Ik heb even nagekeken hoe je de volledige locatie van de foto terug kunt vinden

            In de module "library" moet je naar de metadata van de foto kijken (menu rechter zijde helemaal onderaan)
            Als je dan je muis boven de naam van de folder gaat staan, komt de volledige locatie van de foto naar boven.


            Comment


            • #7
              Re: LR met externe harde schijf

              Je kan je locaties aanpassen per map, maar ik zou dan wel aanraden om je vaste schijven eerst een vaste letter te geven via Systeembeheer.

              Comment


              • #8
                Re: LR met externe harde schijf

                Bedankt ! Meer dan bruikbare tip !

                Comment

                Working...
                X