Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurverschil windows/photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleurverschil windows/photoshop

    Ik zit al langer tegen dit probleem aan te hikken maar ik kom er niet echt helemaal uit. Ik converteer vanuit het cameraraw scherm mijn foto naar SRGB omdat ik anders een grijszweem over de foto's krijg. Daarna bewerk ik ze en sla ze op. Als ik dan onder windows kijk zien de kleuren er nagenoeg hetzelfde uit alleen het echte zwart is dichtgelopen en is het net of er met de graffitispuit in pain is op gespoten. In photoshop zit er dan nog gewoon detail in. Ligt dit nu aan windows 7 die niet goed met de kleurprofiel om kan gaan of doe ik wat verkeerd?
    Groeten Remco.

  • #2
    Re: kleurverschil windows/photoshop

    Niemand????
    Groeten Remco.

    Comment


    • #3
      Re: kleurverschil windows/photoshop

      Je zal hier heel veel aan hebben.
      http://www.marc-en-ciel.be/index.php...0&menopt=01000

      gr.ron.
      http://exhi-fotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: kleurverschil windows/photoshop

        Heb hier ooit eens over gemaild met marcenciel. Je mag foto's enkel beoordelen in software die je kleurprofiel ondersteunen (photoshop, lightroom enz... ) Zeker als je een wide gamut scherm hebt zal het verschil groot zijn. Je moet maar eens een foto openen in windows fotoviewer en is fotoshop en naast mekaar zetten.
        Als ik een foto als bureaubladachtergrond wil instellen doe ik dit vanuit firefox anders zijn de kleuren volledig verkeerd.
        Hopelijk heb je er iets aan...
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: kleurverschil windows/photoshop

          het heeft zowel met de kleurprofiel te maken als met de browser die je gebruikt.
          je hebt:

          AdobeSRGB is een kleinere kleurruimte

          AdobRGB is een grotere kleurruimte

          ALs je de foto maakt met kleurprofiel Adobe RGB dan moet je nadat je de foto hebt genomen en bewerkte hebt omzetten naar Adobe SRGB dan zal zien dat er geen kleurverschil inzit.



          Hier zit dan al gelijk het problem met sommige browser die kunnen niet overweg met adobeRGB daarom kan je verschillende kleuren krijgen als je hem opent met een browser of met een bewerkingsprogramma.

          Comment


          • #6
            Re: kleurverschil windows/photoshop

            Veel browsers ondersteunen ook je kleurprofiel van de monitor niet! De nieuwe IE9 beta bijvoorbeeld wel.

            Of dit al dan niet ondersteunt is kan je met deze test zien:

            Gallery: http://www.fotogallerij.be

            Comment


            • #7
              Re: kleurverschil windows/photoshop

              Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
              ... In photoshop zit er dan nog gewoon detail in. ...
              Heb je het nu over een kleurverschil (titel) of over verlies aan detail?

              groetjes,

              Stijn.
              blog

              Comment


              • #8
                Re: kleurverschil windows/photoshop

                Licht kleurverschil/zweem. Alleen zwart loopt op sommige plekken dicht, dit is met windows viewer en als ik hem daarna open in photoshop dan heb ik hier geen last van.
                Groeten Remco.

                Comment


                • #9
                  Re: kleurverschil windows/photoshop

                  Windows viewer en verkenner hebben geen betrouwbare weergave (Mac Finder ook niet!) omdat zij geen ingesloten profielen herkennen/gebruiken.

                  Het "kleurbeheer" dat in WIndwos 7 zit slaat ook totaal nergens op.

                  Bekijk je foto's altijd in Adobe Bridge of in Photoshop (als je heel zeker wil zijn)
                  Last edited by marc-en-ciel; 11 november 2010, 14:52. Reden: ik bedoelde Verkenner er stond Viewer
                  aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
                  grtz
                  marc-en-ciel

                  Comment

                  Working...
                  X