Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom presets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom presets

    Weet niet of dit eigenlijk wel thuis hoort hier, maar het heeft allesinds te maken met fotobewerking dus..

    Hoe kan ik al mijn presets in één keer exporteren? Op een Mac welliswaar..

    Mvg

    Andy
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

  • #2
    Re: Lightroom presets

    Snelste manier is gewoon naar de map gaan waar de presets bewaard worden en ze daar kopiëren met de tools van je verkenner / finder.
    Die map zit echter nogal diep verborgen in je bestandsstructuur van je computer. Snelste manier om ze te vinden is in de Lightroom Preferences naar het tabblad Presets (Voorinstellingen) te gaan en daar op de knop 'Show Lightroom Presets Folder' te klikken. Dat opent een verkenner venster met de map die alle Lightroom Presets (dus ook de Develop Presets) bevat.
    Is trouwens een goed idee om die map af en toe te backuppen, want de Lightroom backup backupt enkel je catalogus.
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom presets

      Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
      Snelste manier is gewoon naar de map gaan waar de presets bewaard worden en ze daar kopiëren met de tools van je verkenner / finder.
      Die map zit echter nogal diep verborgen in je bestandsstructuur van je computer. Snelste manier om ze te vinden is in de Lightroom Preferences naar het tabblad Presets (Voorinstellingen) te gaan en daar op de knop 'Show Lightroom Presets Folder' te klikken. Dat opent een verkenner venster met de map die alle Lightroom Presets (dus ook de Develop Presets) bevat.
      Is trouwens een goed idee om die map af en toe te backuppen, want de Lightroom backup backupt enkel je catalogus.
      Bedankt Piet, ik zal het straks zo eens proberen!
      Andy Lemaire

      andylemaire.be

      Comment

      Working...
      X