Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LR classic nog niet bijgewerkt voor LUMIX TZ200 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LR classic nog niet bijgewerkt voor LUMIX TZ200 ?

    Niettegenstaande mijn LR classic juist bijgewerkt werd, worden RAW-bestanden (RW2)van mijn nieuwe LUMIX TZ200 camera geweigerd !
    Kan het zijn dat LR dit toestel nog niet erkend ? De camera is nochtans sinds april 2018 op de markt.
    Graag advies.

  • #2
    Re: LR classic nog niet bijgewerkt voor LUMIX TZ200 ?

    Volgens deze link zou de april-update support voor de TZ200 hebben: http://99jon.blogspot.com/2018/04/li...il-update.html
    Gelezen in dit artikel (Adobe forum): https://forums.adobe.com/thread/2466302
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: LR classic nog niet bijgewerkt voor LUMIX TZ200 ?

      Probleem intussen opgelost.
      Door een oorzaak die ik nog niet achterhaald heb ben ik sinds enkele maanden in de versie 2015 bezig . Ik heb de terugschakeling zeker niet gewild.
      Nu terug overgeschakeld op versie 7.4 en dan laden mijn nieuwe bestanden normaal op.
      In feite voel ik mij beetgenomen want een van de veroopsargumenten van het abonnementssysteem was
      Dat je automatisch steeds de laatste upgrade zou krijgen.
      Hoe verklaar je dan dat ik van de recente naar de oude versie terugviel ???

      Comment


      • #4
        Re: LR classic nog niet bijgewerkt voor LUMIX TZ200 ?

        Tja, je kan versies natuurlijk naast elkaar kunnen draaien ... en het gebeurt wel dat de shortcut link die je voor x gebruikt ingesteld wordt op y.

        Ik heb daar ook nog geen verklaring voor maar wel enkele malen geconstateerd dat alle LR shortcut links verwijzende naar 1 en dezelfde versie geupdate waren. (osjes: w7pro, w8.1)

        Comment


        • #5
          Re: LR classic nog niet bijgewerkt voor LUMIX TZ200 ?

          Vind ik persoonlijk erg straf!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: LR classic nog niet bijgewerkt voor LUMIX TZ200 ?

            Zeker at je niet de Shortcut Lightroom of Lightroom CC geklikt hebt in plaats van Lightroom Classic CC ?

            Ik heb dat soms ook voor (heb de oude hier ook nog opstaan) dat ik niet goed kijk en beide verwissel
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: LR classic nog niet bijgewerkt voor LUMIX TZ200 ?

              Hallo, het heeft niets te maken Lightroom CC of Lichtroom Classic CC.
              Ik heb na een crash een nieuwe Imac moeten installeren vanaf de timecapsule en backup. De oude registratienummers werden door Adobe vervangen door nieuwe,
              en het heeft heel wat moeit gekost om mijn Lichtroom classic 6 terug te mogen installeren zonder meerkosten. Adobe deelde mee dat vanaf "voorjaar 2018", de Classic
              "'standalone-versie" van Lightroom 6 geen upgrades meer krijgt. Dus geen opvolgen van de nieuwe camera's, en geen verbeteringen of aanpassingen en vernieuwingen
              meer voor de "standalone".
              Vanaf nu is deze versie "Classic-standalone 6" ook niet meer afzonderlijk te verkrijgen, en zijn nieuwe klanten verplicht om een abonnement op CC te nemen.
              CC heeft natuurlijk heel veel voordelen, maar ook een blijvende kost; de minimumprijs is 12,9 euro per maand.

              mvg, Johanuz

              Comment


              • #8
                Re: LR classic nog niet bijgewerkt voor LUMIX TZ200 ?

                Wie noemt LR6 (mijn versie is 6.14, en d'er komen inderdaad geen updates meer) Classic? En: (al een hele tijd) niet meer verkrijgbaar.

                Die naam is toegekend aan één van de twee (!) CC versies die er zijn.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X