Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lege mappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lege mappen

    Ik heb hier de laatste tijd iets vreemd aan de hand.
    Ik importeer mijn foto's via lightroom naar mapjes op de HD.
    De betere foto's worden bewerkt en opgeslaan als psd, de andere blijven nog een tijdje staan.
    Nu is het al een paar keer voorgevallen dat wanneer ik terugkijk naar een vorige map, dat er niets meer instaat buiten de bewerkte psd's. Ook via de verkenner alles weg buiten de psd's.
    Zelfs een volledige map met inhoud is al verdwenen.
    Er is niets gewist en ik doe niets anders dan anders.
    Gelukkig had ik de foto's nog op backup staan.
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Lege mappen

    Het zal wel een Lightroom-eigenaardigheid zijn zeker ? Ik gebruik om die reden Lightroom niet. Ze hebben een eigen catalogus-systeem, dat mij helemaal niet ligt. Ik importeer mijn foto's naar eigen mappen op mijn harde schijf, en van daaruit haal ik ze op in het programma waarmee ik ze wil bewerken. Daarna vliegen ze terug in de map waar ze thuis horen. En dat bepaal ik, niet Lightroom of wie dan ook. En dan vind ik ze altijd terug. Maar ik zal nu ongetwijfeld tegenwind krijgen hoor, ben ik me van bewust. Ik vind het zonde omdat voor de rest LR best wel een krachtig programma is, maar mij ligt het om voornoemde reden niet.

    Comment


    • #3
      Re: Lege mappen

      Je hoeft niet via LR je foto's te kopiëren of te verplaatsen, je kan ook een import doen met de optie "toevoegen" en dan kun je je origenele fot's volledig zelf beheren.
      Capture one gaat zelfs nog een stuk verder, hoef je je foto's niet per se te importeren en toont het programma de win(DOS) of mac structuur in zijn bibliotheek.
      www.polartha.com

      Comment

      Working...
      X