Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurprofiel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleurprofiel

    Wil een vergrote foto maken bij foto.com.
    Daar geven ze een kleurprofiel op, een bestand met .icc-extentie.
    Hoe breng ik dit binnen in fotoshop ?

    popol
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: kleurprofiel

    Porbeer ze eens hierin te steken?

    C:\Program Files\Common Files\Adobe\Color\Profiles
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

    Comment


    • #3
      Re: kleurprofiel

      ik denk dat je ze beter zet in

      c://windows/system32/spool/drivers/color/

      daarna kan je dit in Photoshop kiezen bij

      Edit<convert to profile en dan kies je het foto.com profiel .. relatief colorimetrisch met zwartpuntcompensatie kiezen

      Comment


      • #4
        Re: kleurprofiel

        Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
        Porbeer ze eens hierin te steken?

        C:\Program Files\Common Files\Adobe\Color\Profiles
        Yep, thanks.
        Dit is gelukt.
        popol
        popol

        http://www.fotopopol.be

        Comment


        • #5
          Re: kleurprofiel

          beste.. foto's zien er fletser uit op m'n monitor ... als ik foto's maak met m'n D90 ben ik best tevreden van de kleur enz.. maar als ik ze laat afdrukken bij foto.com komen ze toch niet zo mooi uit ( prof mat ).. zijn er andere online foto services die beter zijn dan foto.com? thnx

          Comment


          • #6
            Re: kleurprofiel

            Misschien een domme vraag, maar is je monitor gecalibreerd? De meeste monitors staan standaard veel te helder, gesatureerd en contrastrijk. Als jij dan op basis daarvan denkt dat je foto 'goed' is, is ie in werkelijkheid redelijk donker en flets en zal ie zelfs door een 'goed' labo ook zo afgedrukt worden.


            Oorspronkelijk geplaatst door ahmetos Bekijk bericht
            beste.. foto's zien er fletser uit op m'n monitor ... als ik foto's maak met m'n D90 ben ik best tevreden van de kleur enz.. maar als ik ze laat afdrukken bij foto.com komen ze toch niet zo mooi uit ( prof mat ).. zijn er andere online foto services die beter zijn dan foto.com? thnx
            Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
            Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
            GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

            Comment


            • #7
              Re: kleurprofiel

              Ik heb onlangs 2 fotoalbums besteld bij profotonet, ik ben dik tevreden vh resultaat. Ik had zelfs foto's van 1500px/900px en op 20cm bij 30cm kwamen die foto's nog altijd scherp erop te staan.
              Het ICC kleurprofiel wordt automatisch geïnstalleerd bij mij, gewoon dubbel klikken, kan zijn dat dit alleen bij Windows7 zo is, ben ik niet zeker van.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: kleurprofiel

                Oorspronkelijk geplaatst door ahmetos Bekijk bericht
                beste.. foto's zien er fletser uit op m'n monitor ... als ik foto's maak met m'n D90 ben ik best tevreden van de kleur enz.. maar als ik ze laat afdrukken bij foto.com komen ze toch niet zo mooi uit ( prof mat ).. zijn er andere online foto services die beter zijn dan foto.com? thnx
                In een van de vorige edities van Shoot, was er een artikel over afdrukcentrales.
                Wij laten vandaag de dag afdrukken bij Extrafilm en zijn erg tevreden van het resultaat. Eén van de nadelen van Extrafilm (ook vermeld in het Shoot artikel) is dat je niet de mogelijkheid hebt om labcorrecties uit te schakelen. In principe, als je je foto's langs Lightroom of Photoshop hebt laten passeren, heb je de nodige correcties zelf gedaan, en zou je eigenlijk willen dat het afdruklab geen verdere correcties uitvoert.
                Totnogtoe heeft dat echter geen nadelige gevolgen gehad voor onze foto's.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: kleurprofiel

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  In een van de vorige edities van Shoot, was er een artikel over afdrukcentrales.
                  Wij laten vandaag de dag afdrukken bij Extrafilm en zijn erg tevreden van het resultaat. Eén van de nadelen van Extrafilm (ook vermeld in het Shoot artikel) is dat je niet de mogelijkheid hebt om labcorrecties uit te schakelen. In principe, als je je foto's langs Lightroom of Photoshop hebt laten passeren, heb je de nodige correcties zelf gedaan, en zou je eigenlijk willen dat het afdruklab geen verdere correcties uitvoert.
                  Totnogtoe heeft dat echter geen nadelige gevolgen gehad voor onze foto's.
                  Voor mij ook idem, laat ook alles bij extrafilm afprinten en ben er ook tevreden van tot nu toe !

                  Comment


                  • #10
                    Re: kleurprofiel

                    Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                    Misschien een domme vraag, maar is je monitor gecalibreerd? De meeste monitors staan standaard veel te helder, gesatureerd en contrastrijk. Als jij dan op basis daarvan denkt dat je foto 'goed' is, is ie in werkelijkheid redelijk donker en flets en zal ie zelfs door een 'goed' labo ook zo afgedrukt worden.
                    als kleurlaborant.. let ik net iets meer op kleur op scherm & print, Eizo is nog nieuw, calibratie geeft zeer weinig verschil, ik heb het kleurprofiel in PS gezet en verschil is zelfs te groot ( foto scherm tov profiel foto.com..), uitgevreten partijen terwijl de foto zéér goed belicht is enz.. onbegonnen werk om goeie foto's aan te passen nr foto.com profiel.. ik zal een andere printerservice moeten proberen.. thnx voor reactie ( ps: ik heb enkele foto's in het fotoatelier uitgeprint met juiste printinstellingen papier en krijg een zéér goede weergave van de foto .. waar die van foto.com nog niet eens in de buurt komt!)

                    Comment


                    • #11
                      Re: kleurprofiel

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      In een van de vorige edities van Shoot, was er een artikel over afdrukcentrales.
                      Wij laten vandaag de dag afdrukken bij Extrafilm en zijn erg tevreden van het resultaat. Eén van de nadelen van Extrafilm (ook vermeld in het Shoot artikel) is dat je niet de mogelijkheid hebt om labcorrecties uit te schakelen. In principe, als je je foto's langs Lightroom of Photoshop hebt laten passeren, heb je de nodige correcties zelf gedaan, en zou je eigenlijk willen dat het afdruklab geen verdere correcties uitvoert.
                      Totnogtoe heeft dat echter geen nadelige gevolgen gehad voor onze foto's.
                      da's waar, ik heb het stuk ook gelezen .. wist niet meer in welk blad het verschenen was, thx.. ga ik eens proberen bij Extrafilm..

                      Comment


                      • #12
                        Re: kleurprofiel

                        Sorry dat ik dit topic even gijzel.... Weet toevallig iemand het juiste kleurprofiel van foto.com?
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

                        Comment

                        Working...
                        X