Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom: fijnafstelling kleurtoon bij lokale aanpassingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom: fijnafstelling kleurtoon bij lokale aanpassingen

    Ik schreef een tutorial over de fijnafstelling in Lightroom. Hiermee kan je bij de lokale aanpassingen (gereedschappen) de kleurtoon aanpassen d.m.v. de schuifregelaar kleurtoon. Sinds de juni 2020 update (Lr 9.3) bevat deze de optie 'fijnafstelling gebruiken'. Ik leg 'haarfijn' uit hoe deze functie werkt.

    Lees hier: kleurtoon fijnafstelling in Lightroom


  • #2
    Re: Lightroom: fijnafstelling kleurtoon bij lokale aanpassingen

    Toch raar dat nog niemand u bedankt heeft voor uw voortreffelijke uitleg die u met ons wilt delen.
    DANK U.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom: fijnafstelling kleurtoon bij lokale aanpassingen

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Toch raar dat nog niemand u bedankt heeft voor uw voortreffelijke uitleg die u met ons wilt delen.
      DANK U.
      Ik weet niet waarom ik zou moeten bedanken is gewoon misbruik maken van BD voor het promoten van een applicatie voor Lightroom...
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom: fijnafstelling kleurtoon bij lokale aanpassingen

        Bij deze rechtgezet . Met veel plezier gedaan! Niet een functie die voor iedereen is weggelegd, maar ik kreeg een paar keer de vraag over hoe het juist werkt.

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom: fijnafstelling kleurtoon bij lokale aanpassingen

          Ach zo? Hopelijk stap je morgen met een beter been uit bed.

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom: fijnafstelling kleurtoon bij lokale aanpassingen

            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            Ik weet niet waarom ik zou moeten bedanken is gewoon misbruik maken van BD voor het promoten van een applicatie voor Lightroom...
            Ach zo? Hopelijk stap je morgen met een beter been uit bed.

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom: fijnafstelling kleurtoon bij lokale aanpassingen

              Oorspronkelijk geplaatst door danikon Bekijk bericht
              Ach zo? Hopelijk stap je morgen met een beter been uit bed.
              ben al heel vroeg wakker en zeker niet met het verkeerde been uit bed gestapt...maar de waarheid heeft haar rechten...
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom: fijnafstelling kleurtoon bij lokale aanpassingen

                Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                ben al heel vroeg wakker en zeker niet met het verkeerde been uit bed gestapt...maar de waarheid heeft haar rechten...
                Ik heb alle begrip voor mensen zoals jij die misschien wat tegenslag in het leven hebben en daardoor verzuurd reageren. Er wordt helemaal geen applicatie voor Lightroom gepromoot. Dit maakt duidelijk dat jij niet weet waarover het gaat. Als ik je ergens mee kan helpen, heel graag. Laat het dan maar horen.

                Toch is het dan beter je commentaar voor jezelf te houden als je niet weet waarover je spreekt. Dan blijft een forum zoals BD leuk en interessant om te volgen. Aan deze discussie heeft niemand iets. Ik ga daarom ook niet verder reageren.

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom: fijnafstelling kleurtoon bij lokale aanpassingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door danikon Bekijk bericht
                  Ik heb alle begrip voor mensen zoals jij die misschien wat tegenslag in het leven hebben en daardoor verzuurd reageren. Er wordt helemaal geen applicatie voor Lightroom gepromoot. Dit maakt duidelijk dat jij niet weet waarover het gaat. Als ik je ergens mee kan helpen, heel graag. Laat het dan maar horen.

                  Toch is het dan beter je commentaar voor jezelf te houden als je niet weet waarover je spreekt. Dan blijft een forum zoals BD leuk en interessant om te volgen. Aan deze discussie heeft niemand iets. Ik ga daarom ook niet verder reageren.
                  raar maar in uw uitleg wordt verwezen naar : Dazzling Danny workflow startpresets...die te koop zijn voor 48 euro...en verzuurd ben ik niet en tegenslag heb ik al zeker niet gehad, integendeel, maar daar kunt U blijkbaar wel over oordelen...
                  nikon coolpix s9100

                  Comment

                  Working...
                  X