Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop voor fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop voor fotobewerking

    Ik wil een laptop kopen voor fotobewerking. Ik weet inmiddels aan welke (min.) eisen deze moet voldoen. Ik zou graag van een aantal ervaringsdeskundigen willen horen aan welke merken ik dan moet denken en waarom.
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

  • #2
    Re: Laptop voor fotobewerking

    Merk maakt niet uit..... dat is des persoons.

    Comment


    • #3
      Re: Laptop voor fotobewerking

      Is dat niet kort door de bocht....?
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #4
        Re: Laptop voor fotobewerking

        Heb hier een zwarte, die zijn erg goed.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Laptop voor fotobewerking

          Nee, dat is niet kort door de bocht...... Het is een gelijkwaardige vraag als welk merk camera (dus Canon vs Nikon vs Sony vs Pentax vs .........) aan te schaffen

          Het draait bij de laptop denk ik om:
          windows vs mac
          scherm (grote, resolutie, scherpte, touch screen ja/nee, coating, type ISP ja/nee)
          processor (snelheid, cache)
          geheugen (4gb .. 32gb en uitbreidbaarheid)
          videokaart (GPU ja/nee)
          opslag (aantal schijven ssd/hdd en capaciteit en snelheid 5400rpm of 7200rpm)
          layout van toetsenbord (apart numeriek gedeelte ja/nee qwerty ja/nee)
          aantal usb poorten (2.0 en 3.0 en type A of C)
          hdmi/dvi
          andere aansluitingen (thunderbold/firewire/....)
          accu
          fysieke eigenschappen (gewicht/materiaal/afmetingen)

          alle merken hebben te bieden wat ze te bieden hebben, daarbij maakt bovenstaande weinig tot niets uit.

          en dan heb je natuurlijk ook nog het vertrouwen in het "merk", welke ondersteuning/service bieden ze

          Comment


          • #6
            Re: Laptop voor fotobewerking

            Een laptop met 32 Gb ram, een ssd en een afzonderlijke videokaart.....dan zit je aan 3000 €. ( vb Acer predator, Asus ROG )
            Komt daarbij dat je die niet kan meenemen daar de batterij heel snel plat is door het hoge stroomverbruik.
            En, je kijkt nog altijd naar een 17 inch scherm !
            Toch nog eens goed over nadenken
            Photography is an art of observation.

            Comment


            • #7
              Re: Laptop voor fotobewerking

              Denk aan een SSD en minmaal 8GB en je bent vetrokken.
              ...zonder handtekening...

              Comment


              • #8
                Re: Laptop voor fotobewerking

                Minstens Intel i5, minstens 8 Giga RAM, SSD opslag, grafische kaart wegens GPU, IPS-scherm. Dit voor een Windowsmachine.

                Ik kocht vorig jaar zo'n machine van Acer, met een Intel i7 processor en 16 Giga Ram voor ongeveer 1400 Euro met een 17" ips-scherm.

                Omdat ik echt veel fotobewerking doe heb ik dit systeem ingeruild voor een iMac met een 5K 27" scherm. Supercontent. Je gelooft niet wat je ziet op die retinaschermen.
                Dus voor mij geen laptop meer wegens dat 17" scherm waar je geen uren na elkaar op wil werken.
                Straatfotograaf in Antwerpen

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop voor fotobewerking

                  Al bijna een jaar zeer tevreden over de Dell XPS15.
                  Fantastisch 4K scherm, aparte GPU, flitsend snel en zeer compact.
                  Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                  Website - 500px - Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop voor fotobewerking

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                    Ik kocht vorig jaar zo'n machine van Acer, met een Intel i7 processor en 16 Giga Ram voor ongeveer 1400 Euro met een 17" ips-scherm.

                    Omdat ik echt veel fotobewerking doe heb ik dit systeem ingeruild voor een iMac met een 5K 27" scherm. Supercontent. Je gelooft niet wat je ziet op die retinaschermen.
                    Dus voor mij geen laptop meer wegens dat 17" scherm waar je geen uren na elkaar op wil werken.
                    Zijn twee verschillende systemen die je ook niet moet vergelijken hé
                    Een laptop gebruik je (normaal gezien) niet als desktop ....
                    Neem uwen 27" iMac maar eens mee op vakantie of mee naar een shoot ;-)

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop voor fotobewerking

                      De ultieme laptop? http://www.razerzone.com/project-valerie
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop voor fotobewerking

                        Met deze gaat het nog net iets sneller
                        En je kan daar 2 Tb geheugen insteken + 10 Harde schijven.
                        Daar stop je natuurlijk ook 2 NVidia Quadro P6000 grafische kaarten in en dan kan je 8 monitors aansluiten

                        http://store.hp.com/NetherlandsStore...pt=ABB&sel=DTP
                        Photography is an art of observation.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop voor fotobewerking

                          Is de kijkhoek ook net belangerijk? Ik heb naast de desktop ( met ips scherm ) een Sony Viao laptop. Het minste dat je het scherm beweegt of er iets schuin gaat voorzitten dan zie je niet goed meer of lijken de kleuren niks.
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laptop voor fotobewerking

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                            Is de kijkhoek ook net belangerijk? Ik heb naast de desktop ( met ips scherm ) een Sony Viao laptop. Het minste dat je het scherm beweegt of er iets schuin gaat voorzitten dan zie je niet goed meer of lijken de kleuren niks.
                            Zelf gebruik ik naast de desktop een laptop met IPS scherm, denk wel dat je deze al bij alle merken kan terugvinden

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laptop voor fotobewerking

                              Koop je een krachtig toestel dan kost het je meer maar hij zal ook sneller werken.

                              Mijn inziens is tegenwoordig de grote struikelblok om een laptop te vinden met een goed scherm. Ze bestaan in IPS of VA technologie.
                              Echter is het wel zo dat toestellen met dergelijke schermen automatisch in de duurdere prijsklasse zitten. En daarmee gepaard zal er ook al direct snellere technologie aan boord zijn.

                              Sommigen wijzen naar Apple met hun "retina" schermen als zijnde HET godsgeschenk. Ik lees dat altijd met een grote smile op mijn gezicht want "retina" is gewoon een fancy naam voor IPS technologie.
                              Maar ook daar ga je de prijs betalen. Apple is duur maar als je evenveel uitgeeft aan een windows machine dan zal je minstens even goede technologie hebben.

                              Comment

                              Working...
                              X