Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LIGHTROOM 6 installatiebestanden gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LIGHTROOM 6 installatiebestanden gezocht

    ik heb me een Mac aangeschaft, en wil nu m'n destijds voor Windows aangekochte LR6 op die Mac installeren.
    Ik wil dus die "oude" LR6 op de Mac zetten en er vervolgens via m'n licentiecode van destijds mee werken.
    Alléén.... de installatiebestanden (voor IOS noch voor Windows) staan blijkbaar niet meer op de ADOBE website...
    Kan iemand me verder helpen hiermee?

  • #2
    Re: LIGHTROOM 6 installatiebestanden gezocht

    Een nieuwe Mac? Met het recentste OS? Dan twijfel ik of LR6 sowieso nog zal draaien. D'er zijn al wat problemen onder Catalina, mijn huidige OS, en verder kan deze Mac niet.
    Bij het opstarten van LR 6.14 (laatste 'perpetual license') krijg ik dit te zien, en AAM is voor zover ik weet ook niet meer te vinden. Maar zonder dat werkt LR6 nog.

    Wat ik me ook afvraag of je een Windows licentie zonder kosten kunt overzetten naar een Mac licentie.
    Ik heb even in mijn kast gekeken, en het ziet ernaar uit dat LR6 niet meer op CD/DVD kwam, zoals dat wel het geval was voor vroegere versies (3 en 4; van 5 heb ik ook geen schijf). En over een installatiebestand (dmg wellicht, voor Mac toch) beschik ik ook niet.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: LIGHTROOM 6 installatiebestanden gezocht

      Ik heb idd een licentie van LR6 die zowel voor MacOS als Windows geldig was. Max 2 computers installeren en niet tegelijk te gebruiken.

      LR6 is gedeeltelijk nog 32 bit (oa de AAM) en er is geen enkele versie meer van MacOS (met regelmatige ondersteuning van Apple) die nog 32-bit ondersteund.

      Trouwens in LR6 werken verschillende modules niet meer omdat Adobe de servers gestopt heeft (bijv het tonen van de fotos op een kaart).

      TWDigit


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
      EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
      EOS 10 Glas 28-105 70-210

      Comment


      • #4
        Re: LIGHTROOM 6 installatiebestanden gezocht

        Dank voor deze informatie, twdigit. Ik ben inderdaad op mijn Adobe account gaan kijken, en bij Lightroom worden effectief meerdere platforms vermeld. Daarmee is TS zijn probleem niet opgelost, maar het is een vraag van mij die beantwoord is.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: LIGHTROOM 6 installatiebestanden gezocht

          bedankt voor jullie feedback.
          conclusie: het wordt dus maandelijks "betalen"...
          zo WIL Adobe het blijkbaar

          Comment


          • #6
            Re: LIGHTROOM 6 installatiebestanden gezocht

            Voor jonge mensen is een abo aan te bevelen. Maar ik had op een bepaald moment al zoveel kapitaal naar Adobe gedragen; idem voor Microsoft. Geen abo's voor mij; ook geen Spotify of Netflix. Bovendien als gepensioneerde moet je letten op je 'vaste' kosten.
            Photoshop is vervangen door Affinity Photo; jammer genoeg geen RAW-browser à la Bridge. Mijn RAW-ontwikkeling doe ik in DxO Photolab.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: LIGHTROOM 6 installatiebestanden gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              bedankt voor jullie feedback.
              conclusie: het wordt dus maandelijks "betalen"...
              zo WIL Adobe het blijkbaar
              Kijk vooral ook bij de concurrentie.
              Er is op heden erg goede software te vinden. In mijn bescheiden mening zelfs stukken beter dan wat LR maar is.
              Zolang je niet veranderd van camera kan oude software blijven werken.
              Er is ook al heel wat aanbod van gratis software.

              Zelf ben ik ook Adobe buiten aan het werken. Het is te duur voor wat het maar is en de ontwikkelingen die ze toevoegen aan hun nieuwste updates kan me niet bekoren.

              Comment

              Working...
              X