Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom classic / adobe abonnement

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lightroom classic / adobe abonnement

    Sorry indien vraag al gesteld, simpele link naar juiste thread wordt geapprecieerd

    Ben gezever met lightroom classic beu. Ik ben vooral fotograaf en geen bewerker. Bewerking moet simpel en snel gaan
    Heb fuji xt 3 en 4 plus x pro 2. Welk systeem raden jullie me aan voor fuji files

    Zou wel graag jarenlange bibliotheek van lightroom overzetten.

    Wil gerust betalen voor software en heb dit ook gedaan voor lightroom
    Probleem is dat laatste camera raw files niet wordt ondersteund met alle issues vandien

    Wil geen jaarabonnement voor 2 x 3 uur bewerking per jaar

    excuses voor de toon maar heeft te maken met frustratie elke keer ik me er weer wil aanzetten om wat files te bewerken :-)
    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

  • #2
    Re: lightroom classic / adobe abonnement

    De cataloog zal je niet kunnen overzetten naar een ander concurrent product. De raw files wel.

    Een programma dat erg goed werkt en wat mij betreft een waardige concurrent is voor lightroom is Corel Aftershot Pro.
    Naar "bewerken" toe is het zeer gelijkaardig aan lightroom.
    De bibliotheek functie is wel een stuk eenvoudiger.
    Het programma werkt echt stukken sneller dan Lightroom.

    Corel Aftershot is een programma dat je kan kopen. Dus geen huur te betalen.

    Je moet bij het uitbrengen van nieuwe cameras wel even wachten op ondersteuning.
    Geen idee of uw toestellen ondersteund zijn.
    Extra ondersteuning voor uw nieuw toestel is telkens gratis.

    Comment


    • #3
      Re: lightroom classic / adobe abonnement

      Capture one is voor mij het betere bewerkings programma voor de fotograaf, is niet goedkoop
      maar voor Fuji, Sony en Nikon gebruikers is er een speciale prijs voorzien, 149€ ipv 349€, de 20% extra korting periode is juist verlopen.

      Bij een transitie van LR naar Capture one wordt de LR cataloog overgenomen, zowel labels als ratings en
      ook bewerkingen als rotatie, oriëntatie, witbalans, belichting, saturatie, contrast en uitsnijden worden overgenomen.

      Door de vele mogelijkheden lijkt het op het eerste gezicht niet het meest simpele programma maar als je een
      beetje de moeite neemt om het te leren kennen is het veel handiger en kun je er ook sneller mee werken
      dan met LR. Het is een no-nonsens programma en Je kunt het 1 maand gratis uittesten
      Get Capture One's flagship photo editing software, trusted by pros and studios worldwide. Capture One Pro supports files from all major camera brands.


      Er bestaat ook een lichte versie (Express) welke gratis is voor Fuji en Sony gebruikers.
      Boost your photos with auto adjustments and instant looks – on us. Capture One Express is a free photo editing software for Nikon, Fujifilm or Sony cameras.
      www.polartha.com

      Comment


      • #4
        Re: lightroom classic / adobe abonnement

        Dank beiden voor de reactie
        Ga er mee aan de slag
        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: lightroom classic / adobe abonnement

          Voor de management features kun je overstappen naar een DAM pakket.
          Photo Supreme kan je Lightroom catalog omzetten; https://www.idimager.com/lightroom-to-photo-supreme

          Als editor kun je Affinity bekijken.
          From the smoothest photo editing and design software to next-gen page layout, Affinity is pushing the boundaries of what’s possible with creative technology.

          Comment

          Working...
          X