Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleuren foto in firefox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kleuren foto in firefox

    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Ik heb nu een test gedaan met wat kleurtjes in vakjes te maken in PS en er de waarden van te noteren.
    Ik bewaar het in AdobeRGB voor een eerste test.
    Zowel de browser Chrome als Firefox kunnen er niet mee om. Kleuren zijn helemaal verkloot. Ik moet de bestanden niet eens opladen naar het net. Gewoon vanop mijn pc loopt het al fout.

    Ik zoek het nu nog even uit met sRGB bij een tweede test.
    Eigenaardig, kijk je op een wide gamut monitor ?
    Ik zie een Adobe profiel wel correct in Firefox
    De browsers Chrome, Edge, enz. hebben nooit overweg gekund met kleurprofielen, ook niet de nieuwste versie


    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Kleuren foto in firefox

      Ik ga wat mee volgen want ik heb ook soms ook wel problemen met kleurtjes, vooral rood en groen ...
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #18
        Re: Kleuren foto in firefox

        Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
        Dit zal het zijn.
        De gedownloade foto is idd kleiner en slechts 95dpi ipv 300.
        Ik had er daarvoor nog niet aan gedacht, maar nu eens via edge gekeken, en daar is het inderdaad normaal.
        Vreemd dat ik dit niet eerder heb opgemerkt, ik werk altijd met firefox.
        Misschien iets verandert sinds de laatste update enkele dagen terug?

        Wat ik dan toch raar vind is dat de kleuren van de upload en de gecompreste download toch lijken overeen te komen

        dan gebeurt er 'iets' bij het naar het scherm brengen ... ?
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #19
          Re: Kleuren foto in firefox

          Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
          Dit zal het zijn.
          De gedownloade foto is idd kleiner en slechts 95dpi ipv 300.
          Ik had er daarvoor nog niet aan gedacht, maar nu eens via edge gekeken, en daar is het inderdaad normaal.
          Vreemd dat ik dit niet eerder heb opgemerkt, ik werk altijd met firefox.
          Misschien iets verandert sinds de laatste update enkele dagen terug?
          Het is duidelijk dat youpic de foto omzet naar een ander formaat (profiel ?) dat niet (of niet juist) ondersteunt wordt door firefox.
          Mogelijk zijn er plug-ins voor firefox om dit op te lossen. Komt niet door laatste updates, en heeft ook weinig te maken sRGB of adobe-RGB, firefox was een van de eerste webbrowsers die adobe RGB ondersteunde.
          www.polartha.com

          Comment


          • #20
            Re: Kleuren foto in firefox

            denk dat ik de oplossing gevonden heb, staat hier beschreven https://support.mozilla.org/en-US/questions/1171999
            in firefox wijzig je gfx.color_management.mode van 2 naar 1

            hoe doe je dit
            je typt boven in de adress regel van firefox about:config
            je confirmeert door op accept the risk and continue te drukken
            dan drukken op show all

            dan krijg je een heel lange lijst en scrol je naar gfx.color_management.mode
            je verandert hier de 2 naar 1 door eerst het potlood icoontje te selecteren
            nadat je de 2 naar 1 gewijzigd hebt druk je op enter , sluit firefox en start firefox opnieuw.
            dit zou het moeten doen volgens mij.
            www.polartha.com

            Comment


            • #21
              Re: Kleuren foto in firefox

              Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
              denk dat ik de oplossing gevonden heb, staat hier beschreven https://support.mozilla.org/en-US/questions/1171999
              in firefox wijzig je gfx.color_management.mode van 2 naar 1

              hoe doe je dit
              je typt boven in de adress regel van firefox about:config
              je confirmeert door op accept the risk and continue te drukken
              dan drukken op show all

              dan krijg je een heel lange lijst en scrol je naar gfx.color_management.mode
              je verandert hier de 2 naar 1 door eerst het potlood icoontje te selecteren
              nadat je de 2 naar 1 gewijzigd hebt druk je op enter , sluit firefox en start firefox opnieuw.
              dit zou het moeten doen volgens mij.
              Net getest en inderdaad, dit is de oplossing.
              De foto's zien er terug uit zoals het zou moeten.
              Big thanks allemaal voor de hulp.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #22
                Re: Kleuren foto in firefox

                Dank je wel om dit te delen met ons.
                Ik heb de setting net even aangepast.
                Straks even kijken of het soelaas bied.

                Comment


                • #23
                  Re: Kleuren foto in firefox

                  Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                  denk dat ik de oplossing gevonden heb, staat hier beschreven https://support.mozilla.org/en-US/questions/1171999
                  in firefox wijzig je gfx.color_management.mode van 2 naar 1

                  hoe doe je dit
                  je typt boven in de adress regel van firefox about:config
                  je confirmeert door op accept the risk and continue te drukken
                  dan drukken op show all

                  dan krijg je een heel lange lijst en scrol je naar gfx.color_management.mode
                  je verandert hier de 2 naar 1 door eerst het potlood icoontje te selecteren
                  nadat je de 2 naar 1 gewijzigd hebt druk je op enter , sluit firefox en start firefox opnieuw.
                  dit zou het moeten doen volgens mij.
                  Heb ik vroeger ook nog gedaan bij Firefox, hetgeen je eigenlijk doet is zorgen dat Firefox net zoals Edge en Chrome geen ICC profiel meer leest.
                  Dus soms komt dat goed uit maar op sommige websites komt dat helemaal verkeerd uit
                  Het is natuurlijk een oplossing maar als iemand een foto post in Adobe profiel dan krijg je wel iets eigenaardig te zien, soms met sRGB profielen gaat het dan de mist in.
                  Maar als je echt problemen hebt met je versie van Firefox is het wel een oplossing uiteraard.
                  Al zou ikzelf mijn browser niet aanpassen omdat één website het kleurprofiel verkleind om meer ruimte te houden.
                  Net doordat je dus Firefox daaraan aanpast dat het geen profiel meer leest, lijkt het alsof het probleem met die website is opgelost, maar dat is het niet uiteraard

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kleuren foto in firefox

                    Het is net omgekeerd Sieg.
                    Door de waarde op 1 te zetten schakel je full color management in.
                    Although support for color correction was introduced in Firefox 3, it was disabled by default, requiring some tinkering about in the about:config window to enable it. Firefox 3.5 addresses the issues that caused it be disabled by default in the previous version, and now images with International Color Consortium (ICC) tagging are, by default, color corrected.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kleuren foto in firefox

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      Het is net omgekeerd Sieg.
                      Door de waarde op 1 te zetten schakel je full color management in.
                      https://developer.mozilla.org/en-US/...ion_in_Firefox
                      Bert U doet maar, ik geef gewoon informatie
                      Normaal gezien geeft Firefox standaard ondersteuning aan ICC kleurprofielen
                      Jullie zitten te verwijzen naar hele oude gegevens, kijk eens naar de versie in je link, dat gaat nog over versie 3
                      Ondertussen zit ik hier al op Firefox versie 19.02 !

                      Maar als ik lees dat met de verandering in Firefox de kleuren er hetzelfde uitzien als in verkenner ,dan weet je toch genoeg hé
                      verkenner ondersteund geen kleurprofiel, nooit gedaan ook trouwens

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kleuren foto in firefox

                        De setting van de oude versie is nog steeds van toepassing op de laatste versie van Firefox.
                        Waarom ze dit zo doen is me niet duidelijk.

                        Los van deze ook gevonden dat je v4 profielen moet inschakelen als je dat wil.

                        Read: https://cameratico.com/color-management/firefox/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kleuren foto in firefox

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          De setting van de oude versie is nog steeds van toepassing op de laatste versie van Firefox.
                          Waarom ze dit zo doen is me niet duidelijk.

                          Los van deze ook gevonden dat je v4 profielen moet inschakelen als je dat wil.

                          Read: https://cameratico.com/color-management/firefox/
                          OK Bert, zoals ik schreef ik probeer gewoon te helpen

                          Is trouwens makkelijk te controleren of uw versie van Firefox goed staat ingesteld, en je doet met mijn tips wat je wilt uiteraard
                          Als je foto's in Firefox er hetzelfde uitzien als in de Verkenner of de fotoviewer van Windows, wel dan staat de ICC ondersteuning uit in Firefox
                          Want Windows ondersteund geen kleurprofielen in Verkenner en ook niet in hun fotoviewer
                          Als je foto's er minder verzadigd uitzien in Firefox ten opzichte van de Verkenner dan staat Firefox goed ingesteld en ondersteund wel het kleurprofiel.
                          Bij mij staat deze zo dat ik exact dezelfde kleuren heb ik Firefox als in Photoshop, dus bij mij wordt het kleurprofiel perfect ondersteund !
                          U doet ermee wat U wilt uiteraard, er zijn zovelen op het net die niet eens weten of hun browser wel kleurprofielen ondersteund of zelfs nog niet gehoord hebben van kleurprofielen, dus voor wat plaatjes op het net maakt dat weinig uit als je geen purist bent.

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment

                          Working...
                          X