Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LR 3 herkent raw bestanden uit de D800E niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LR 3 herkent raw bestanden uit de D800E niet

    Hallo,

    Zo blij dat ik was met mijn nieuwe camera D800e, en razend nieuwsgierig naar het resultaat wou ik ze laten importeren naar LR 3, maar blijft dat het de raw-bestanden niet herkent en dus niet geimporteerd kan worden.

    Ik vind het heel vreemd. Ik heb eerst op 14 bit en ook op 12 bit, de kleurenprofielen gewijzigd (sRGB en Adobe RGB), maar niets helpt.

    Kan iemand mij helpen?

  • #2
    Re: LR 3 herkent raw bestanden uit de D800E niet

    Ik dacht dat je pas volledige support voor de D800 raw profielen had in LR4.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: LR 3 herkent raw bestanden uit de D800E niet

      Updaten naar de laatste versie van LR4 of de DNG converter installeren en de files omzetten naar *.dng en dan naar LR3.

      Maar de de update naar LR4 is zondermeer de moeite waard.
      Last edited by hjanssen; 18 december 2012, 16:33.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: LR 3 herkent raw bestanden uit de D800E niet

        Een klassieke vraag (en dus ook een klassiek antwoord).
        Misschien deze link ook eens even geven:
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: LR 3 herkent raw bestanden uit de D800E niet

          Inderdaad, updaten naar Lightroom 4. Je kan een testversie downloaden via de site van Adobe. Een paar dagen mee spelen en je wil nooit meer terug naar Lightroom 3 :-)
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

          Comment


          • #6
            Re: LR 3 herkent raw bestanden uit de D800E niet

            +1 voor LR4
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: LR 3 herkent raw bestanden uit de D800E niet

              Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
              Inderdaad, updaten naar Lightroom 4. Je kan een testversie downloaden via de site van Adobe. Een paar dagen mee spelen en je wil nooit meer terug naar Lightroom 3 :-)
              ik veronderstel dat als je een D800E kan kopen dat je ook wel het belachelijke kleine bedrag voor update LR4 kan uitgeven :-)
              www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

              Comment

              Working...
              X